Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جلسه قرارگاه ایمنی شهر تهران با حضور شهردار تهران و نمایندگان دستگاه‌های مسئول در حوزه ایمنی پایتخت برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اولین جلسه قرارگاه ایمنی شهر تهران با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و نمایندگان دستگاه‌های مسئول در حوزه ایمنی پایتخت ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران در سخنانی با تاکید بر این نکته که موضوع ایمنی پایه و اساس است و از هر جهتی که به آن نگاه می‌شود اهمیت غیر قابل وصفی دارد، گفت: نقش شهرداری به اندازه‌ای گسترده و کلان است که همگی ما باید با مسئولیت پذیری بالا وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

شهردار تهران با اشاره به حادثه آبادان و فرو ریختن ساختمان متروپل افزود: موضوع قرارگاه ایمنی با توجه به شرایط و حادثه پیش آماده در آبادان حساسیت ویژه پیدا کرده است و باید به این نکته اشاره کرد که متاسفانه هر از چند گاهی حوادثی رخ می‌دهد که ما را از غفلت در حوزه ایمنی خارج می‌کند.

زاکانی با اشاره به آمار جان باختگان حادثه ریزش ساختمان مترو پل در آبادان ادامه داد: ریزش ساختمان در آبادان حادثه تلخی بود که موجب تاسف و تاثر شد که در این حادثه بیش از ۴۰ نفر جان خود را از دست دادند و باید بدانیم حوادث در هر نقطه‌ای از کشور تلخ است و پیشگیری‌های لازم جهت جلوگیری از بروز آن باید انجام شود.

وی با بیان اینکه، ساختمان‌ها و گود‌های پرخطر و ناایمن، بافت ناپایدار شهری و حمل از جمله موضوعاتی است که در حوزه ایمنی باید مورد توجه قرار بگیرند، بیان کرد: در این شرایط انتظار این است دست به دست هم داده شود و ما نیز موضوعات پیشگیرانه را نصب العین خود قرار دهیم.

شهردار تهران افزود: امیدواریم با برگزاری جلسات منظم قرارگاه ایمنی بتوانیم ناظر به اصلاح میراث موجود در حوزه ناایمنی گام برداریم.

در ادامه جلسه پیرامون موضوعاتی از جمله اسناد قانونی فرادست، ایجاد وحدت رویه، بهره گیری از فناوری‌های نوین، ارتقاء آگاهی عمومی، تهیه برنامه ارتقاء ایمنی کلانشهر تهران و کمیته‌های قرارگاه ایمنی گفتگو و تبادل نظر شد.

کمیته خدمات شهری و ایمنی، کمیته ایمنی شهرسازی و معماری، کمیته هماهنگی ایمنی مناطق، کمیته ایمنی فنی عمرانی، کمیته ایمنی حمل و نقل و ترافیک، کمیته برنامه و بودجه ایمنی شهری، کمیته حقوقی و قضایی ایمنی شهری، کمیته مالی و اقتصادی ایمنی شهری و کمیته فرهنگ سازی ایمنی و مشارکت جامعه محور ۹ کمیته تشکیل شده در قرارگاه ایمنی شهر تهران است.

به گزارش خبرنگار شهر، از جمله قرارگاه‌های تشکیل شده در این دوره از مدیریت شهری تهران پیش از قرارگاه ایمنی می‌توان به قرارگاه اجتماعی (با رویکرد رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی پایتخت از جمله جمع آوری معتادان متجاهر، کودکان کار و پدیده زباله گردی)، قرارگاه مسکن (با رویکرد تامین مسکن استطاعت پذیر برای پایتخت نشینان) و قرارگاه حمل و نقل اشاره کرد.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهری ایمنی شهرداری تهران قرارگاه ایمنی شهر تهران حوزه ایمنی شهردار تهران کمیته ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین جلسه جلسه کمیته نظارتی در این منطقه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد و گفت: بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در این جلسه مطرح شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بعضی مواقع ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه با اعضای شورای اسلامی شهر با دشواری یا تأخیر همراه است، در کمیته نظارتی که هر ماه در منطقه برگزار می‌شود، امکان دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه مردم با اعضای شورای اسلامی شهر فراهم می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی ارتباط چهره به چهره با مردم و بررسی موضوعاتی است تا مشکلات شهروندان حل‌وفصل شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که در کمیته نظارتی حضور دارند، گفت: با برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود، اقدامات تأثیرگذار خواهد بود.

کارگر تصریح کرد: با توجه به دیدار چهره به چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در جلسات مشکلات شهروندان به همت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رفع می‌شود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همواره یاری‌دهنده مردم منطقه ۵ بوده‌اند و معضلات شهری شهروندان را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایمنا، در اولین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان (مجید نادرالاصلی، سیدامیر سامع و ابوالفضل قربانی) ضمن تکریم و قدردانی از مدیر و رؤسای ادارات و کارکنان منطقه ۵ و دریافت نظرات و پیشنهادهای آن‌ها و جلسه بررسی مسائل منطقه برای آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های این منطقه، از موارد مطرح شده بود.

کد خبر 749086

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری