Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، بیست و سومین میز خدمت مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه، امروز در محل ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک تهران برگزار شد.

در حاشیه میز خدمت، مجید میرزامحمدی مسئول دفتر پیگیری ویژه رئیس قوه قضائیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: افراد حاضر در میز خدمت، کارکنان بسیجی مجموعه قوه قضاییه هستند که در این اقدام جهادی، آنها وظیفه دارند مشکلات و دغدغه‌ها و گلایه‌های مردم را به نهاد‌های مربوطه انتقال داده و پرونده‌های مردم را پیگیری و رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بیشتر مشکلات مردم، دعوای حقوقی است که علت این پدیده، جهل نسبت به قانون است. اگر مردم قبل از اقدام به دعوای حقوقی از مشاورین که بعضا به طور رایگان برای خدمت به مردم آماده هستند کمک بگیرند، جلوی خیلی از دعواهای حقوقی گرفته می‌شود.

مسئول دفتر پیگیری ویژه رئیس قوه قضائیه همچنین اذعان داشت: در این میز خدمت مردم از سیستم ادارت گلایه‌هایی داشته و نکات خود را مطرح می‌کنند که عدم تکریم ارباب رجوع در صدر گلایه‌مندی‌ها قرار دارد. ما حتی گزارش فساد هم در این میز دریافت کرده‌ایم، البته این را هم بگویم که اربابان رجوع گاها درخواست‌هایی خارج از مسئولیت کارکنان دارند که این پدیده مشکل‌ساز است.

 

در ادامه همچنین مصطفی محبی جانشین مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری بیان کرد: از سال گذشته هر دو هفته یکبار، تحت عنوان چهارشنبه‌های جهادی، در یکی از ادارت یا مساجد و یا حتی میادین تهران کارکنان بسیجی مجموعه قوه قضاییه در قالب میز خدمت حاضر می‌شوند تا به مشکلات مردم رسیدگی کرده و دغدغه‌ها و گلایه‌ها را به نهاد‌های مربوطه ارجاع دهند‌.

وی در ادامه افزود: عمده گلایه‌های مردم، دعاوی حقوقی مثل مشکلات قضائی، مشکلات تعزیرات حکومتی یا ثبت اسناد و ... است که کارشناسان و قضات حاضر در میز خدمت این مشکلات را بررسی و مردم را راهنمایی می‌کنند.

جانشین مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری ادامه داد: عمده مردم فکر می‌کنند که افرادی که در میز خدمت حاضر هستند، می‌توانند مشکلاتشان را حل کنند. البته ما تمام توان خود را برای حل مشکل به کار می‌گیریم اما وظیفه ما تصمیم قضایی نیست، بلکه مشاوره و راهنمایی و در مواردی ارجاع مشکلات به نهاد‌های مربوطه و پیگیری آن‌ها است.

 

همچنین در این میز خدمت مدیرکل اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور، معاون تربیت و آموزش سازمان حقوق دانان کشور، فرمانده حوزه ثبت اسناد و املاک کشور، معاون سازندگی بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ، حجت الاسلام  شاهانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج ادارات و کارمندان تهران بزرگ در این طرح شرکت کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۹۷

منبع: فارس

کلیدواژه: میز خدمت بسیج قوه بسیج قوه قضاییه بسیج قوه قضاییه ثبت اسناد گلایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اسکندری ظهر دوشنبه در همایش رسانه‌ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان برگزار شد اظهار کرد: روایان پیشرفت روایتگر دستاوردهای نظام اسلامی در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه صنعت و تولید است.

مسوول بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تولید در سرفصل‌های مختلف بیان کرد: تولید محور محرکه اقتصاد، معیشت و رفاه اجتماعی است و باید بیشتر به آن توجه شود.

اسکندری با اشاره به نقش جامعه کارگری در سرزندگی و پویایی تولید اضافه کرد: تولید و اشتغال بدون حضور و فعالیت کارگران بی معنا است و لذا می‌طلبد نگاه ویژه ای به جامعه کارگری صورت گیرد.

به گفته وی روایت پیشرفت و امید آفرینی جامعه و انتشار در سطح اقشار جامعه که با همکاری بسیج کارگری، اداره کار و بسیج رسانه صورت می‌گیرد باید مستمر باشد.

مسوول سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش بسیج در عرصه‌های مختلف بیان کرد: بسیج موجب تقویت همبستگی و تعامل بین دستگاه‌ها، نهادها، مسؤولان و مردم در بخش‌های مختلف شده است.

اسکندری با الهام گیری از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در حوزه کار و تولید اضافه کرد: دشمن دنبال فروپاشی اقتصادی در کشور است و جلوی این فاجعه با تلاش افسران تولید و اشتغال گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید در رفع مشکلات جامعه نقش مهم و حیاتی دارد، افزود: مردمی سازی اقتصاد و تولید با همت، سرمایه و ابتکار مردم محقق می‌شود.

کد خبر 6092162

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند