Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور فرخی، معاون دانشجویی دانشگاه هرمزگان عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه، در جریان سفر به بندرعباس جهت شرکت در آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و سرپرست جدید این دانشگاه در اردیبهشت ماه سال جاری، از خوابگاه های پردیس این دانشگاه نیز بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: پس از این بازدید و پیگیری‌های سرپرست دانشگاه، یکی از مصوبات مهم سفر وزیر علوم به دانشگاه هرمزگان، اختصاص بودجه‌ای برای تعمیرات و ارتقای کیفیت زندگی در خوابگاه‌های این دانشگاه و از جمله پردیس، فاطمیه، فردوس و امیرآباد(الزهرا) بود که ان شاء الله با تلاش همکاران ما در تابستان سال جاری، بخش عظیمی از این تعمیرات و بهسازی ها در خوابگاه‌ها رقم خواهد خورد.

فرخی بیان کرد: در سال تحصیلی 1401-1400 بیش از 28 میلیارد و 467 میلیون ریال  به 766 نفر از قشر فرهیخته دانشجویان، تسهیلات قرض الحسنه در مقاطع مختلف تحصیلی و در نوبت‌های روزانه و شبانه اعطا شده است.

 

معاون دانشجویی دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: این تسهیلات در قالب 5 نوع وام دانشجویی و از جمله وام تحصیلی، شهریه، ضروری، مقطع دکتری و ودیعه مسکن می‌باشد  که برخی از این تسهیلات یک بار در طول دوره تحصیل و برخی در هر ترم تحصیلی به دانشجویان متقاضی پرداخت می شود.

انتظار همکاری ویژه برای ایاب و ذهاب دانشجویان در فصل امتحانات را داریم

 فرخی در ادامه به موضوع خدمات ایاب و ذهاب دانشجویان و فاصله این دانشگاه تا شهر بندرعباس اشاره کرد و  افزود: باتوجه به این فاصله، یکی از مهم ترین نیازهای ما داشتن خدمات ایاب و ذهاب به تعداد کافی و با کیفیت است تا دچار اختلال در ارائه این خدمات و نتیجتا معطلی و دیر رسیدن دانشجویان به کلاس‌های درس نباشیم.

معاون دانشجویی دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: با توجه به امتحانات پیش روی دانشجویان از 21 خرداد ماه تا 5 تیر ماه سال جاری و حساسیت این موضوع، امید است با همکاری دستگاه های متولی و من جمله استانداری هرمزگان، فرمانداری و شهرداری بندرعباس که تاکنون همکاری و تعامل خوب و سازنده ای با دانشگاه هرمزگان داشته اند، تمهیداتی اتخاذ شود تا شاهد اختلال در زمینه امتحانات پایان ترم دانشجویان و از جمله دیر رسیدن آنان به آزمون در ساعات مقرر نباشیم.

این مقام مسئول افزود: پس از تعطیلات نوروز 1401 و الزام دانشجویان در تمام مقاطع به  حضور در برنامه‌های آموزشی، دانشگاه هرمزگان یکی از اولین دانشگاه‌هایی بود که تقریبا تمامی دانشجویان در همان فروردین ماه، در کلاس‌های درس حاضر شدند و تزریق سه نوبت واکسن برای ساکنین خوابگاه‌ها و دو نوبت برای دانشجویان غیر خوابگاهی، از شرایط حضور در دانشگاه جهت تحصیل بود.

 فرخی در پایان ضمن اشاره به برگزاری هفته خوابگاه‌ها از 24 تا 30 اردیبهشت ماه سال جاری، اظهار داشت: در این هفته  اقدامات خوبی در خوابگاه‌های دانشگاه هرمزگان صورت گرفته است، از جمله افتتاح آبخوری های مکانیزه و تامین آب تصفیه شده در خوابگاه‌های فاطمیه و الزهرا، اجرای برنامه‌های مفرح و ورزشی (طناب کشی، فریزبی، پخش فیلم، کاشت درخت یادمان و... ) در بین دانشجویان خوابگاهی برگزار شد و در پایان و طی همایشی از نفرات برگزیده با حضور سرپرست دانشگاه و دیگر مسئولین و دانشجویان، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون دانشجویی دانشگاه هرمزگان بندرعباس سرپرست دانشگاه هرمزگان وام دانشجویی دانشگاه هرمزگان خوابگاه ها ایاب و ذهاب سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین نواختن زنگ سلام معلم اظهار داشت: افزایش سرانه فضای آموزشی یکی از سیاست‌های دولت بود که در سطح استان هرمزگان با جدیت دنبال شده است.

وی با تأکید بر توسعه و افزایش سرانه آموزشی در مناطق حاشیه‌ای بویژه در شهر بندرعباس، افزود: سال گذشته بیش از ۸۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شد و امسال هم برنامه ریزی برای احداث ۶۰۰ کلاس درس جدید انجام شده است.

استاندار هرمزگان با پرداختن به نقاط قوت استان در حوزه آموزش و پرورش گفت: همان اندازه که پرداختن به نقاط قوت امید آفرین است تلاش و تمرکز بر رفع ۲ ضعف عمده آموزش استان نیز ضرورت دارد که یکی افزایش تعداد ورودی‌های کنکور استان به دانشگاه‌های برتر کشور و دوم ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان در آزمون‌های نهایی است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم معلمان و افزایش سطح خدمات رفاهی ایشان تصریح کرد: همه ما هر چه آموخته‌ایم نتیجه آموزش و زحمت معلمان شریف بوده و به پاس آن در حوزه کیفیت دهی به خدمات رفاهی تلاش داریم، سال قبل در حوزه رفاهی معلمان اقدامات خوبی صورت گرفته و امسال نیز اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌هایی جدید در حال اجرا، تقدیم جامعه فرهنگیان استان می شود.

نماینده عالی دولت خطاب به دانش آموزان گفت: شما وارثان تمدن بزرگ ایران اسلامی و پاسبانان قدرتمند خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای مکران هستید، شما وارث بزرگان و شاعران نامداری همچون حافظ و سعدی و مولانا هستید، باید خوب درس بخوانید و قوی باشید تا با دانش و تدبیر سکان مدیریت آینده استان را در دست بگیرید.

دوستی با اشاره به شرایط منطقه و لزوم افزایش قدرت کشور گفت: دانش آموزان عزیز قدر خود را بدانید شما بسیار مهم هستید و در جای مهمی قراردارید، در منطقه ما باید قدرتمند و مجهز به دانش و تجهیزات و تسلیحات روز باشیم تا دشمنان جرأت جسارت نداشته باشند.

کد خبر 6092963

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی