Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@12:53:49 GMT

۴راهکار برای کاهش استرس

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۵۶۶۵

۴راهکار برای کاهش استرس

استرس می‌تواند بلای جان باشد. می‌تواند زندگی را مختل کند و حتی قدرت تفکر و تصمیم‌‎گیری را از فرد سلب کند. به همین دلیل است که در زمان بروز بحران، در زمانی که استرس بروز می‌‏کند باید راهکار‌هایی را به کار بست تا زندگی دوباره به حالت عادی برگردد.

به گزارش جام جم، پیاده‌‏روی یکی از بهترین راه‌‎حل‌ها برای آرام کردن ذهن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهتر است پیاده‌‎‏روی در صبح زود، زمانی که خورشید هنوز بالا نیامده انجام شود یعنی زمانی که هوا هنوز گرگ و میش است. با تنظیم تنفس در زمان پیاده‌‏روی می‌‎توان به آرامش روحی رسید و البته ورزش هم کرد.

نوشتن هم راهی خوب برای کنترل احساسات است. مهم نیست که درباره چه موضوعی می‌نویسیم، چون حتی نوشتن درباره مسائلی که آزاردهنده و استرس‌‏زاست می‌تواند باعث آرامش ‏شود.

از قدیم هم گفته‌‎اند خنده بر هر درد بی ‏درمان دواست. علم ثابت کرده است که خندیدن باعث آزاد شدن هورمون‌های سرخوش‎کننده آندروفین و آنکافلین می‌‎شود و البته هورمون کورتیزول را در بدن کاهش می‌‏دهد. کاهش این هورمون باعث کاهش اضطراب، فشار و انقباضات بدن می‌‎شود.

اگر این راه‌ها را امتحان کردید و همچنان پازل آرامش‌تان تکمیل نشد پس نوشیدن دمنوش‌‎های آرامبخش را تجربه کنید و باور داشته باشید که با تغییر سبک زندگی، معجزه‌های کوچک و بزرگ هم از راه می‌رسند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه استرس سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرزازاده: مسئولان به آرامش تیم کشتی در المپیک کمک کنند

امین میرزازاده ملی‌پوش وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در حاشیه جام تختی در مورد حضورش در المپیک پاریس گفت: تمام تلاش خود را در المپیک برای کسب مدال خوشرنگ به کار می‌گیرم. امیدوارم مسئولان به آرامش تیم کمک کنند ضمن اینکه رنگرز و کادرش با دانش هستند.

دریافت 22 MB

                 

دیگر خبرها

  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • نصرتی: می‌توانیم به آسیا برسیم
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش تیم کشتی در المپیک کمک کنند
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • خشم بهاری را کنترل کنید
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • می دانستید چرا در بهار بیشتر خشمگین می شوید؟