Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بار دیگر نسبت به عواقب قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برجام و ایالات متحده علیه ایران هشدار داد و تصریح کرد که این اقدام منجر به تشدید تنش با تهران می‌شود.

میخائیل اولیانوف در نشست روز چهارشنبه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که هنوز فرصت برای از سرگیری اجرای برجام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما «متأسفانه برخی از اعضای شورا حساسیت شرایط موجود را در نمی‌کنند و برای ارائه قطعنامه نابهنگام ضد ایرانی فشار می‌آورند.»

وی بر همین اساس نتیجه گرفت: مذاکرات وین به آنها یاد نداد که فشار بر تهران منجر به تشدید تنش می‌شود.

فرازهایی از اظهارات این دیپلمات روس در حساب توئیتری دفتر نمایندگی روسیه در وین منتشر شده است.

جلسه بررسی اجرای پادمان در ایران، ساعتی پیش در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد. 

ایالات متحده آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان قطعنامه‌ای را به شورای حکام ارائه داده‌اند که در آن از ایران خواسته شده تا «پیشنهاد مدیرکل آژانس در مورد تعامل بیشتر برای شفاف سازی و حل و فصل همه مسائل پادمان‌های باقی مانده را بلافاصله بپذیرد»

این قطعنامه درحالی پیشنهاد شده است که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته پیش با انتشار گزارشی یکسویه و تحریک آمیز ادعا کرد که ایران در ارائه پاسخ‌های «معتبر فنی» به سوال‌های این سازمان درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در سه مکان اعلام نشده، ناکام بوده و به این ترتیب مسائل پادمانی که قرار بود در هماهنگی با توافق اسفند ماه گذشته میان ایران و آژانس حل و فصل شود، باقی مانده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای غربی بر اساس ادعاهای ساختگی رژیم صهیونیستی، ایران را به پنهان‌کاری در فعالیت‌های اتمی متهم می‌کنند. ایران قویاً این ادعاها را رد و تاکید دارد که به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

جمهوری اسلامی ایران قطعنامه پیشنهادی غرب را برخلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده دانسته که موجب سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات وین خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان جمعه گذشته در گفت‌ وگو با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که هرگونه اقدام سیاسی در آژانس، با واکنش متناسب، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد/ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: میخائیل اولیانوف آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا