Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مهدی دوستی در بازدید از بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی بندرعباس که با همراهی احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، با پزشکان و بیماران این بخش گفتگو و مشکلات و کمبودهای این بخش را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید دوستی از مدیران عامل صنایع مختلف مستقر در غرب شهر بندرعباس نیز دعوت کرده بود تا از نزدیک مشکلات این بخش را مشاهده و برای رفع مشکلات همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده مشکلات مطرح شده در این بازدید کمبود دستگاه‌های دیالیز و قدیمی بودن دستگاه‌ها، کمبود نیروی انسانی پزشک و پرستار، کمبود فضای بخش دیالیز این بیمارستان و مباحث مرتبط با تغذیه بیماران بود که رفع این مشکلات مهم‌ترین دغدغه بیماران، همراهان بیماران و پزشکان و پرستاران این بخش عنوان شد.

پس از این بازدید بلافاصله جلسه برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات در محل سالن جلسات بیمارستان شهید محمدی برگزار و تصمیمات لازم برای تامین تجهیزات و حل مشکل کمبود فضا اتخاذ شد.

استاندار هرمزگان در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت بخش دیالیز استان مساعد نیست و باید به سرعت این وضعیت اصلاح شود، گفت: امروز با حضور در این بخش از نزدیک مشکلات بخش دیالیز را دیدم و درک کردم.

دوستی گفت : به تمام پزشکان و پرستاران و پرسنل مشغول در این بخش خداقوت می‌گویم و از زحمات خستگی ناپذیر آنان تقدیر می‌کنم.

او گفت: مسائل بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی در سه بخش بود، یک بخش مربوط به کمبود فضا بود که باید دانشگاه علوم پزشکی فضا را مشخص کند و در بحث ساخت و ساز تمام کار با استانداری خواهد بود و سعی می‌کنیم با سازه سبک و با دوام این امر تسریع شود.

استاندار هرمزگان گفت: دیگر مبحث و مشکلی که در بخش دیالیز شاهد بودیم ،مربوط به کمبود نیروی انسانی از جمله پزشک و پرستار بود و مساله بعدی نیز مربوط به تغذیه بیماران است که این مسائل را باید دانشگاه علوم پزشکی استان به سرعت رفع کند و متولی حل این مشکل دانشگاه خواهد بود.

دوستی گفت: مساله بعدی تامین تجهیزات و دستگاه‌های دیالیز بیمارستان شهید محمدی است، در این زمینه هم از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی مستقر در استان استفاده می‌کنیم.

او گفت: شرکت فولاد هرمزگان تامین ۱۰ دستگاه، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و زیر مجموعه‌های این منطقه مجموعا ۱۲ دستگاه، شرکت نفت بندرعباس و زیر مجموعه‌های نفتی ۴ دستگاه و شرکت بنا گستر کرانه نیز تامین ۴ دستگاه دیالیز استاندارد و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را تقبل کرده‌اند که از این شرکت‌ها در راستای کمک رسانی به مباحث درمانی استان و توجهشان به دغدغه مردم قدردانی میکنم.

استاندار هرمزگان گفت: در مجموع تصویب شد بنگاه‌های اقتصادی استان ۳۰ دستگاه دیالیز استاندارد را تامین کنند و در اختیار بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی و سایر مناطق استان هرمزگان قرار دهند.

او گفت : قرار است این تجهیزات به سرعت تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات بیماران دیالیزی استان کاهش یابد.

در حال حاضر حدود ۶۰۰ بیمار دیالیزی در استان هرمزگان وجود دارد که نیازمند دستگاه‌های دیالیز هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری هرمزگان دستگاه دیالیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات

مهران فاطمی استاندار یزد درباره وضعیت صنعت فرش استان تصریح کرد: نابود شدن صنعت فرش قصه پرغصه‌ای است و باید همکاران دفتر اقتصادی و انجمن فرش این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نگاه استان مبنی بر حرکت به سمت دانش بنیان و توسعه نساجی گفت: ما محدود کردن صنایع آلاینده پرآبخواه در استان را در پیش گرفتیم و در محور مهریز ـ عقدا کاهش هزار و ۸۰۰ مجوز را انجام دادیم.

فاطمی، در خصوص تامین مالی واحد‌های نساجی اظهار داشت: از تسهیلات سفر رئیس جمهور به یزد، هزار میلیارد تومان به نوسازی نساجی اختصاص یافته و امسال هم ۳۰ درصد تسهیلات تبصره‌ای به بخش نساجی اختصاص می‌دهیم.

استاندار همچنین خاطرنشان ساخت که ساختمان مرکز نوآوری نساجی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را تامین می‌کنیم و تجهیز آن برعهده بخش خصوصی است تا در اول مهرماه آماده باشد.

فاطمی در خصوص راه اندازی دهکده نساجی هم گفت: این دهکده با مشکلات قانونی مواجه است و همچنین به ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد. جانمایی زمین را مشخص کنید تا زمین در اولین فرصت تامین شود.

وی با اشاره به سابقه پنج دهه استفاده استان از معادن افزود: این در حالی است که قدمت نساجی ما به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد، ولی با وجود داشتن نخبه و دانشگاه و فناوری همچنان واردکننده ماشین آلات نساجی و معدن هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت هم در این نشست موضوع پارچه را دغدغه اصلی حوزه کاری خود دانست و گفت: بخشی از واردات پارچه به صورت قاچاق انجام می‌شود و در این خصوص سال گذشته اقدامات را شروع کردیم و باید در قالب یک کارگروه به راه حل اجرایی رسید.

در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنعت نساجی یزد نیز افزایش واردات صنایع نساجی، کمبود منابع ارزی، دو نرخی بودن ارز برای صنعت نساجی و تبدیل تولیدکنندگان نساجی به وارد کننده مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • زمینه جذب جوانان هرمزگان در دستگاه قضا فراهم شود
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است