Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت بررسی دقیق حادثه مرگبار خروج قطار مشهد به یزد از ریل و همچنین تعقیب قضایی مقصران احتمالی این سانحه تاکید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، آیت‌الله آملی لاریجانی در این جلسه با تسلیت به بازماندگان قربانیان حادثه قطار مشهد - یزد و آرزوی سلامتی برای مصدومان این سانحه، با بیان اینکه چنین حوادثی برای همه ملت دردناک است، تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم که با بررسی جدی این موضوع، ریشه‌یابی علل حادثه و تعقیب قضایی مقصران احتمالی، جلوی تکرار این قبیل حوادث را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین برای قربانیان این حادثه، طلب رحمت و مغفرت الهی و علو درجات کرد.

در ادامه این جلسه، دو لایحه «معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل» و «معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل» اختلافی میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بررسی شد که آیت الله دری نجف آبادی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجمع، سیر مصوبه، اشکالات شورای نگهبان و سوابق معاهدات مشابه این دو لایحه را برای اعضای مجمع تشریح کرد و افزود: کمیسیون حقوقی و قضایی با حضور اعضای مجمع و وزیر دادگستری، این دو لایحه را بررسی و با نظر مجلس موافقت کرد.

در ادامه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی مفاد دو لایحه و اشکالات شورای نگهبان پرداختند و به مصلحت مورد نظر مجلس شورای اسلامی درباره این مصوبات رای مثبت دادند.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در این جلسه، مواد پایانی آئین نامه داخلی این نهاد را مورد بررسی قرار دادند و به تصویب رساندند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، حادثه قطار مشهد یزد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام حادثه قطار مشهد یزد مجمع تشخیص مصلحت نظام اعضای مجمع قطار مشهد دو لایحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد

محمد طالبی چاری بیان داشت: «در پی وقوع حادثه تصادف که منجر به مصدوم شدن سه نفر از دانش‌آموزان شد، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.»

به گزارش مهر، وی ادامه داد: پس از وقوع سانحه، راننده از صحنه متواری شده که با دستور دادستانی به مرجع انتظامی، متهم تحت تعقیب قرار گرفته و در کمتر از چند ساعت، خودرو توقیف و دستور دستگیری مرتکب صادر شد.

طالبی با اشاره به معرفی ۳ مصدوم این حادثه به پزشکی قانونی، افزود: راننده خودرو نیز دستگیر شده و با تشکیل پرونده در یکی از شعب دادیاری دادسرای شهرستان تحقیقات از وی آغاز شد.

دادستان آمل تأکید کرد: ۳ دانش‌آموز دختر آسیب دیده در این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل و پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای ضارب پرونده با اتهاماتی از جمله ایراد صدمه بدنی غیرعمدی، اخلال در نظم از طریق رانندگی نامتعارف در اماکن عمومی، فرار از صحنه تصادف و رانندگی بدون گواهینامه رسمی، قرار وثیقه صادر و به لحاظ عجز از ایداع وثیقه به کانون اصلاح و تربیت ساری اعزام شد.

طالبی یادآور شد: خودروی توقیف شده جهت عبرت آموزی در یکی از میادین اصلی شهرستان آمل در معرض دید عموم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد
  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم
  • دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی
  • ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد