Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-27@08:44:07 GMT

مک‌بوک ایر جدید اپل از راه رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۶۶۲۵

مک‌بوک ایر جدید اپل از راه رسید

ایتنا - به گفته اپل، نمایشگر، دوربین، میکروفون‌ها و بلندگوها بسیار بهتر شده‌اند.
شرکت اپل یک مک‌بوک ایر جدید را معرفی کرد که بازطراحی کاملا جدیدی روی آن اعمال شده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، طرح مربعی‌تری نسبت به آیپدها، مک‌ها و آیفون‌های اخیر روی مک‌بوک‌ایر اعمال شده است؛ از جمله «شکاف» کوچکی در بالای نمایشگر تعبیه شده است که ابتدا در مک‌بوک پرو جدید آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته اپل، نمایشگر، دوربین، میکروفون‌ها و بلندگوها نیز بسیار بهتر شده‌اند.

تمام آن از طریق پردازشگر ام۲ (M2)، دومین نسل تراشه‌های اپل برای مک‌هایش تامین می‌شود. هر دو همراه با به‌روزرسانی‌های جدید آیفون و اپل واچ [ساعت‌ مچی اپل] در جریان رویداد دبلیودبلیودی‌سی (WWDC) اپل، رونمایی شدند.

اپل قبلا در اواخر سال ۲۰۲۰ هم با نسل قبلی این تراشه یک مک‌بوک‌ایر عرضه کرده بود؛ اما طرح آن همان طرح قدیمی مک‌بوک‌ایر قبلی بود و فقط تراشه‌های جدید به آن اضافه شد.

با این به‌روزرسانی جدید، مک‌بوک‌ایر همانند سایر دستگاه‌های جدید اپل از نظر طرح بیرونی و گزینه‌های داخلی به‌روز می‌شود.

اپل همچنین گفت که تراشه ام ۲ را در مک‌بوک پرو موجود و ارزان‌تر هم قرار خواهد داد. این رایانه بازطراحی نخواهد شد و همان ظاهر قدیمی را دارد اما ام ۲ به آن افزوده می‌شود.
اپل می‌گوید خط تولید مک‌بوک‌ایر قدیمی تداوم خواهد یافت و احتمالا قرار است به مشتریان بخش آموزش فروخته شود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مک بوک ایر لپ تاپ اپل مک بوک ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد


به گزارش تابناک به نقل از شینهوا، شرکت Beijing Xinzhida Neurotechnology، یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) به نام Neucyber ساخته و آن را روی یک میمون آزمایش کرده است. این تراشه به میمون اجازه می‌دهد بازویی رباتیک را تنها با افکار خود کنترل کند.

شرکت سازنده ادعا می‌کند این فناوری به طور مستقل توسعه یافته است و اولین «BCI تهاجمی با عملکرد بالا» در چین محسوب می‌شود.

 
نه دانشمندان و نه شینهوا به استارتاپ ایلان ماسک اشاره‌ای نکرده‌اند، اما رونمایی از محصول جدید در انجمن سالانه‌ی Zhongguancun در پکن، هدف چین برای رقابت با نورالینک را برجسته می‌کند.

وزارت صنعت و فناوری چین سال گذشته BCI را به عنوان یک «فناوری نوظهور پیشرفته» طبقه‌بندی کرد. شرکت سازنده‌ی تراشه‌ی Neucyber هنوز آزمایش‌های انسانی را آغاز نکرده است.

دیگر خبرها

  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود