Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، امیرعبداللهیان در این دیدار که با حضور جمعی از علما و روحانیون تراز اول اهل تسنن و شیعیان هند برگزار شد،ضمن استماع نظرات، پیشنهادات و ارزیابی علمای مسلمان، بر لزوم شناخت و درک دقیقر از توطئه ها و تهدیدات، حفظ وحدت، همزیستی و احترام به پیروان دیگر مذاهب و افزایش آمادگی برای مقابله با فشارها و تضییقات موجود علیه اسلام و ارزشهای اسلامی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه در این دیدار با اظهار خوشحالی از حضور در جمع علمای دهلی نو اظهار داشتند : علمای اسلام نقش تاریخی در هند و جهان اسلام دارند و پاسداری و تلاش آنها جهت اعتلای اندیشه های والای امام خمینی از جمله حمایت از مستضعفان و نفی جدایی دین از سیاست شایسته تقدیر و تشکر است.

امیر عبداللهیان افزود: در عصر حاضر مقام معظم رهبری پرچمدار اندیشه های امام (ره) میباشند.

امیر عبداللهیان همچنین تصریح کرد که در دیدارها با مقامات عالی هند بر این نکته تاکید کرده که جامعه مسلمانان هند سهم بزرگی در پیشرفت و توسعه هند داشته است و این ویژگی ارزشمند که بر جامعه مسلمانان صدق می کند نتیجه تلاش و حضور علمای اسلامی می باشد.

وزیر امورخارجه در ادامه اظهار داشت، مقامات عالی هند نیز در ملاقات ها تاکید داشتند که به جامعه مسلمان هند و علمای طراز اول آن افتخار کرده و جایگاه ویژه ای برای آنها قائل اند و این مطلب را در تمام دیدارها بیان داشتند.

وزیر امور خارجه تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت، ملت و جامعه مسلمان هند خواهد بود. روابط هند و ایران روابطی مستحکم و رو به گسترش است و در این میان وجود علما و مسلمانان هند یکی از پایه های قوی این روابط می باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر لایتغیر بودن اصول اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی از جمله در دفاع از کیان و ارزشهای اسلامی، اظهار داشت : زمانی غربیها در مذاکرات هسته ای اذعان داشتند که به شرطی که ایران دست از حمایت از فلسطین بردارد و اسرائیل را به رسمیت بشناسد میتوانند تمام مشکلاتشان با برنامه هسته ای ایران را نادیده بگیرند. البته آمریکا و غربیها می دانند در اعتقاد اسلامی ایران بمب اتم جایی ندارد آنها می دانند ایران بدنبال بمب هسته ای نیست. غربیها با چنین بهانه جویی های بیجایی بدنبال شناسایی اسرائیل از سوی جمهوری اسلامی ایران بودند تا به زعم خود به اهدافشان برسند، که البته شکست خوردند.

امیر عبداللهیان افزود: ایران حمایت از آزادسازی قدس را وظیفه دینی و اخلاقی خود می داند و بدان کاملا پایبند است.

امیر عبداللهیان در خصوص توهین به پیامبر مکرم اسلام نیز با اظهار تاسف عمیق از این اتفاق ناگوار و محکوم کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام، اظهار داشت، هند سرزمین مهر و مدارا بوده است و همیشه ملجا و آوردگاه دیدگاههای متفاوت است و لذا چنین صداهای نخراشیده‌ای نه برازنده هند بوده و نه خاستگاهش در هند است و قطعا و یقینا پیروان همه ادیان در سرزمین هند مخالف این اظهارات هستند و این نکته ای است که از زبان مقامات هند به صراحت و به انحا مختلف در این سفر گفته شده و شنیده شده است.

وزیر امور خارجه در ادامه افزود: علما در این میان نقش یگانه ای دارند، بین علمای هند و ایران باید این‌ هم افزایی صورت گیرد که جلوه های رحمانی و واقعی اسلام که در کتاب مقدس ما قرآن، در سیره ائمه و بزرگان دین وجود دارد، نمایانده شود. علما به میدان بیایند و این چهره رحمانی را نشان بدهند. در عین حال همه با هم در برابر توهین بایستیم، همه با هم دست در دست هم در برابر افترا بایستیم و یقین داشته باشیم که مار توهین به اعتقادات چنان هفت سر و چموش است که اگر با اتحاد و اتفاق سرکوب و منکوب نشود تبدیل به اژدهایی هفت سر خواهد شد.

امیر عبداللهیان تاکید کرد، مسلمانان نقش قاطع و برجسته ای در مبارزه با استعمار خارجی، کسب آزادی و توسعه و عمران هند داشته اند و ضروری است مسلمانان با تحصیل علوم روز و ارتقای جایگاه علمی و اقتصادی موقعیت خود در جامعه هند را تحکیم بخشند. ایشان همچنین خطرات افراط گرایی در جهان امروز صرفنظر از شیوع آن در میان جوامع مختلف را مورد اشاره قرار داده و خواستار نقش مثبت و سازنده مسلمانان و پیوند ایشان با پیروان سایر ادیان و مذاهب در برخورد با این پدیده خطرناک شد.

وزیر امورخارجه در پایان اظهار داشت: رهبران جامعه مسلمان هند الگوی خوبی برای تقویت هر چه بیشتر صلح، همدلی و همزیستی محترمانه اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر بوده و اجازه رشد هر گونه پدیده خلاف این نیت و اراده که مورد خواست اکثریت مردم هندوستان و شبه قاره است را نخواهند داد. در جامعه متکثر هند مذاهب و اقوام مختلف در طول قرن ها در کنار یکدیگر با مسالمت، همزیستی و تحمل زندگی کرده اند و دولت ها ، بزرگان و رهبران مذاهب مختلف موانع و عوامل مخالف این وحدت و همدلی را با درایت و دوراندیشی خنثی کرده و باعث عقیم شدن طرح ها و توطئه ها برای برهم زدن این همزیستی و مودت شده اند.

311311

کد خبر 1639444

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جامعه مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر خالق و محور در امر تولید است

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیش خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران - هفته کارگر و روز کارگر را به کارگران و سختکوش و پایه‌های اساسی اقتدار و عظمت اقتصادی جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت گفت و یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید کارگر را گرامی داشت. 

وی در ادامه کارگران را خالق تولید محور تولید، و صاحب نظر در امر تولید دانست و بیان کرد: روز کارگر و روز معلم تلاقی بسیار شایسته‌ای دارند و این حسن تلاقی را به جامعه تعلیم و تربیت تبریک می‌گویم. از منظر نظام مقدس اسلامی و دیدگاه اسلام همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری به زیبایی اشاره کردند تفاوت مبانی بین کارگر با نگاه اسلامی و مکتب اسلام با کارگر در سایر مکاتب قرار دارد. اسلام کاگر را عزیز می‌پندارد این قشر را عامل پویایی و سلامت جامعه می‌داند، اما در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند. ما کارگر را خالق تولید محور تولید، و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم. به این سبب است که نبی مکرم اسلام بر دست پینه بسته کارگر بوسه می‌زند و بوسه زدن پیامبر بر دست کارگر تبدیل به یک فرهنگ برای نکوداشت جایگاه کارگر و عظمت کار و تولید است.

مرتضوی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) خطاب به کاگران تاکید کرد: امام صادق می‌فرمایند کسی که خود را برای روزی خانواده‌اش به زحمت می‌اندازد مانند رزمنده‌ای است که در راه خدا می‌جنگد. نبی اکرم می‌فرماید عبادت ۱۰ جز دارد که ۹ جز آن کار و تلاش برای به دست آوردن روزی حلال است. در این ایام جهان شاهد تحولات شگرفی در عرصه‌های سیاسی هستند اولا حمله هفت ماهه رژیم غاصب به باریکه غزه و کشتار بیش از ۳۵ هزار نفر از زنان و کودکان و بی‌پناهان گردن آویز همه سردمداران حقوق بشر به خصوص استکبار جهانی و جامعه اروپایی و کشور‌های نابخردی که ذیل بیرق اسلام حکومت می‌کنند، اما با کمال تاسف آب به آسیاب دشمن می‌ریزند این اقدام شجاعانه مختصری که تحت عنوان وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی محقق شد سبب شد که معادلات و رایج بر جهان بازتعریف شوند دگرگونی به وجود بیایند. نه جهان اسلام بلکه بشریت تشنه عدالت به توانمندی‌های خودشان پی ببرند اکنون دنیا به این نتیجه رسیده است که هیمنه پوشالی استکبار جهانی و تفکر شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی و گنبد آهنین آنها تبدیل به بیت العنکبوت شده است.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: همه صاحبان نظر که اندکی اندیشه آزادیخواهانه دارند و مستقل هستند امروز این عظمت ایران اسلامی را می‌ستایند. ما به روح شهدای بزرگ محور مقاومت بهترین سلام‌ها را تقدیم می‌کنیم و از نیرو‌های مسلح و مقتدر نظام جمهوری اسلامی جامعه کار و تولید همواره پشتیبانی می‌نماید تقدیر میکنیم. نکته حائز اهمیت دیگر موضوع شعار سال است تقریبا یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را محوریتش را موضوع اقتصادی قرار داده است امسال حضرت آقا شعار سال را جهش تولید با رکن بودن و محور بودن و همراهی مردم تعریف کرده‌اند. 

وی ادامه داد:رهبری فرمودند جهش با رشد متفاوت است قطعا بیاناتی که رهبری می‌فرمایند و قواعدی که تبیین می‌فرمایند برگرفته از احکام و آموزه‌های دینی است و ثانیا با مطالعه کامل و احاطه اشرافیت جامع بر وضعیت اقتصادی جهان و توانمندی‌های ایرانی اسلامی است. ما به عنوان کوچکترین خادم جامعه کارگری از این سخنگاه مقدس به مردم عزیز و مقام معظم رهبری عرضه می‌داریم به جامعه کار و کارگران و کارفرمایان دست در دست یکدیگر می‌نهند و امسال مانند سال قبل که آقا فرمودند رشد تولید، حتما به جهش تولید توجه ویژه خواهیم کرد و این فرمان رهبری را بر دیده خواهیم نهاد و انشاالله شرمنده عزیزامان نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • کلمه تاریخ‌ساز برازنده میرزازاده است
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند