Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم احمدی لاشکی گفت: وزیر آموزش و پرورش، به منظور ارتقای منزلت معلمان، برای ساماندهی بیمه‌های درمانی، در حال اجرای اقدامات جدی است که به ثمر نشسته و با پیگیری‌های مبسوط این مشکل به زودی مرتفع خواهد شد.

از جمله موضوعات نگران‌کننده این قشر خدوم وضعیت نابسامان بیمه‌های درمانی است که جزو حداقل‌های نیاز معلمان است و متاسفانه وضعیت مطلوبی را در این حوزه در سنوات گذشته و در حال حاضر شاهد نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش و پرورش با جدیت به دنبال اجرائی کردن رتبه‌بندی معلمان است که بلافاصله پس از تصویب نهایی و رفع نواقص در دستور کار قرار خواهد گرفت.

از نظر من تعویق ۱۰ ساله برای اجرائی کردن این طرح واقعا زیبنده نیست، اما این اطمینان را می‌دهم وزارت آموزش و پرورش با جدیت تمام در حال پیگیری این طرح مهم بوده است و دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان عزم جدی برای تسریع در اجرای این طرح دارند.

در خصوص اجرای این طرح قانون‌گذار صریحا مشخص کرده آیین‌نامه این طرح ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی سازمان برنامه و بودجه و ۲ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری به عنوان ناظر تهیه شود که ظرف یک ماه انجام و برای تصویب به دولت ارسال شد.

به دولت سه ماه مهلت داده شد که روز‌های پایانی است و کمیسیون امور عمومی و منابع انسانی جلسات بسیاری گذاشت و پیش‌نویس اولیه آماده شد و امروز قرار بود در صحن علنی مجلس بررسی شود و به نظرم برای یک‌شنبه هفته آینده می‌شود آن را نهایی کرد.

وزارت آموزش و پرورش، آمادگی کامل اجرائی کردن این طرح از را دارد و با توجه به مهلت داده شده منتظر هستیم که دولت تاییدیه این پیش‌نویس را به ما ابلاغ کند به طوری که وزیر به تمامی استان‌ها و ۷۵۰ رئیس اداره کار تنظیم اطلاعات معلمان زیرمجموعه خود را بر اساس امتیاز ابلاغ کرده است.

ما در این طرح موظفیم که ۸۰۴ هزار معلم را بر اساس امتیازاتی که کسب می‌کنند به گروه‌های پنج‌گانه آموزشیارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم و دانش‌یار معلم و استاد معلم تقسیم کنیم و بر اساس موافقت صورت گرفته از ادارات آموزش و پرورش و نظر هیئت ممیزه، احکام معلمان زده خواهد شد و کار آغاز می‌شود.

مرحله اول، استقرار است و مرحله دوم، استمرار یا ارتقا خواهد بود که پنج سال بعد مجدد با توجه به امتیازات کسب شده در طی این مدت رتبه معلمان تغییر می‌کند.

ما دنبال ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت هستیم که این مسئله با رتبه‌بندی و تلاش برای ارتقای سطح علمی و ... از طریق بالا بردن امتیاز محقق خواهد شد و همچنین به دنبال ارتقا بخشیدن به جایگاه و مقام معلم هستیم که برخی این را با معیشت مخلوط می‌کنند، اما هدف والاتر است و اجرای این طرح موجب افزایش انگیزه در معلمان برای ارتقای سطح علمی خواهد شد.

بیشتر بخوانید

نمایندگان ویژه وزرا پاسخگوی مطالبات مردمی می شوند

اقلیم کشور به گونه‌ای است که همه استان‌ها نقاط مرفه و محروم دارد؛ همانند چهارمحال و بختیاری که ۱۰۴ معلم این منطقه در نقاطی تدریس می‌کنند که نمی‌توانند هفتگی هم به منزلشان برگردند، اما با این سختی تعلیم و تربیت را تعطیل نکرده‌اند.

به نظر من نباید کسانی که در شرایط سخت هستند با افراد مناطق شهری و مرفه یکجور دیده شوند و معلمان مناطق صعب‌العبور و محروم باید در حوزه‌هایی از جمله مالی مورد توجه بیشتر قرار گرفته و این عدالت در بین همه معلمان دلسور نیز رعایت شود تا در حوزه تعلیم و تربیت خدمات موثری را داشته باشیم که این موضوع نیز در وزارت مطرح شده و با توجه به عزم دولت در آینده بسیاری از نواقص موجود اصلاح خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش ساماندهی بیمه های درمانی نیاز معلمان وزارت آموزش و پرورش خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مرضیه باباخان‌زاده معلم شهرستان دزفول به عنوان آموزگار نمونه کشور به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم معرفی شد.

عبدالله حبیبی افزود: ۱۴ معلم از خوزستان برای انتخاب معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد یک آموزگار از دزفول انتخاب شد.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است و در خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: قرار گرفتن نام آموزگار دزفولی در بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد.

دیگر خبرها

  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • گرامیداشت روز معلم
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی