Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریزبه گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با توجه به شرایط خاص و تغییرات به وجود آمده در آسیاب خرابه و رانش قسمت‌هایی از ضلع غربی آن در اقدامی تحسین برانگیز با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا فعالیت این مجموعه تفریحی به حالت تعلیق در آمد.

یوسف احمدی دادستان  عمومی و انقلاب شهرستان جلفا با اعلام این خبر، افزود: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، بروز خسارات احتمالی  جانی و مالی و در راستای حمایت از حقوق عامه، خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران این مجتمع تا استحکام‌بخشی به نقاط حادثه‌خیز و رفع خطرات احتمالی با جلب نظر کارشناسان مربوطه، متوقف و از هرگونه فعالیت در این مکان گردشگری جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حجم مسافران و گردشگران خصوصاً در ایام تعطیل سال و اینکه در صورت بروز هرگونه حادثه و فرونشت در قسمت‌های این مکان شاهد بروز فاجعه انسانی و تلفات جبران‌ناپذیری خواهیم بود، ادامه داد: متاسفانه با وجود پیگیری‌های قبلی توفیق چندانی در این زمینه نداشته‌ایم، از این‌رو به ناچار فعالیت این مجموعه تعلیق شد تا پس از تحکیم نقاط حادثه‌خیز و رفع مخاطرات احتمالی مجدداً مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه علیرغم وجود جاذبه خاص طبیعی این محل و ظرفیت بالای جذب گردشگر متاسفانه متولی قانونی محل، هنوز به طور مشخص تعیین نگردیده، از این‌رو تعیین متولی قانونی محل و ایمن‌سازی این مجموعه را از ضروریات عنوان و تصریح کرد: دستگاه قضایی مقتدرانه از هرگونه اقدام در جهت تأمین امنیت جانی مردم فروگذار نخواهد بود و این موضوع نیز با اهتمام جدی در حال پیگیری می‌باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا از زحمات بخشداران سابق و فعلی، نیروی هنگ مرزی جلفا و مردم شریف که با صبر و بردباری، متابعت از قانون و اطلاع‌رسانی به موقع مسوولان را در این زمینه یاری کردند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۵/س

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا آسیاب خرابه جلفا تبریز فاجعه انسانی آسیاب خرابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ساماندهی هرچه سریع ساحل گیسوم
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • ساعت فعالیت اماکن تفریحی شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در سالروز شهادت امام صادق (ع)