Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@02:47:47 GMT

متروپل تلنگری برای شهرداری اهواز است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۷۵۱۷

متروپل تلنگری برای شهرداری اهواز است

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: حادثه متروپل می‌تواند تلنگری برای شهرداری اهواز باشد تا ساختمان‌های ناایمن را شناسایی کند.

احمد سراج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان، اظهار کرد: این اتفاق می‌تواند یک تلنگر و هشداری برای شهرداری اهواز باشد که هر چه سریع‌تر مکان‌هایی که چنین مشکلاتی دارند را اعلام کنند و از طریق دستگاه قضائی پیگیر حفظ امنیت ساختمان‌ها باشند تا از وقوع بحران پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از واگذاری اجراییات به سازمان همیاری شهرداری‌ها مشکلاتی از جمله استخدام غیرقانونی ۶۹ نفر وجود داشت و مسائلی مانند زمین‌خواری، ساخت‌وساز غیرمجاز، سد معبر و مشاغل مزاحم مشکلات جدیدی نیست و در گذشته نیز وجود داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در طرح جدید اجرا شده و تنها پرداخت حقوق و مدیریت ۴۱۳ نفر از کارکنان را به سازمان همیاری‌ها سپرده شده است که علاوه‌بر افزایش نیافتن تعداد نیروها، ۱۱ نفر نیز کاهش یافته‌اند که نشان‌دهنده نظم ایجاد شده در نیروی انسانی است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که مباحث پشتیبانی، ماشین‌آلات و مسائل حقوقی تفکیک شده‌اند، به گونه‌ای که مسئولیت آنها بر عهده مناطق گذاشته شده است و سازمان همیاری‌ها در این خصوص مسئولیتی ندارد. گره ماجرا این است که مناطق شهرداری زیر بار مسئولیت این موارد در منطقه خود نمی‌روند و با مجموعه اجراییات کمک و همکاری لازم را ندارند.

سراج خاطرنشان کرد: طرح واگذاری اجراییات به سازمان همیاری‌ها طرح جدیدی بود که همزمان در برخی از کلانشهرها اجرا می‌شود و نتیجه خوبی داشته است و نمی‌توانیم در یک مدت کوتاه آن را تأیید یا رد کنیم، چرا که نیازمند زمانی حدود یک ساله برای شناسایی طرح هستیم..

کد خبر 578604

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیریت شهری احمد سراج ریزش ساختمان متروپل در آبادان شورای شهر اهواز برنامه ریزی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان همیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طرح هوشمندسازی چهار پارکینگ هسته مرکزی شهر یعنی پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی، پارکینگ بهار و پارکینگ شهید کاظمی در شش ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بهبود خدمات‌دهی در پارکینگ‌های عمومی شهر قم است.

وی با اشاره به اولویت هوشمندسازی در این پارکینگ‌ها افزود: در مناسبت‌ها برنامه ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی مسائل مرتبط با پارکینگ‌ها و تشدید نظارت وجود دارد که در حال پیگیری است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه هوشمندسازی پارکینگ‌ها ابتدا در اطراف حرم و هسته مرکزی شهر و سپس در قسمت‌های مختلف شهر مدنظر است، خاطرنشان کرد: بسیاری از تخلفات همچون پرداخت‌های خارج از قاعده و دریافت تعرفه اضافه، دزدی و سرقت خودروها و مقوله‌های مهم دیگر با هوشمندسازی پارکینگ‌ها کاهش پیدا می‌کند.

خلیلی اضافه کرد: در پارکینگ‌هایی که هوشمندسازی می‌شوند، اپراتوری که در ورودی پارکینگ نشسته است دخل و تصرفی در هزینه پارکینگ ندارد و همه محاسبات به صورت هوشمند انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این سیستم هنگام ورود عکس از پلاک خودرو گرفته تا زمان خروج مطابقت داده می‌شود، همچنین تمام هزینه به شکل سیستمی ثبت خواهد شد و در پایان تنها رمز از راننده می‌خواهند تا از پارکینگ خارج شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: شکایت‌های زیادی در خصوص دریافت تعرفه‌های اضافی در پارکینگ‌ها به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک مخابره می‌شد، اما در حال حاضر با اجرای طرح هوشمندسازی که در بعضی پارکینگ‌ها مثل زائر صورت گرفته است، شکایت‌ها در ماه به یکی یا دو عدد رسیده است.

خلیلی گفت: طرح هوشمندسازی در پارکینگ زائر در پایان سال ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی آغاز شد و سال ۱۴۰۳ در باقی پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح هوشمندسازی چهار پارکینگ هسته مرکزی شهر یعنی پارکینگ زائر، پارکینگ شرقی، پارکینگ بهار و پارکینگ شهید کاظمی در شش ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت اجرای کامل این طرح، موضوع شکایت‌های مردمی کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 749325

دیگر خبرها

  • آمادگی برای مدیریت بارندگی و ماندآب احتمالی در اهواز
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • ۱۹ سامانه جدید ثبت تخلف سرعت در اهواز فعال می‌شود
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • عنایتی: باخت مقابل شمس‌آذر تلنگری برای پیکان بود
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟