Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: دادگستری استان مرکزی با هرگونه دست‌اندازی به اراضی ملی و زمین‌خواری به شدت برخورد می‌کند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی با اشاره به صیانت از اراضی ملی اظهار داشت: وظیفه و رسالت اصلی این شورا صیانت، حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی، اراضی زراعی و باغی و پیشگیری از تخریبات، تصرفات و تغییر کاربری‌ها است و نقطه محوری که در همه تصرفات تغییر کاربری‌ها و تضییع حقوق بیت‌المال دیده می‌شود ضعف در نظارت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اینکه با فقدان امکانات، تجهیزات، منابع انسانی و مالی برای خود دلیل داشته باشیم و اعلام کنیم که به سبب این موارد قانون ماده 10 و سایر موضوعات وظایف قانونی خود را انجام نمی‌دهیم افکار عمومی و نهادهای نظارتی نمی‌پذیرند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه انفال بیت‌المال مسلمانان است و حساسیت بیشتری دارد، گفت: به سبب سودآوری و سودجویی بشر در حوزه زمین، مسکن و اراضی دست‌اندازی وجود داشته که ادامه پیدا می‌کند و بسیاری از مجرمان در این زمینه از ما جلوتر هستند بنابراین باید خود را بروزتر و فعال‌تر کنیم و امکانات موجود را در راستای حفاظت از اراضی ملی به کار ببریم.

موسوی تصریح کرد: برای اینکه افکار عمومی با ما همراهی داشته باشند باید در میدان باشیم و اقدامات به موقع انجام شود هر چند که ممکن است با اقدامات قانونی ما برخی افراد به ظاهر متضرر شوند اما عامه مردم و کسانی که بی‌عدالتی و بی‌قانونی می‌بینند با ما همراهی می‌کنند و ایجاد انگیره برای آنها می‌شود.

وی عنوان کرد: برخی موضوعات نیازمند بررسی دقیق است و از متولیان و مراجع قضایی درخواست می‌شود که تصرفات چشمگیر را به میدان آوردند و با آنها برخوردار شود و به این شکل نباشد که فقط با یک کشاورز و فرد جزیی برخورد شود و از برخورد با افرادی که در این شرایط اقتصادی کاری کردند غافل شویم.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به وضعیت چاه‌های غیرمجاز استان گفت: درباره چاه‌های غیرمجاز در استان با این وضعیت خشکسالی، کمبود بارندگی و از بین رفتن سفره‌های زیرزمینی حساسیت ما باید بیشتر باشد و دادستان باید در این زمینه ورود پیدا کند و کمیسون‌های مربوطه درباره بهره‌برداری بی‌حد اقدام کنند زیرا هیچ مجوزی برای این بهره‌برداری وجود ندارد.

وی افزود: هر کدام که قابلیت صدور پروانه دارند باید پروانه‌دار شوند تا برداشت آنها نامحدود نباشد و هر کدام فاقد شرایط هستند برخورد قانونی انجام شود تا از این منابع حفاظت و حراست کنیم.

مبارزه با زمین خواری در استان کهگیلویه و بویراحمد تشدید می‌شودزمین خواری بزرگ به ارزش 500 میلیارد ریال در فریدونشهر کشف شد

حفاظت از حقوق بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی تعطیل‌ناپذیر است

«ربیع‌اله قربانی» دادستان عمومی و انقلاب اراک هم در این جلسه با اشاره به حفاظت از حقوق بیت‌المال اظهار داشت: حفاظت از حقوق بیت‌المال، اراضی ملی و منابع طبیعی یک جریان مستمر و تعطیل‌ناپذیر است که هر کدام از دستگاه‌های متولی وظایف خود را در این زمینه دنبال می‌کنند و دستگاه قضا هم خود را مکلف می‌داند که در صیانت از اراضی ملی قاطع و بدون مماشات برخورد کند.

وی افزود: ایجاد انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضایی در زمینه برخورد یکی از اهداف شورا است و اعلام نظریه مشورتی شورا برای احراز موضوع اهمیت دارد.

انتهای پیام/713/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان مرکزی حقوق بیت المال اراضی ملی زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه واگذاری اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن افراد کم درآمد، اسناد مالکیت ۲ پلاک جمعاً به میزان ۸۷۴ هکتار که به مدت ۱۸ سال با پلاک‌های مجاور، تداخل داشته صادر شد.

وی افزود: پس از رفع تداخل، اسناد آن در کمترین زمان در ثبت شهرستان عسلویه، ثبت و اسناد آن صادر و به متقاضیان واگذار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون اسناد مالکیت ۱۴۷۴ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات مستمر صورت گرفته، استان بوشهر در بین استان‌های کشور، رتبه نخست در صدور اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

کد خبر 6090982

دیگر خبرها

  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند