Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینطور که به نظر می‌رسد قید احیای برجام را باید زد. از یک طرف مذاکراتی که دو ، سه ماه می‌شود پیش نرفته، از طرف دیگر هم گزارش گروسی و قطعنامه شورای حکام. از فشارهای مخالفان داخلی برجام که ساز خروج از NPT را کوک کرده‌اند هم که نمی‌توان غافل شد. با این حساب به نظر می‌رسد که روزهای سخت‌تری در پیش باشد چون قطعا گذشتن از خیر برجام و گشایش‌هایی که می‌توانست ایجاد کند، بدون دردسر و بدون هزینه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال میرزایی نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه پیامدهای عدم احیای برجام در جامعه چه خواهد بود؟ به «نامه نیوز» می‌گوید: «باید توجه داشت که اساسا دو نگاه به برجام وجود دارد. یک رویکرد که دولت آقای رییسی و برخی همراهان و حامیان آن دارند، بر این اساس است که می‌گویند ما فرض را بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی گذاشته‌ایم و هرازگاهی آمار و اعداد و ارقامی از فروش نفت و گرفتن پول آن ارائه می‌دهند تا نشان دهند که بازگشت به برجام دیگر فایده‌ چندانی برای ما ندارد. نگاه دوم که برخی اصلاح‌طلبان و منتقدان دولت آقای رییسی بر آن تاکید دارند هم بر این مبنا است که می‌گویند، وضعیت ما همین الان هم برخلاف آنچه که دولتی‌ها می‌‎گویند، خوب و مناسب نیست. این گروه بر هزینه‌هایی که برای دور زدن تحریم متحمل می‌شویم، انگشت گذاشته و می‌گویند این رویه با افزایش ریسک و هزینه‌ها به زیان اقتصاد کشور است. این گروه حتی وضعیت موجود را نیز تا حدی ناشی از تحریم‌ها می‌دانند.»

بیشتر بخوانید:

فعال سیاسی اصلاح‌طلب : دولت ، بحران دستاورد دارد/ فاصله وعده‌های انتخاباتی رئیسی با دستاوردهای دولتش معنادار است

رئیس کمیسیون امنیت ملی : گروسی به «تل آویو »رفت ، دولت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را اجرایی کند

وی به عدم اعلام شکست مذاکرات امیدوار است و می‌گوید: «در یک سال و نیم اخیر که با آمدن بایدن امید می‌رفت برجام احیا شود، بازارها آنظور که برخی نگران بودند، ملتهب نشد و این وضعیت را داریم یعنی اگر برجام احیا نشود، این التهابات افزایش پیدا خواهد کرد. به خصوص اعلام اینکه برجام به نتیجه نمی‌رسد تاثیر منفی در بازارهای مختلف دارد، قدرت خرید مردم را کمتر می‌کند و هزینه‌های داد و ستد با ایران را افزایش می‌دهد. ما شاهد بودیم که احتمال احیای برجام سبب شد که برخی کشورهای خارجی ارتباط پرهزینه خود را با ایران ادامه دهند اما اگر معلوم شود که برجام احیا نمی‌شود، کلا قید تجارت پرهزینه و پرریسک با ما را می‌زنند و این مساله شرایط ما را سخت‌تر خواهد کرد.»

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: «برخلاف عده‌ای که از فروش نفت و بازگشت درآمدهای ارزی صحبت می‌کنند، خوش‌بین نیستم و اطمینان ندارم که حرف اینها درست باشد. وقتی نمی‌توانیم پول خود را از کشور همسایه یعنی عراق بگیریم، چطور می‌توانیم پول فروش نفت را بگیریم لذا تصور می‌کنم که عدم احیای برجام کار ما را سخت خواهد کرد.»

وی باور دارد که حتی مذاکره بدون نتیجه تا زمان انتخابات کنگره بهتر از توقف مذاکرات و شکست آن است. میرزایی تاکید کرد: «به نظر من ادامه مذاکره حتی اگر نتیجه‌ای نداشته باشد، برای ما ضرری ندارد و می‌تواند از افزایش التهابات و بالا رفتن ریسک تجارت با ایران جلوگیری کند.»

231

کد خبر 1639502

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برجام توافق هسته ای ایران مذاکرات وین تعهدات ایران در برجام احیای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، زهره الهیان در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران و دختران ایران است؛ گفت: کسی که در مسیر خدا حاضر بوده و عمل کند؛ خداوند اجرش را می‌دهد و اگر در این راه بمیرد هم شهید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های پیامبر اکرم در ارتقای جایگاه زن در جامعه گفت: اسامی نیکویی همچون ریحانه یا حُسنه از سوی رسول اکرم استفاده شد؛ پیامبر در زمانی که دختران در جامعه زنده به گور می‌شدند دختر خود را ام ابیها نام نهاد. این رویکرد پیامبر در زمان جاهلیت بود که اگر دختر خوب تربیت شود سپر پدر در برابر آتش خواهد بود.

امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم متأسفانه ما کم کار کردیم و وضع اسف‌بار دختران در غرب را به خوبی نشان ندادیم. نماینده کنگره آمریکا او به این موضوع اشاره می‌کند که در آمریکا یک میلیون زن گرفتار مافیاهای متعدد موجود در آن کشور هستند.

وی با بیان اینکه ما باید روایتگر حضرت زینب باشیم که تاریخ را تکان داد؛ گفت: حضرت زینب نه به خاطر دفاع از برادرش که برای دفاع از ولی زمان بود که عمل کرد. در این شرایط ما هم باید در دفاع از ولی از اسلام و انقلاب دفاع کنیم؛ در شرایطی که آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما در نظر گرفته است.

الهیان با بیان اینکه یکی از موضوعات کلیدی و مهم در رسانه‌ها وضعیت دختران است؛ گفت: عدم موفقیت دشمنان به معنای کم گذاشتن آنان نبود؛ آنان همه تلاش خود را کردند و حتی مطمئن بودند که کار نظام را تمام می‌کنند و در این مسیر همه دختران ما را هم می‌خواهند بی حیا و بی عفت کنند.

روشنگری اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس اقدامی مردمی است

وی با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب صرفاً دولتی و حاکمیتی نیست؛ گفت: تحقق عفاف و حجاب و ناکامی تلاش دشمن در بی عفتی جوانان به دست نمی‌آید مگر اینکه مردم به صحنه بیایند. اقدام اتحادیه انجمن‌های اسلامی در روشنگری در مدارس هم اقدامی مردمی است و نمونه‌ای از یک اقدام مجاهدانه مردمی برای عفاف و حجاب است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نوجوانان ما بی دفاع هستند فضای مجازی امروز قتلگاه نوجوانان ماست. اگر ما جدیت نداشته باشیم و نیروهای مردمی به کمک نیایند معلوم نیست که جبهه رسانه غرب چه بلایی بر دختر ایرانی می‌آورد.

تلاش دشمن برای از بین بردن غرور و هویت ملی

وی با تاکید بر اینکه بخشی از این وضعیت ناشی از ناکارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است؛ گفت: اگر دکتر صحرایی اینجا بودند حتماً من به موضوعات دیگری هم در خصوص ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت اشاره می‌کردم؛ اما طبیعی است که بخشی از وضعیت فعلی در ناکارآمدی و عمل نکردن به وظیفه‌ها در وزارت آموزش و پرورش بوده است. همه ما باید وضوح عفاف و حجاب را جدی‌تر بگیریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن می‌خواهد هویت ملی و غرور ملی ما را از بین ببرد. چه شده است که بخشی از فارغ التحصیلان ما در مدارس و دانشگاه‌ها بویی از هویت خود نبردند. این بحران هویت از کجا نشأت می‌گیرد؟

فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است

الهیان با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است؛ گفت: کاری که اتحادیه انجمن‌های اسلامی در حال انجام آن است ارتباط رودررو و حقیقی با دختران ماست؛ این ظرفیتی است که دشمنان آن را ندارند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بخش پایانی بیانیه گام دوم انقلاب هم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان این مسئله را بیان کردند که معنویت با عاطفه و مهر ایجاد می‌شود؛ ترویج حجاب هم جز با ملایمت و ایجاد گفتمان مؤثر ممکن نیست.

کد خبر 6089936 علی قدمی

دیگر خبرها

  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس