Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@16:42:24 GMT

متولیان فرهنگی نهج البلاغه را در فضای مجازی نشر دهند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۷۹۹۲

متولیان فرهنگی نهج البلاغه را در فضای مجازی نشر دهند

آیت الله ناصری، امام جمعه یزد، با اشاره به اهمیت نقش نهج البلاغه در زندگی نسل جدید گفت: متولیان فرهنگی باید نهج البلاغه را با استفاده از فضای مجازی به گوش نسل جدید برسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اهمیت مسئله غدیر و ترویج آن در کشور اظهار کرد: در بیان واقعه غدیر نباید کوتاهی کرد و اصل این واقعه باید به گوش جهانیان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد با بیان نقش حضرت علی (ع) در جنگ احد و خندق و مظلومیت آن حضرت در طول تاریخ عنوان کرد: بی توجهی و کم کاری مسلمانان در طول تاریخ باعث شد که به نقش حضرت علی (ع) در اسلام، آنچنان که شایسته است توجه نشود.

وی افزود: امام خمینی (ره) در زمان حیات خود با فعالیت های انجام داده توانست بخش اعظمی از این کم کاری را جبران کند و باعث زنده شدن اسلام  و شیعه شود.

ناصری با تاکید بر اهمیت آیه مباهله و روز مباهله، افزود: این آیه خود به تنهایی اثبات کننده همه چیز است و همانطور که در این آیه اشاره شده است حضرت علی(ع) نفس پیامبر (ص) است و در این آیه نقش حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به  درستی تبیین شده است.

امام جمعه یزد شخصیت امام علی (ع) را یک شخصیت جهانی و بین المللی بعد از پیامبر (ص) دانست و تاکید کرد: شیعه در دنیا نتوانسته خود و اهل بیت را به درستی نشان دهد و هنوز در این زمینه ضعف وجود دارد.

وی تصریح کرد: رایزنی فرهنگی، ترویج تشیع و انقلاب از طریق مقالات و پیش گرفتن سیاست های لازم در جهت شناساندن شخصیت امام علی (ع) به جهانیان از جمله اقداماتی است که باید برای تحقق این مهم انجام شود.

ناصری با بیان اهمیت نقش نهج البلاغه در زندگی و آشنایی نسل جدید با فراز های این کتاب شریف، عنوان کرد: نسل جدید باید با فراز های این کتاب آشنا شوند و حکمت های نهج البلاغه را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی افزود: ارتباط نسل جدید با فضای مجازی قوی تر است و به همین دلیل باید فراز های نهج البلاغه را توسط فضای مجازی ترویج داده و به این نسل بشناسیم.

امام جمعه یزد آگاه سازی معلمان و دانش آموزان در مدارس نسبت به ولایت امیرالمومنین (ع) و ائمه اطهار را مسئله مهمی دانست و گفت: اگر بتوانیم حدیث ثقلین را به درستی به نسل بعد انتقال دهیم توانسته ایم نقش خود را در زمینه انتقال واقعیت واقعه غدیر و شخصیت امام علی(ع) به درستی ایفا کنیم.

گفتنی است؛ بنیاد بین المللی غدیر مجموعه ای مستقل در سراسر کشور در جهت ترویج واقعه غدیر و بیان نقش حضرت علی (ع) در اسلام در سراسر جهان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نهج البلاغه امام جمعه یزد فضای مجازی نسل جدید نقش حضرت حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد

چالوس- فرمانده انتظامی چالوس از دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر