Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:32:15 GMT

استاندار خراسان جنوبی: زمان در حادثه قطار مدیریت شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۸۰۰۳

استاندار خراسان جنوبی: زمان در حادثه قطار مدیریت شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست ستاد بحران شهرستان طبس افزود: تعامل و هم‌افزایی بین مدیران استانی و شهرستانی و مجموعه‌های انتظامی و سپاه در این سانحه قابل تقدیر است.

وی ضمن تسلیت به هموطنان به‌ویژه مردم استان یزد، از اقدامات دستگاه‌ها در مدیریت بحران و مجموعه‌های انتظامی و سپاه تشکر کرد و گفت: از همان ابتدای کار به جهت اینکه بنده در ماموریت تهران بودم، به‌صورت تلفنی سه موضوع انتقال مسافران، انتقال اجساد و انتقال مصدومان اولویت‌بندی شد و در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگرچه بدون فوت وقت و به محض رسیدن به بیرجند، راهی طبس شدیم اما نکته جالب توجه اینجا بود که وقتی رسیدیم منطقه حادثه به‌صورت کامل پاکسازی شده بود، مسافران با قطار به طبس و از آنجا به وسیله ۱۰ دستگاه اتوبوس به یزد منتقل شده بودند، جسدی روی زمین نبود و تمامی مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

وی تصریح کرد: با وجود بعد مسافت، گرمای شدید هوا، صعب‌العبور بودن مسیر، عمق حادثه و سایر موارد کاری ارزشمند در این بحران رقم خورد.

قناعت گفت: اینکه با وجود همه موانع و مشکلات، نیروهای امدادی، عملیاتی، انتظامی، بسیج و سایر عوامل کمتر از ۴۰ دقیقه بعد از وقوع حادثه در محل حضور داشته‌اند، کاری بسیار ارزشمند صورت گرفته است.

وی متذکر شد: آنچه باید همیشه برای مقابله با آن آمادگی داشته باشیم، حادثه است چرا که بی‌خبر و بدون توجه به امکانات و وقت ما پیش می‌آید.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به گفت و گوی خود با رئیس جمهور و وزیر کشور افزود: در این گفت و گوها سرعت عمل مدیریت بحران استان در حادثه قطار مورد تقدیر قرار گرفت همچنین رئیس جمهور بر مراقبت از خانواده‌های داغدار و مسافران این قطار تاکید کرد.

وی از اقدامات انجام شده توسط تیم‌های‌های امدادی و عملیاتی تشکر کرد و گفت: با وجود همه نقاط قوت قابل تحسین در این حادثه تلخ، نقاط ضعفی هم داشتیم که همه آنها باید احصا شود و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنیم.

قناعت تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید در شرایط فعلی و با استفاده از شرایط پیش آمده در دستور کار قرار گیرد، احصای برخی مطالبات و درخواست‌های کلیدی است که بتوانیم رفع آنها را در تهران پیگیری کنیم.

وی افزود: مسائلی مانند تامین روشنایی فرودگاه طبس برای ایجاد بستر امن در پروازهای شبانه، افزایش مجتمع‌های بین راهی به جهت تاثیری که در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای دارند از جمله موارد کلیدی است که باید به‌طور ویژه دنبال شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی، برخی از اعضای کمیسیون عمران و چند نفر از کارشناسان حقوقی مجلس امروز مهمان استان هستند تا ابعاد حادثه قطار را ارزیابی کنند.

حوالی ساعت ۵:۲۲ بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، چند واگن از خط خارج شد.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۶ مصدوم به بیمارستان طبس منتقل شدند و براساس آخرین آمار ۲۲ نفر در این حادثه جان باختند.

وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر چهارشنبه برای بررسی حادثه خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حضور یافته و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان طبس حاضر شدند.

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هم دیروز با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی در طبس برگزار شد.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.

برچسب‌ها جواد قناعت خراسان جنوبی خط حادثه طبس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جواد قناعت خراسان جنوبی خط حادثه جواد قناعت خراسان جنوبی خط حادثه طبس خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت الله مددخانی شامگاه یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: در حادثه برخورد قطار با گله گوسفند در حوالی آبیک ۵۷ راس گوسفند تلف و ۲ چوپان مصدوم شدند.

فرماندار شهرستان آبیک با ناگوار خواندن این حادثه تصریج کرد: در این حادثه علاوه بر ۵۷ گوسفند، ۲ چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند که مراحل درمانی را سپری می کنند.

مددخانی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برای تردد در این منطقه پل زیر گذر احداث شده است، اما چوپانان گله را از روی ریل عبور داده که منجر به وقوع چنین اتفاق تلخی شده است.

دیگر خبرها

  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار