Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بخش پیشگیری همکاران ما در قالب پایگاه‌های مختلف غربالگری شنوایی، بینایی و ژنتیک را به صورت رایگان انجام می‌دهند تا جلوی آسیب‌های بعدی و مخاطرات ثانویه گرفته شود.

وی اقدامات مؤثر در حوزه پیشگیری را به شکل رایگان مؤثر در ارتقا سلامت گروه‌های مختلف جامعه اعلام کرد و گفت: ۳۶ هزار و ۸۴۸ پرونده فعال در حوزه امور اجتماعی داریم که در بخش‌های مختلف به جامعه هدف بهزیستی ارائه خدمات انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست بهزیستی استان اردبیل اصلی‌ترین دغدغه این سازمان را توانمندسازی افراد و گروه‌های مختلف با ارائه آموزش و ایجاد فرصت‌های اشتغال اعلام کرد و افزود: در حوزه کودکان کار و خیابانی ساماندهی آنها هدف‌گذاری شده تا آسیب‌های اجتماعی کمتری گریبانگیر آنها شود.

رضایی تصریح کرد: ما نیازمند همراهی خانواده‌ها و گروه‌های مختلف جامعه به همراه نهادها و ارگان‌های دخیل هستیم تا جلوی فعالیت کودکان کار و خیابانی گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت کار و ارائه شغل برای گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال از آحاد جامعه انتظار می‌رود به دور از نگاه احساسی، به شکل منطقی از کمک و خرید وسایل کودکان کار خودداری کرده و آنها را به شغل‌های کاذب عادت ندهند.

رضایی اضافه کرد: امکان بروز حوادث ناگوار در فرآیند فعالیت این کودکان کار و خیابانی به وجود می‌آید که باید مراقبت بیشتر را انجام دهیم که ما نیز تا ۹۰ درصد شناسایی و جذب این کودکان را با همکاری نهادهای مختلف به ویژه شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و مجموعه انتظامی و دادگستری شاهد هستیم.

وی بیان کرد: برای حل ریشه‌ای این مشکلات در کنار بازتوانی و در مراحل بعد نگهداری این کودکان به مدت ۲۱ روز، سعی بر این است تا با همراهی خانواده‌ها این کودکان از آسیب‌های جدی بر حذر باشند.

رضایی فعالیت‌های حوزه توانبخشی را نیز در کمک به جامعه هدف به ویژه معلولان یادآور شد و اظهار کرد: مناسب‌سازی محیط زندگی با همکاری شهرداری و محیط ادارات بسیار مهم است و در کنار آن پرداخت تسهیلات، تأمین مسکن و اشتغال برای معلولان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی از فعالیت مراکز نگهداری سالمندان و بیماران روانی مزمن خبر داد و تصریح کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی و مؤسسات غیردولتی نیز صدور مجوزها با سهولت بیشتر و بعد از استعلامات قانونی انجام می‌شود.

سرپرست بهزیستی استان اردبیل در مورد راه‌اندازی میز خدمت و ارائه خدمات به بیش از چهار هزار نفر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مستمری مددجویان بهزیستی در سال‌جاری افزایش یافته و از رقم ۴۲۰ هزار تومان پرداختی برای یک نفر تا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان برای پنج نفر افزایش پرداختی را شاهد هستیم.

کد خبر 5509925

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی اردبیل خدمات اجتماعی زنان سرپرست خانوار کودکان کار و خیابان طرح غربالگری ژنتیک اشتغال آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش کودکان سالمندی بیماران روانی بوشهر کرمانشاه قیام 15 خرداد سالروز ارتحال امام خمینی خروج قطار از ریل آمار کرونا دهه کرامت ویروس کرونا امام خمینی ره اردبیل تغییر ساعت کاری اجتماع سلام فرمانده سانحه تصادف سنندج کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت در خصوص مصوبه دولت در ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی گفت: این مصوبه به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در سایر سال های عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به تمام بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است و با اشاره به کمبود دارو برای بیماران تالاسمی افزود: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد، کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش بنیان تامین می‌کنیم.

کد خبر 749679

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارائه خدمات جهادی پر رنگ است
  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد