Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا زمین چمن مصنوعی فوتبال برای مسابقات حرفه ای مناسب است؟ این موضوع یک بحث چالش بر انگیز برای طرفداران زمین چمن مصنوعی و طرفداران زمین چمن طبیعی است.

برای دانستن این موضوع با نگاهی دقیق تر، مزایا و معایب زمین های فوتبال با چمن مصنوعی و چمن طبیعی را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

مقایسه چمن مصنوعی فوتبالی با چمن طبیعی 

برای این که بدانیم زمین مناسب در بازی فوتبال با چمن مصنوعی فوتبالی بهتر است یا چمن طبیعی می بایست این دو نوع چمن را با یکدیگر مقایسه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این منظور اول با معایب چمن طبیعی در بازی فوتبال آشنا می شویم و سپس مزایای چمن مصنوعی فوتبالی را برمیشماریم:

معایب زمین های فوتبال با چمن طبیعی 

اولین و بزرگترین عیب چمن طبیعی وجود گل و لای و گرد و غبار در چمن می باشد که بسیار برای بازیکنان آزار دهنده خواهد بود.  

وجود توده های متراکم چمن طبیعی در برخی نقاط زمین و خالی شدن نقاط دیگر زمین از چمن عیب دیگر آن است که بر چرخش توپ فوتبال و حرکت بازیکنان اثر خواهد گذاشت و در نتیجه کیفیت بازی فوتبال را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. 

مسئله مهم بعدی در چمن های طبیعی که از معایب مهم آن است میزان وقت، انرژی، زمان و هزینه ای است که برای داشتن یک زمین چمن طبیعی صرف خواهد شد. 

تمام این موارد از ذلایل نا مناسب بودن چمن طبیعی برای زمین فوتبال به شمار می روند.

 

مزایای چمن مصنوعی فوتبالی

چمن مصنوعی فوتبالی به دلیل مزایای فوق العاده ای که دارد این روز ها بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. در ادامه مزایای چمن مصنوعی فوتبالی را را بر شمرده و بررسی می کنیم:

بازی بر روی چمن مصنوعی فوتبالی در طول سال بدون توجه به شرایط آب و هوایی می تواند اجرا شود. بدون این که نگران ایجاد گل و لای و خیس بودن زمین در اثر بارش باران باشید، چرا که در لایه زیرین چمن مصنوعی منافذی جهت زهکشی تعبیه شده تا آب باران به راحتی تخلیه شود و سبب تجمع آب بر روی آن نشود. 

چمن مصنوعی در هر اقلیمی و با هر آب و هوایی قابلیت اجرا دارد. شما می توانید در گرمترین نقاط هم به راحتی یک زمین فوتبال چمن مصنوعی داشته باشید بدون این که نگران رشد آن باشید. در تولید چمن مصنوعی های فوتبالی مواد ضد اشعه ماورا بنفش به کار برده شده تا در اثر تابش شدید نور خورشید هیچ آسیبی متوجه آن نشود و مانع از پوسیدگی و رنگ پریدگی الیاف شود. 

چمن مصنوعی فوتبالی در مقایسه با چمن طبیعی نیاز به هیچ گونه مراقبتی از قبیل آبیاری، کود دهی، سمپاشی، چمن زنی و ... نخواهد داشت. به همین دلیل هزینه ای بابت مراقبت آن پرداخت نخواهید کرد.

چمن مصنوعی برای بازیکنان تیم فوتبال امن می باشد. به هنگام نصب چمن مصنوعی فوتبالی در زیر آن یک لایه ضربه گیر و یا همان لایه ژئوتکستایل نصب می شود تا مانع از آسیب دیدگی بازیکنان شود و حرفه آنها به خطر نیفتد. وجود زمین فوتبال ایمن بازیکنان را در شرایط بدنی خوبی حفظ می کند و از مصدومیت بازیکنان جلوگیری می کند که این موضوع برای باشگاه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

چمن مصنوعی فوتبالی در مقایسه با چمن طبیعی بسیار با دوام می باشد و بسته به نوع نگهداری و تعداد بازی های انجام شده بر روی آن به مدت 10 تا 12 سال عمر مفید خواهد داشت. حتی می توان به صورت پی در پی بدون فاصله زمانی بازی های متعددی بر روی چمن مصنوعی فوتبال انجام داد بدون نیاز به مراقبت ها و رسیدگی های خاص.

با انتخاب چمن مصنوعی فوتبالی می توانید زمین فوتبال مد نظر خود را سفارشی چمن کنید. با توجه به بودجه می توانید کمیت و کیفیت را تغییر دهید.

یکی از بهترین مزایای چمن مصنوعی فوتبالی امکان نصب سریع و آسان آن خواهد بود و نیاز به صرف وقت بابت کاشت بذر، آبیاری، کود دهی و انتظار برای رشد چمن را نخواهید داشت.

در برخی از نقاط زمین مانند محوطه جریمه که میزان سایش چمن بالاست نیاز به تعمیر چمن می باشد. در صورت استفاده از چمن مصنوعی فوتبالی میزان سایش و از بین رفتن چمن بسیار کمتر خواهد بود. اما در صورت نیاز به تعمیر محدوده مورد نظر از چمن مصنوعی فوتبالی به راحتی و در کمترین زمان ممکن تعمیر خواهد شد.

چمن مصنوعی فوتبالی با محیط زیست بسیار سازگار می باشد. با نصب چمن مصنوعی فوتبالی و عدم نیاز به آبیاری در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد و به دلیل عدم نیاز به کود دهی و سم پاشی آسیبی به محیط زیست زده نخواهد شد.  

چمن مصنوعی فوتبالی دقیقا با توجه به نیاز های بازی فوتبال طراحی و تولید شده و نه تنها بر کیفیت بازی فوتبال تاثیر منفی نخواهد داشت بلکه سبب افزایش کیفیت بازی خواهد شد. ویژگی های چمن مصنوعی فوتبالی و یکدست بودن الیاف آن سبب شده تا حرکت توپ و چرخش آن کنترل شود و تاثیر منفی بر روی آن اعمال نشود و نتایج خوبی از بازی حاصل شود.

قیمت چمن مصنوعی فوتبالی

چمن مصنوعی فوتبالی در مقایسه با چمن طبیعی بسیار ارزان تر خواهد بود. همان طور که گفتیم چمن مصنوعی فوتبالی نیاز به آبیاری و نگهداری نخواهد داشت و از طرفی 10 تا 12 سال عمر مفید خواهد داشت. این بدان معناست که شما فقط یکبار برای 12 سال هزینه و یا به عبارتی سرمایه گذاری خواهید کرد و هر ساله نیازی به پرداخت هزینه های اضافی نخواهید داشت. بنابراین قیمت چمن مصنوعی فوتبالی بسیار ارزان تر از چمن طبیعی و یا هر نوع کفپوش دیگری خواهد بود. 

یا این وجود چمن مصنوعی فوتبالی با توجه به ویژگی هایی که در طراحی آن صورت گرفته از بازه قیمتی متفاوتی برخوردارخواهد بود. برای مثال چمن مصنوعی فوتبالی دارای ارتفاع الیاف متفاوتی از 45 تا 55 میلیمتر می باشند و هر چه میزان ارتفاع الیاف چمن مصنوعی فوتبالی بیشتر باشد، قیمت چمن مصنوعی فوتبالی افزایش خواهد یافت. علاوه بر ارتفاع الیاف، تراکم، رنگ، برند، کشور سازنده، پرکننده، دیتکس، متراژ و ... تعیین کننده قیمت چمن مصنوعی فوتبالی می باشند. برای اطلاع از قیمت چمن مصنوعی فوتبالی می توانید به صفحه قیمت چمن مصنوعی سایت اطلس چمن گستر مراجعه کرده و لیست قیمت چمن مصنوعی را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است تمامی قیمت های موجود در لیست بروز می باشند.

خرید چمن مصنوعی فوتبالی

برای این که تجربه بهتری از خرید چمن مصنوعی فوتبالی داشته باشید بهتر است یک سری اطلاعات لازم و کافی را دریافت نمایید و برخی از ویژگی های چمن مصنوعی فوتبالی خوب را بشناسید. 

به هنگام خرید چمن مصنوعی فوتبالی می بایست به میزان ارتفاع الیاف، شکل سطح مقطع الیاف، تراکم، مواد پر کننده، جنس بکینگ، زهکشی، ضخامت الیاف و ... توجه نمایید.

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی فوتبالی

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی فوتبالی می بایست بین 45 میلیمتر تا 60 میلیمتر باشد تا بازی به درستی بر روی آن انجام پذیرد.

تراکم چمن مصنوعی فوتبالی

هر چه میزان تراکم چمن مصنوعی فوتبالی بیشتر باشد یا به عبارتی فاصله بین الیاف کمتر باشد چمن مصنوعی کمتر دچار پوسیدگی و آسیب خواهد شد و برای بازی فوتبال مناسب تر خواهد بود.

شکل سطح مقطع چمن مصنوعی فوتبالی

شکل سطح مقطع چمن مصنوعی فوتبالی در افزایش عمر و مقاومت آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. چمن مصنوعی فوتبالی که شکل سطح مقطع آن ها به صورت S، W، آوندی و بیضی شکل می باشند برای بازی فوتبال مناسب تر هستند. 

بکینگ چمن مصنوعی فوتبالی 

بکینگ چمن مصنوعی فوتبالی و یا همان لایه زیرین از بخش های چمن مصنوعی است که به هنگام خرید می بایست به آن توجه ویژه ای داشت. زیرا همین لایه است که الیاف را در جای خود ثابت نگه داشته است. چمن مصنوعی های فوتبالی هم تک لایه می باشند و هم دو یا چند لایه. هر چه میزان ضخامت بکینگ چمن مصنوعی فوتبالی بیشتر باشد عمر و دوام بالاتری خواهد داشت. چمن مصنوعی فوتبالی تک لایه در شرایط آب و هوایی گوناگون مانند گرمای شدید و یا سرمای سخت دوام خوبی نخواهند داشت و دچار پارگی خواهند شد. نوع لایه بکینگ چمن مصنوعی فوتبالی بر روی قیمت چمن مصنوعی فوتبالی موثر خواهد بود.

زهکشی چمن مصنوعی فوتبالی

زهکشی چمن مصنوعی فوتبالی و وجود منافذ ریز در لایه زیرین بسیار اهمیت بالایی خواهد داشت. این زهکشی سبب خروج آب از سطح چمن مصنوعی فوتبالی شده و از تجمع آب بر روی آن جلوگیری خواهد کرد. در صورت نبود زهکشی مناسب، آب بر روی چمن مصنوعی فوتبالی تجمع خواهد کرد که تاثیر منفی بر کیفیت بازی خواهد گذاشت و هم باعث رشد باکتری و ایجاد بوی نا مطبوع خواهد شد.

شرکت چمن مصنوعی اطلس چمن گستر دارای بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه فروش و نصب انواع چمن مصنوعی فوتبالی، ورزشی و تزئینی می باشد. برای خرید چمن مصنوعی فوتبالی از طریق شماره تلفن های موجود در سایت www.atlaschaman.com با مشاوران شرکت چمن مصنوعی اطلس چمن گستر تماس حاصل کرده و از مشاوره رایگان در خصوص خرید چمن مصنوعی فوتبالی و نصب آن برخوردار شوید. 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب دیدگی بودجه زمین شرایط آب و هوایی فوتبال چمن مصنوعی فوتبالی چمن مصنوعی فوتبالی چمن مصنوعی فوتبالی فوتبال با چمن چمن طبیعی زمین فوتبال بازی فوتبال کیفیت بازی برای بازی بر روی آن زمین چمن خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رستمی گفت: علاقمندان می‌توانند بعد از ظهر امروز از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و فردا از ساعت ۱۵ تا ۱۸ از موزه تاریخ طبیعی زنجان بازدید کنند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ضمن دعوت از عموم مردم جهت بازدید از موزه تاریخ طبیعی، افزود: موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در ابتدای جاده تبریز، پارک جنگلی ارم واقع شده و نمونه تاکسیدرمی گونه‌های مختلف جانوری کشور در آنجا نگهداری می‌شود.

موزه تاریخ طبیعی زنجان که از لحاظ ساختمان و طبقه بندی نمونه‌های جانوری و گیاهی و نوع گونه‌های جمع آوری شده یکی از موزه‌های طبیعی در خور توجه در سطح کشور است و با اقداماتی که انجام گرفته در این مرکز بیش از ۵۸ نمونه از پستانداران، ۱۰۳ نمونه از پرندگان، ۲۶ نمونه از خزندگان، ۱۷ نمونه انواع ماهیان و ۱۲۰ نمونه از حشرات مختلف جمع آوری و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

در این موزه، نمونه‌های نادر گیاهی، جانوری و کانی استان زنجان جمع آوری و به صورت نمایشگاهی که نمایانگر اکو سیستم متنوع استان است، طراحی و ارایه شده است.

از گونه‌های موجود در موزه تاریخ طبیعی زنجان می‌توان به ۱۵ گونه گیاهی، ۳۸ گونه فسیل بی مهرگان، بیش از ۳۰ گونه فسیل گیاهان، ۷۶ گونه سنگ و کانی، ۱۹ گونه اسکلت و بالغ بر ۵۵ گونه از سایر بندپایان اشاره کرد.

در موزه تاریخ طبیعی زنجان غرفه‌هایی که نمایانگر اکوسیستم‌های متنوع استان است طراحی و به صورت بسیار زیبایی مجسم شده و همچنین نمودی از غار‌های آهکی و تشکیلات استالاگیت و استالاگمیت استان به نمایش گذاشته شده است.

موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان به منظور حفظ و در معرض نمایش گذاشتن گونه‌های جانوری و گیاهی، سنگواره‌ها و نمونه‌هایی از برخی کانی‌ها و سنگ‌های معدنی موجود در استان، در سال ۱۳۷۳ افتتاح شد.

دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی زمین پاک و سه تا ۹ اردیبهشت ماه به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است.

شعار هفته زمین پاک در سال ۱۴۰۳ " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" است.

دیگر خبرها

  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • وحید امیری: امیدوارم اتفاقات فوتبالی در زمین رقم بخورد