Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح پنج شنبه در دیدار رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تأکید بر لزوم صیانت و حفاظت از جنگل‌ها به عنوان میراثی برای آیندگان، اظهار کرد: باید توجه ویژه ای به توسعه جنگل و حفاظت از انفال شود.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبری در خصوص صیانت از انفال، توسعه و افزایش عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی، افزود: دولت نیز نگاه ویژه ای در این بخش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه باید با آموزش کشاورزان به استفاده از درختان بومی و سریع الرشد با توجه به اقلیم و جغرافیای استان در دستور کار قرار گیرد، گفت: هزینه در حفظ و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری سرمایه گذاری برای آینده است.

وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه تأکید کرد و ادامه داد: باید از روش‌های علمی برای توسعه جنگل استفاده و در کنار آن به اجرای طرح زراعت چوب نیز توجه شود.

عباسی اضافه کرد: زراعت چوب برای تأمین نیازهای صنعت چوب و کاغذ حائز اهمیت است در اجرای این طرح به استفاده و جایگزینی درختان بومی و سازگار با آب و هوای گیلان نیز توجه شود.

وی در ادامه با تخصیص اعتبارات از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان به حوزه جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، تقویت گارد حفاظت و نیروهای واکنش سریع اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به مدیریت جنگل‌های هیرکانی، اجرای برنامه‌های راهبردی در حوزه آبخیزداری، جلوگیری از قاچاق چوب، برخورد با متعرضان به انفال، بازنگری صحیح در چگونگی اجرای طرح خروج دام از جنگل و تقویت تجهیزات و زیرساخت‌ها نیز از مواردی است که باید به آن توجه شود.

کد خبر 5510052

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح زراعت چوب اسدالله عباسی استان گیلان حفاظت از جنگل ها بوشهر کرمانشاه قیام 15 خرداد خروج قطار از ریل سالروز ارتحال امام خمینی آمار کرونا دهه کرامت امام خمینی ره ویروس کرونا اردبیل اجتماع سلام فرمانده تغییر ساعت کاری سانحه تصادف خراسان رضوی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی