Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی صبح امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا اظهار کرد: جهاد کشاورزی در دوران دفاع مقدس ۱۶۹ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب حدود ۲۶ تن تولید محصولات کشاورزی داشتیم و این میزان در حال حاضر به ۱۳۰ میلیون تن رسید، گفت: این آمار نشان از تولید ۸۰ درصدی ظریب تامین مواد غذایی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنایتی با اعلام اینکه مازندران به عنوان بارانداز مواد غذایی کشور است، افزود: مازندران در تامین روغن، مواد پروتئینی، برنج و سایر محصولات کشاورزی از نیازهای مواد اولیه استان و کشور را تامین می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد اشتغال به بخش کشاورزی در استان اختصاص دارد، تصریح کرد: مازندران به عنوان ارکان تولید محصولات کشاورزی توان تولید ۱۰۰ درصدی امنیت غذایی را در کشور دارد.

این مسؤول شعار هفته جهاد کشاورزی را «دانش بنیان، تولید ملی، امنیت غذایی» اعلام کرد و گفت: در تقویم رسمی کشور۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

عنایتی از افتتاح ۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد تومان و ایجاد ۱۷۰ شغل در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: در هفته جهاد کشاورزی تجلیل از ۱۰۱ نمونه کشوری داریم که ۱۳ نمونه از استان مازندران هستند.

وی رویکرد جهاد کشاورزی را الگوی کشت قراردادی عنوان کرد و ادامه داد: جهاد کشاورزی در تولید سویا و برنج با کشاورز قرارداد بسته است.

رئیس سازمان جهاد کشاوری مازندران اولویت‌های پنج‌گانه وزارت جهادکشاورزی را سند دارد کردن اراضی کشاورزی، ایجاد رصدخانه کشاورزی، دیپلماسی محصولات و صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار  هکتار سند در حال تحویل به کشاورز است برای ۳۸۵ هزار هکتار در ۱۰ شهرستان قرارداد بسته شد این در حالی است که برای نخستین بار پنج سند در شهرستان نکا اخذ شد.

این مسؤول دست یافتن به اطلاعات یکپارچه در حوزه کشاورزی را از برنامه‌های این سازمان دانست و افزود: محصولات کشاورزی باید به سمت صادرات محور پیش بروند در این بخش از ظرفیت تجار و اتاق بازرگانی استفاده می‌شود.

عنایتی مشکل محصولات کشاورزی و به خصوص باغی مازندران را نبود صنایع تبدیلی دانست و گفت: در برخی محصولات کشاورزی مانند شیلات و طیور این زنجیره صنایع تبدیلی تکمیل است باید به نقطه‌ای برسیم تا تولیدات محصولات کشاورزی مازندران ارتقا یابد و از خام فروشی فاصله بگیریم.

وی با تاکید براینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اولویت محسوب می‌شود، یادآور شد: مازندران در تامین نهاده‌های دامی رتبه سوم کشور را دارد در این خصوص ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از بهره برداران برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری  و توسعه بخش کشاورزی اختصاص یافته است، اظهار کرد: ۱۷۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبار سفر رئیس جمهوری به حوزه آب اختصاص یافته است و با توجه به اینکه ۳۷ هزار هکتار از اراضی باغی مازندران مجهز به سامانه نوین آبیاری است.  

این مسؤول توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی را عامل موثر در کاهش هزینه تولید دانست و گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان با سود ۱۵ درصد برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی اختصاص یافته است.

به گفته عنایتی در حوزه محصولات باغی و شیلاتی باید به توسعه مکانیزاسیوم بپردازدیم. در حال حاضر ۱۴۱ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران مجهز به توسعه مکانیزاسیون شده است.

وی با ابراز نگرانی از اینکه تاکنون مازندران ازاقتصاد  دریا و سواحل نتوانست بهره کافی را ببرد، افزود: مازندران در حوزه شیلاتی با ۱۱۰ هزار تن تولید رتبه خوبی دارد ولی نیاز است برای کاهش هزینه تولید سیستم مکانیزاسیون در این بخش فعال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه از ظرفیت مراتع استان برای تولید گوشت باید استفاده شود، خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد گوشت و ۳۰ درصد جوجه کشور در مازندران تولید می‌شود البته زنجیره کاملی از تولید طیور تا توزیع و فروش را در استان داریم.  

این مسؤول با بیان اینکه ۱۳۵ میلیون قطعه پرورش مرغ در مازندران وجود دارد و این ظرفیت باید با سرمایه گذاری افزایش یابد، افزود: در صنعت تولید گوشت و شیر ظرفیت تولید مازندران خوب است و آمادگی جذب سرمایه گذار را در این بخش داریم تا بخشی از نیازهای کشور در گوشت قرمز تامین شود.

* تغییرکاربری اراضی کشاورزی تهدید است

عنایتی با ابراز نگرانی در حوزه تولید و تغییر کاربری اراضی کشاورزی یادآور شد: مازندران با عرصه محدود و نیازهای فراوان مواجه است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت فراوانی در زارعت آبی داریم راندمان ابیاری ما مجهز به سیستم نوین ابیاری است، افزود: باید در تامین اب که نیاز ویژه محصولات کشاورزی است سرمایه گذاری شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۶/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران حسن عنایتی تغییرکاربری اراضی کشاورزی صنایع تبدیلی هفته جهادکشاورزی نشست خبری هفته جهاد کشاورزی کشاورزی مازندران رئیس سازمان جهاد محصولات کشاورزی میلیارد تومان اراضی کشاورزی سرمایه گذاری بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد