Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@11:20:05 GMT

اجرای سه پروژه گردشگری اولویت‌دار در شهرستان سقز

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۸۲۲۵

اجرای سه پروژه گردشگری اولویت‌دار در شهرستان سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، یعقوب گویلیان در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار سقز اظهار کرد: شهرستان سقز با داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع طبیعی و تاریخی، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در استان به‌شمار می‌رود که سالانه مسافران زیادی را جذب می‌کند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: با توجه به پتانسیل‌های بالای گردشگری و مجاورت سقز با شهر تجاری و مرزی بانه، اولویت‌بندی طرح‌های گردشگری و شناسایی مناطق مستعد در این حوزه، برای توسعه گردشگری این شهرستان امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: سه پروژه اولویت‌دار این اداره‌کل شامل، تکمیل کمپ گردشگری زیویه، بهره‌برداری و ‌تجهیز موزه مردم‌شناسی و اجرای موزه باستان‌شناسی سقز، در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز یک منطقه ویژه برای سرمایه‌گذاری و گردشگری در شمال استان کردستان است، عنوان کرد: ظرفیت‌های مختلف سقز در آینده می‌تواند اقتصاد شهرستان و استان را شکوفا کند.

گویلیان یادآور شد: وجود آثار طبیعی و تاریخی فراوان در این شهرستان، قرار گرفتن در کریدور شمال- جنوب، وجود فرودگاه و دو سد در این شهرستان از جمله این ظرفیت‌هاست.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: امید است با همکاری و همراهی فرمانداری و ‌شهرداری سقز، در راستای پیشبرد اهداف این اداره کل در حوزه‌های تخصصی اقدامات اساسی انجام شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری