Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا نوری صبح امروز در همایش توسعه کاربرد پرتودهی در صنایع غذایی و کشاورزی در اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: از فعالان عرصه استاندارد و بهداشت تقاضا داریم که سوالات خود را به‌صورت علمی مطرح کنند که دراین‌صورت قطعا پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای را خواهند شنید؛ چراکه اگر به‌صورت کاملاً ایده‌آل و مطلق نگاه کنیم، حتی نفس‌کشیدن انسان‌ها و حیوانات نیز مخلّ محیط‌زیست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کشور خود با جمعیت بالای ۸۰ میلیون و با ضریب امنیت غذایی ۷۰ درصدی مواجه هستیم و با توجه به برنامه‌ افزایش جمعیتی که در پیش گرفته‌ایم، رفته‌رفته نیاز ما به بحث امنیت غذایی بیشتر خواهد شد و ما باید از همه‌ی روش‌های ممکن برای تامین امنیت غذایی استفاده کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: بحث پرتودهی موضوعی عجیب و تازه‌ای نیست چراکه بسیاری از محصولاتی که ما به کشور وارد می‌کنیم، از این طریق تولید و بسته‌بندی شده‌اند و کسانی که در کشورهای دنیا با چاپ مقالات قصد ایجاد شبهه دارند، می‌خواهند مانع پیشرفت امنیت غذایی ما شوند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی که صدها کلاهک هسته‌ای دارد، علی‌رغم اعلام رهبر معظم انقلاب در خصوص حرام بودن استفاده‌ نظامی از انرژی هسته‌ای، همچنان قصد ایجاد شبهه و مانع در راستای پیشرفت کشور ما را دارد و همه این کشورها با علم به این‌که هدف ما فقط استفاده‌ صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای در بحث دانش و فناوری است، قصد ایجاد مانع برای این فعالیت‌های علمی و صلح‌آمیز ما را دارند.
 
وی، با اشاره به حمایت‌های مجلس شورای اسلامی از بحث پرتودهی مواد غذایی نیز گفت: خوشبختانه امسال در بودجه سال ۱۴۰۱ برای اولین‌بار در کنار موضوع دانش بنیان، بحث استفاده از پرتودهی نیز در بودجه گنجانده شد و این‌موضوع جزء فعالیت‌هایی است که مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت.

 

نقش ویژه‌ پرتودهی در بهبود کیفیت، نگه‌داشت و دوام عمر محصولات غذایی و کشاورزی
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: متأسفانه فعالیت‌های هسته‌ای در کشور ما به‌جهت شیطنت‌هایی که برخی کشورها انجام داده‌اند به‌خوبی برای مردم تبیین نشده‌است تا مردم با نقش انرژی هسته‌ای در کشاورزی، تولید انرژی، صنعت، بهداشت و درمان و ... آشنا شوند.
 
محمد کلامی ادامه داد: جنگ روسیه و اوکراین اهمیت امنیت غذایی را به همه‌ دنیا ثابت کرد و شاید اقتصاددانان بدبین به این دلیل آینده اقتصاد را منفی می‌بینند که رشد جمعیت دارای تصاعد هندسی و رشد مواد غذایی دارای تصاعد حسابی است و نقطه‌ای فراخواهد رسید که جمعیت بر غذا غلبه خواهد کرد.
 
وی با بیان این‌که منابع موجود در زمین کفاف تأمین غذای بشریت را نخواهند داشت، افزود: پرتودهی می‌تواند در بهبود کیفیت، نگه‌داشت و دوام عمر محصولات غذایی و کشاورزی نقش ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/م

   

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد کلامی غلامرضا نوری نماینده مردم بستان آباد در مجلس معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اتاق بازرگانی تبریز پرتو دهی امنیت غذایی محیط زیست کلاهک هسته ای رژیم غاصب صهیونیستی انرژی هسته ای دانش و فناوری امنیت غذایی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی

محمد علی نیکبخت در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ( ایران اکسپو ۱۴۰۳) با تعدادی از تولید کنندگان و صادرکنندگان دیدار کرد و از آنان خواست برای ایجاد زنجیره ارزش راهبردی محصولات کشاورزی تلاش و کمک کنند.

او کشاورزی را « محور اقتصاد مقاومتی » دانست و به تولید کنندگان و صادرکنندگان اطمینان داد که وزارت جهاد کشاورزی بر اساس وظایف و ماموریت های قانونی خود در کنار آنان می ایستد.

نیکبخت هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی در سال جهش تولید با مشارکت مردم را « توسعه زیرساخت‌های تولید » اعلام کرد و افزود: تا جایی که ظرفیت تولید در داخل کشور وجود داشته باشد اجازه واردات نخواهیم داد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین‌المللی فرصتی است تا راه های افزایش و بهبود کیفیت تولید و رشد صادرات و درآمد زایی برای کشور ایجاد و هماهنگ شود.

اوگفت: برقراری ارتباطات چند سویه در نمایشگاه ها زمینه ساز حرکت زیر بنایی و جهادی افزایش تولید و تقاضا محور شدن محصولات کشاورزی است.

نیکبخت با ابراز خرسندی از حضور شرکت های موفق و کارآفرینان بزرگ در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ افزود: اطمینان دارم ظرفیت برای تولید محصولات کشاورزی در کشور فراوان است.

در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو که میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان و سرمایه گذار خارجی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران است محصولات و دستاورد ها در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی و محصولات و ماشین آلات کشاورزی و محصولات شیلاتی عرضه شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اگر دستگاه های دولتی با « نگاه حمایتی و تسهیل گرا » در کنار تولید و صادر کنندگان قرار گیرند ظرفیت و توان تولید و صادرات محصولات کشاورزی ایران چندین برابر افزایش خواهد یافت.

او، ورود توان علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و پارک های علمی و فناوری به حوزه کشاورزی را اجتناب ناپذیر خواند و اظهار داشت: تولید علمی و مدرن می تواند به ارزش افزوده بیشتر کمک کند تا شرایط افزایش تولید و بهبود کیفیت و رشد سودآوری در عرصه‌های مختلف کشاورزی فراهم شود.

نیکبخت در جریان بازدید از نمایشگاه تلاش داشت تا بیشتر مشکلات و نظرهای تولید و صادرکنندگان را بشنود ؛ به دیدارهای خود با وزیران و مقامات بسیاری از کشورها اشاره کرد که همواره از کیفیت بسیار عالی محصولات ایرانی ابراز رضایت می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲