Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای جوکار گفت: وزارتخانه های کشور و امور خارجه باید به نهادهای بین المللی برای جبران خسارت های ناشی از خضور اتباع افغانستانی در ایران فشار بیاورند.

با افزایش ورود پناهندگان و مهاجران افغانستانی به ایران پس از به قدرت رسیدن طالبان، مسئولان حاکمیتی و دولتی جمهوری اسلامی ایران بر تأمین هزینه مهاجران تأکید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، در حالیکه سازمان ملل مسئولیت کمک به کشورهای مهاجرپذیر را دارد، مقامات ایرانی از این کمک ها به عنوان "کمک های ناچیز" یاد کرده اند.

هفنه پیش نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که "کمک سازمان ملل برای تأمین هزینه مهاجران بسیار ناچیز است و ایران هزینه سنگینی را پرداخت می کند."

وزیر امور خارجه ایران گفت که "سازمان‌های بین‌المللی کمترین توجه را به آوارگان در کشورهای همسایه افغانستان دارند."

آقای امیرعبداللهیان که از این موضوع ابراز نگرانی کرده، در سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در فروردین ماه امسال گفته در حدود ۷ ماه گذشته، حدود یک میلیون زن، کودک و مرد افغان وارد ایران شدند.

او گفت: "رقم آوارگان افغانستانی که مهمان ما در ایران هستند به حدود پنج میلیون نفر افزایش یافته است."

ششم خرداد ماه دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت که ایران در میزبانی از مهاجران افغانستانی مشکلات فراوانی دارد.

آقای شمخانی در نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در تاجیکستان گفت این مشکلات در حالی ایجاد شده که "کمک‌های مؤثر بین‌المللی وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم های ظالمانه قرار دارد."

او گفت "جمعیت اتباع افغانستان که به ایران آمده اند، از جمعیت ۱۱۰ کشور در دنیا بیش‌تر است."

اگرچه آمارهایی از ورود پناهندگان افغانستانی به خاک ایران اعلام می شود اما، مسئولان می گویند هنوز آمار دقیقی از تعداد اتباع افغانستانی در دست نیست.

وزارت کشور از چند گروه اتباع افغانستانی خواسته تا برای سرشماری به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

اداره کل امور اتباع ومهاجرین خارجی این وزارتخانه سرشماری برای اتباع افغانستانی فاقد مدرک تا یک تیر ۱۴۰۱ ادامه دارد و تمدید نمی شود.

پیشتر، آقای وحیدی وزیر کشور اعلام کرده بود دولت ممکن است با اتباع افغانستانی که خوداظهاری نکنند، "رفتار سختگیرانه" داشته باشد.

در هفته های اخیر مجلس در حال بررسی پیش نویس قانونی برای ساماندهی مهاجران و اتباع خارجی بوده است.

بر اساس این پیش نویس قانونی، سازمان ملی مهاجرت تشکیل می شود.

آقای کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داده که "وزارت کشور می‌خواهد معاونت امور اتباع این وزارتخانه را به یک سازمان ارتقاء دهد."

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس سازمان ملل اتباع افغانستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است

ایسنا/البرز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هرنوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

به گزارش ایسنا، سیروس دهقان شیری روز شنبه هشتم اردیبهشت  افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد