Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بخشی از این طرح برای جلوگیری از تعیین مهریه‌های زیاد به پرداخت حق ثبت مهریه اشاره شده است. طوری‌که اگر این طرح به قانون تبدیل شود مهریه‌های بین ۱۴ تا ۱۰۰ سکه چهار دهم درصد قیمت سکه‌ها، مهریه‌های بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه ۲ درصد قیمت سکه‌ها و مهریه‌های ۲۰۰ سکه به بالا ۱۵درصد قیمت سکه‌ها مشمول پرداخت حق ثبت می‌شوند که زوج‌ها باید موقع عقد به صورت نصف، نصف آن را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهمین‌باره خبرآنلاین پرسش با کاربران خود به اشتراک گذاشت، این‌که «آیا «حق ثبت مهریه» مانع تعیین مهریه‌های سنگین می‌شود؟»

کاربران نظرات مختلفی داشتند، مثلاً کاربری برای خبرآنلاین نوشته «خیر، اما باعث می شود به راحتی تعداد سکه ها و مهریه را بالا نبرند.»

اما کاربری به نام حسنعلی نظر متفاوتی دارد او نظر خود را ضمن انتقاد به مجلس شورای اسلامی این‌گونه نوشته است: «به نظرم این طرح خود بادارنده ازدواج است، مجلسی‌های محترم رفتنه‌اند که کار مردم و جامعه را سهل کنند یا با تصویب این قوانین همین چند ازدواج را هم به نقطه صفر برسانند، لطفا بهارستان نشینان کمی چشم خودرا بر واقعیات زندگی باز کنند.»

بهروز برای پاسخ به این پرسش با اعلام مخالفت خود با طرح مذکور توضیح داده: «فقط یه هزینه دیگه به ازدواج اضافه میکنن و داماد مجبوره پرداخت کنه واقعا کاش در زمان تصویب قانون ها اندکی فکر.»

یا مثلاً کاربری در بخشی از پاسخ خود نوشته: «خیر. باعث کاهش ازدواج و عدم اعتماد و تمایل زنها به ازدواج میشود و ازدواج های غیر رسمی رواج خواهد یافت. موضوع مهریه‌های سنگین باید ریشه یابی شود. اغلب کسانی که مهریه سنگین انتخاب می‌کنند بدلیل وضعیت حقوق پایمال شده زنان در قانون و عرف و ... است.»

محمد هم با درج نظر مشابه نوشته: «همانطور که بالابردن مالیات و حق دفترخانه باعث فروش قولنامه ای خودرو و عدم تعویض پلاک و مشکلات بعدی میشود گرفتن حق ثبت هم باعث ترویج روشهای جایگزین شده که مشکلات زیادی ببار خواهد آورد.»

برخی دیگر هم پیشنهادهایی داشتند، مثلاً کاربری که خودش را معرفی نکرده برای خبرآنلاین نوشته است: «تنها راهش اینکه هر کسی به اندازه اعتبارش باید مهریه تعیین شود مثلا کسی که خانه و ماشین نداره و کارگر هست و حداقل حقوق را دارد اجازه مهریه بالا نداشته باشد و کسی که تمکن مالی داره اجازه مهریه بالاتر را داشته باشد.»

اما یک کاربر با نام محمد از یک زاویه دیگر به طرح کذکور نگاه کرده است، او در توضیج خود نوشته که: «به نظر من این طرح فقط برای کسب درآمد برای دولت است که نتیجه عکس هم خواهد داشت، چراکه میتونن تعداد سکه را محدود کرده و اجازه ثبت تعداد بالای مهریه را در سند ازدواج ندهند.»

مخاطب دیگری هم با نظری مشابه نوشته «این کار بر خلاف قانون و حقوق مردم هست. یک جورایی کسب درآمد برای دولت است.»

درمیان نظرهای موافق و مخالف طرح یاد شده، به‌نظر می‌رسد اکثر مخاطبان معتقدند چنین طرح‌های نمی‌تواند در نهایت مشکلات مهریه را حل کند، حتی برعکس می‌تواند تبدیل به سنگی بر سر راه ازدواج جوانان شود. شما می‌توانید نظرات بیشتر را این‌جـــــــــــــا بخوانید.

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1639535

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ازدواج طلاق خانواده سکه ها حق ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۴۲۹ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱.۱ میلیون تن گندم در استان تولید و بیش از ۸۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

وی افزود: امسال ۴۰ هزار هکتار از گندم کشت شده در مزارع استان، گندم دوروم بوده که پیش‌بینی می‌شود ۱۳۵ هزار تن از محصول تولیدی استان گندم دوروم که گندم مورد نیاز کارخانجات ماکارونی است، باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به فعال‌شدن ۷۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه، گفت: کار برداشت گندم در استان توسط ۱۵۰۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد که ۸۰۰ کمباین آن بومی استان است.

وی گفت: تا این لحظه قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم محصول ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و نرخ خرید تضمینی گندم دوروم هم ۱۸ هزار تومان است.

چاله چاله افزود: برداشت گندم از گندمزارهای استان کرمانشاه از امروز (یازدهم اردیبهشت) در مناطق گرمسیر استان در شهرستان قصرشیرین شروع شده و تا حدود شهریور ماه در مناطق سردسیر استان در شهرستان سنقروکلیایی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749512

دیگر خبرها

  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • غار هارپیا ؛ اینجا زمین کاملا چین خورده است! (+عکس)
  • عجیب‌ترین استادیوم فوتبال جهان بر روی صخره‌های سنگی (فیلم)
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد