Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@22:09:32 GMT

دام های گرسنه و دامداران نگران کهگیلویه ای را دریابید

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۸۵۵۲

دام های گرسنه و دامداران نگران کهگیلویه ای را دریابید

دامداران کهگیلویه با گلایه از کمبود نهاده های دامی، از عدم حمایت مسئولان از تولید کنندگان و تامین نشدن نهاده ها و نابودی صنعت دامپروری و زیان سنگین به دامداران سخن گفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس این روزها در جمع دامداران کهگیلویه که قرار می گیریم همه از رسیدن به اخر خط سخن می گویند و بر این باورند که وضعیت صنعت دامپروری با مشکلات ریز و درشت  در این شهرستان مطلوب نیست و امکان دارد در آینده‌ای نه چندان دور اگر چاره‌ای برای رفع مشکلات آنها اندیشیده نشود، واحدهای دامپروری در صف تعطیلی و ورشکستگی قرار گیرند و در نهایت بر تعداد بیکاران افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامداران کهگیلویه کمبود و گرانی نهاده‌ها، عدم قدرت خرید و تأمین نهاده را از مشکلات اصلی خود دانسته و معتقد هستند نهاده‌ها با قیمت بسیار بالا به‌دست آنها می‌رسد در حالی که با وجود افزایش هزینه تولید، قیمت محصول متناسب با قیمت نهاده ها نیست تا بتواند هزینه‌ها را جبران کند.

الهی یکی از دامدارن در این خصوص گفت: ۵۶ راس گاو و گوساله دارد که با هزینه شخصی این دامداری را تشکیل داده که به صورت مستقیم و غیر و مستقیم ۶ نفر در این واحد مشغول کار هستند.

وی افزود: اکنون بیش از ۴۰ روز است که کنسانتره به دامداری وی تعلق نگرفته و مرتب به جهاد کشاورزی مراجعه کرده اما نتیجه ای نگرفته است.

الهی تصریح کرد: دامداران با کاه خالی در حال سیر کردن دامدهای خود هستند که همین امر موجب سقط جنین و تلف شدن گاوهای انها شده است.

وی با بیان اینکه ماهانه ۶ تن کنسانتره شیری و ۴ تن کنسانتره پرواری نیاز داریم ، بیان کرد: هدف ما کمک به تولید و اشتغال کشور است، و از مسئولان هم درخواست داریم به داد ما دامداران برسند تا واحدهای دامداری ورشکسته و تعطیل نشدند.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام،لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی اسلامی در جلسه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ماه در دیدار با صنف دامداران کهگیلویه که با حضور مدیر کل جهادکشاورزی استان برگزار شد گفت: می طلبد با توجه به وجود ظرفیت های دامداری کهگیلویه تدابیر لازم از سوی مسئولان استانی برای برطرف شدن مشکلات اندیشیده شود.

 حجت‌الاسلام محمد موحد بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی وضعیت دامداری در کهگیلویه از سوی متولیان استانی تاکید کرد و افزود: این کارگروه پس از تشکیل طی ۲ هفته باید مشکلات این حوزه را رصد کند و تصمیم لازم برای تامین زیرساختها نهایی شود. 

وی تصریح کرد: باید تسهیلات و منابع مالی مورد نیاز صنف دامداران از سوی جهاد کشاورزی استان و شهرستان در راستای رونق تولید مورد توجه قرار گیرد. 

موحد تامین نشدن به موقع نهادها در شهرستان را از دیگر مشکلات صنف دامداران دانست و خاطرنشان کرد: تامین نهاده در کمترین زمان ممکن باید بصورت ویژه از سوی کارگروه تشکیل شده مورد توجه قرار گیرد.

اکنون یک ماه از نشست دامداران با نماینده مردم کهگیلویه بزرگ و مدیر کل جهادکشاورزی می گذرد اما همچنان دامداران در تهیه نهادهای دامی خود مانده اند و روز به روز به ورشکستگی نزدیکتر می شوند و مسئولان به جلسات و مصوباتی که قرار نیست اجرایی شود دل خوش هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی صبح سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، سپاه را مجموعه‌ای که بر پایه اعتقاد و دین بنا نهاده شده است، عنوان کرد و افزود: بی‌تردی همین ویژگی‌ها و ساختارها باعث شده است تا این مجموعه در همه عرصه‌ها با قدرت وارد میدان شود.

وی با یادآوری اینکه در مجموعه‌ای چون سپاه پاسداران که با مولفه‌های قدرت‌آفرین شکل گرفته، افرادی چون سردار سلیمانی و شهید حججی تربیت یافته‌اند، تصریح کرد: بی‌تردید هر آنچه که بر پایه دین، اعتقاد و عقیده بنا نهاده شده باشد، در همه عرصه‌ها با قدرت وارد شده و انسان‌های ارزشمندی را با معیارهای والای انسانی تربیت خواهد کرد.

این مسوول یکی از نمادهای بارز این قدرت‌مندی را وجود تشکل مردمی بسیج عنوان کرد و یادآور شد: بسیج نماد واقعی یک تفکر و فرهنگ است که بر پایه عقیده بنا نهاده شده و هر جا ورود پیدا کرده، خدمات خود را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام داده است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه، به برخی از وظایف ذاتی حوزه نمایندگی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: حمایت و کمک با سایر مجموعه‌ها، ترویج معارف انقلابی و دینی و نیز تعمیق بصیرت و معرفت از جمله وظایف این حوزه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه این حوزه در سال گذشته با کمک و همکاری هادیان سیاسی، روشنگران و روحانیون اقدام به برگزاری بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی کرده است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم پرچمی را که امروز در دستان ما قرار دارد را به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) برسانیم.

کد خبر 6092850

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • فرار بوفالو عظیم الجثه از چنگال شیر‌های گرسنه (فیلم)
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • ترزیچ: ما برای فینال گرسنه‌تر از پاریسیم!
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • فرار بوفالو عظیم الجثه از چنگال شیرهای گرسنه | ویدئو
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است