Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: دو بیمار بستری شده هر دو آقای ۴۲ و ۴۳ ساله با سابقه گزش کنه و تماس با دام محتمل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) تشخیص داده شده‌اند و آزمایشات تکمیلی در دست اقدام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد جعفرزاده معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: این دو بیمار بستری شده هر دو آقای 42 و 43 ساله با سابقه گزش کنه و تماس با دام بودند که با شروع علائم، ویزیت پزشک و انجام آزمایشات اولیه، مورد محتمل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) تشخیص داده شده و آزمایشات تکمیلی بیماران در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که همه ساله با شروع فصل گرما و فعالیت کنه ها در کشور و اکثرا در افرادی که در معرض تماس با دام، خون و ترشحات حیوان آلوده قرار می گیرند و یا افرادی که توسط کنه مورد گزش قرار می گیرند، مشاهده می شود. همچنین یکی از روش‌های انتقال این بیماری، گزش با کنه هیالوما است که در صورت مشاهده، نباید این کنه ها با دست له شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علم پزشکی استان اردبیل ضمن هشدار جدی بر رعایت نکات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تصریح کرد: خرید گوشت باید از قصابی های معتبر صورت گرفته و باید از خرید و استفاده از گوشت هایی که در کنار جاده ها، کشتار و عرضه می شوند و همچنین ذبح دام در منزل، جداً خودداری کرد.

از هر 10 بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو 3 نفر می‌میرند/ علائم بیماری و روش‌های پیشگیری از ابتلاعلائم بیماری تب کریمه کنگو چیست؟/ مراقب گزش کنه‌‌ها باشیدگوشت و محصولات دامی را از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنید / خطر تب کریمه کنگو در کمین است

جعفرزاده با اشاره به اینکه انجماد گوشت سبب از بین رفتن ویروس CCHF در آن نمی شود، بیان کرد: گوشتهای مشکوک باید به مدت 24 ساعت و جگر، کلیه و قلب بمدت 48 ساعت در دمای 2 تا 8 درجه یخچال نگهداری شده و بلافاصله از مصرف گوشت‌های تازه خودداری شود.

رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل تاکید کرد: از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست می‌‌شود در صورت بروز علائم اولیه سرماخوردگی شامل تب، لرز، آبریزش از بینی، درد بدن و یا مشاهده خونریزی غیر عادی متعاقب تماس با دام و یا گزش کنه، بلافاصله به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/144/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تب کریمه کنگو تماس با دام گزش کنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۶۹ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند و ۸۸ نفر نیز بستری شدند.

میثم معزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ساعت ۷:۰۰ نهم اردیبهشت تا ساعت ۷:۰۰ امروز دهم اردیبهشت، ۸۱۵ نفر با علائم تنفسی به بیمارستان مراجعه کردند، همچنین از ۷:۰۰ تا ۱۳:۰۰ امروز در مجموع تاکنون ۱۰۶۹ مراجعه کرده‌اند که ۸۸ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

وی افزود: شهروندان باید تلاش کنند با توجه به میزان آلودگی جز در مواقع اضطرار از منزل خارج نشوند، در صورت خروج حتماً ماسک فیلتردار همراه داشته باشند و از مایعات به مقدار زیاد استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بیماران قلبی، تنفسی و افرادی که سابقه بیماری آسم دارند به هیچ عنوان نباید از منزل خارج شوند.

کد خبر 749115

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان