Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:13:48 GMT

آثار ۴۰ هنرمند صنایع دستی کرمان به نمایش گذاشته شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۹۰۲۲

آثار ۴۰ هنرمند صنایع دستی کرمان به نمایش گذاشته شد

کاظم حسین زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه آثار صنایع دستی خود را در رشته های گلیم بافی، پته دوزی، سفال و سرامیک، قلمزنی مس، زیورآلات، مشبک، خراطی چوب و غیره ارائه می کنند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه و فروش آثار هنرمندان صنایع دستی استان کرمان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از ۱۸ خرداد آغاز شده است، تا ۲۰ خرداد ادامه دارد و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولید کنندگان، صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان است تا ضمن به نمایش گذاشتن محصولات خود، فرصتی برای عرضه و فروش آثار را داشته باشند.

وی با اشاره به حمایت های دولت از هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی نقش بسیار بسزایی در معرفی و شناسایی هنر دست هنرمندان و همچنین فرصت مناسبی برای ارائه محصولات شان به بازار مصرف دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: همچنین در این نمایشگاه در کنار آثار صنایع دستی، البسه، ظروف و تزئینات دکوراسیون داخلی هم به معرض دید بازدید کنندگان گذاشته شده است.

حسین زاده ادامه داد: هنرمندان صنایع دستی استان کرمان طی سال های اخیر با وجود مشکلاتی نظیر کرونا و شرایط اقتصادی، به تولید آثار و محصولات خود به صورت انفرادی یا در قالب کارگاهی ادامه داده اند و آثار بسیار زیبا، ارزشمند و خلاقانه‌ای تولید شده و به معرض نمایش درآمده است.

وی گفت: در زمینه تجاری سازی و معرفی آثار فاخر صنایع دستی هنرمندان کرمانی سال گذشته تعداد ۴۸ اثر از هنرمندان استان موفق به دریافت نشان ملی صنایع دستی شدند که نسبت به دوره گذشته افزایش چشمگیری داشت و این مهم نشان دهنده کیفی شدن آثار صنایع دستی محسوب می شود.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: برای حمایت از بازار صنایع دستی طرح اعطای تسهیلات به کارمندان در قالب کارت های اعتباری در دست طراحی است که پس از طی مراحل نهایی در کشور اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، تعداد ۷۰ هزار هنرمند و صنعتگر صنایع دستی در ۱۰۰ رشته این حوزه در استان کرمان به صورت انفرادی و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمان به دلیل غنای فرهنگی، سابقه تاریخی و اقلیم های متفاوت دارای صنایع دستی مشهور و پر آوازه ای همچون فرش، گلیم، پته، صنایع فلزی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره است.

شهرستان سیرجان شهر جهانی گلیم و گلیم شیرکی پیچ این خطه ثبت جهانی شده است و پنج شهر کرمان، راور، قلعه گنج، شهربابک و راین نیز در ردیف شهرهای ملی صنایع دستی قرار دارند.

به گزاش ایرنا در کنار ظرفیت های صنایع دستی در دیار کریمان، کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی‌ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

برچسب‌ها کرمان صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان میراث فرهنگی افتتاح نمایشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان کرمان صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان میراث فرهنگی افتتاح نمایشگاه صنایع دستی استان کرمان اداره کل میراث فرهنگی هنرمندان صنایع دستی استان کرمان ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در این استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران ا اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی‌های استان‌ها با توجه به زنجیره ارزش در استان‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا انجام شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است، گفت: همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است که با موافقت‌ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازیهای لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

ایزدی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته‌بندی صنایع‌دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است، در خصوص احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران عنوان کرد: در این زمینه به منظور جذب گردشگر برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند؛ پیش‌بینی می‌شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال‌های آتی افزایش یابد.

کد خبر 749476

دیگر خبرها

  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری