Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱، طرح ساماندهی وانت‌بارها در کشور با استفاده از ظرفیت بیش از ۳۰ بازارگاه‌های الکترونیکی بار فعال، اجرا و بیش از یکهزار و ۷۰۰ وانت‌بار ساماندهی می‌شود.

روزنامه ایران: حمیدرضا شهرکی، گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، طرح ساماندهی وانت‌بارها در کشور با استفاده از ظرفیت بیش از ۳۰ بازارگاه‌ الکترونیکی بار فعال، اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اهداف این طرح را قانونمند کردن فعالیت در این حوزه، کاهش تصادفات، جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از فعالیت رانندگان قانونمند وانت‌بار در این بخش خواند و عنوان کرد: براساس اطلاعات از وضعیت فعالیت وانت‌بارها در مسیرهای برون شهری مستند به تحلیل انجام شده بر پایه پلاک خوانی(پلاک‌های OCR شده) دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت، سامانه‌های توزین در حال حرکت WIM و آمار‌برداری مبدأ، تعداد وانت‌بارهای کشور بالغ بر دو میلیون و ۲۴۰ هزار دستگاه است که از این تعداد یک میلیون و ۷۴۰ هزار دستگاه آن در مسیرهای جاده‌ای در طول سال تردد دارند، به عبارتی ۷۸ درصد وانت‌های کشور در جاده‌ها مشاهده شده‌اند.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص وضعیت تردد وانت‌بارها در استان‌های مختلف اعلام کرد: بالاترین تردد در محورهای جاده‌ای تهران با ۳۲۰ هزار تردد سالانه، اصفهان با ۱۳۰هزار تردد سالانه، خراسان رضوی با۱۳۰ هزار تردد سالانه، خوزستان و آذربایجان شرقی با ۸۰ هزار تردد سالانه، آذربایجان غربی، مازندران و فارس با ۷۰ هزار تردد سالانه، گیلان، همدان و کرمانشاه و لرستان با ۶۰ هزار تردد سالانه ثبت شده است.

شهرکی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده توسط دوربین‌های پلاک‌خوان تکرار تردد وانت‌بارها در مسیرهای جاده‌ای در طول یک سال نشان می‌دهد، هشت درصد بیش از ۲۰۰ بار، ۹ درصد بین ۱۰۱ تا ۲۰۰ بار، ۹ درصد بین ۵۱ تا ۱۰۰ بار، ۱۹ درصد بین ۱۱ تا ۵۰ بار، ۲۰ درصد بین چهار تا ۱۰ بار، ۳۵ درصد سه و کمتر از سه بار بوده است.


معاون حمل‌ونقل این سازمان همچنین بیان کرد: متوسط بار حمل شده توسط وانت‌بارها به استناد اطلاعات ثبتی در سامانه WIM یک تن و۲۰۰ کیلوگرم است و متوسط تعداد سفر دارای بار انجام شده توسط هر وانت در هفته ۴،۲ سفر و مجموع سفرهای دارای بار توسط وانت‌بارها در سال ۲۱۹ میلیون سفر و متوسط طول سفر هر وانت در مسیرهای جاده‌ای کشور ۱۹۶ کیلومتر است.
وی با اعلام اینکه سالانه بالغ بر ۲۶۰ میلیون تن کالا توسط وانت‌بارها در کشور حمل می‌شود، گفت: از آنجایی که میزان حمل سالانه توسط انواع کامیون، تحت صحابت بارنامه در کشور ۵۰۰ میلیون تن است، این میزان حمل ۵۲ درصد میزان کل جابه‌جایی کالا توسط ناوگان سنگین بر اساس بارنامه‌های صادره به شمار می‌رود و باید هرچه سریع‌تر موضوع ساماندهی شده و حمل بار در مسیرهای جاده‌ای به استناد قانون الزام تحت صحابت بارنامه صورت پذیرد.


شهرکی خاطرنشان کرد: در این چهارچوب با برنامه‌ریزی انجام شده، اقداماتی انجام شده است تا شرایط صدور کارت هوشمند جهت ناوگان وانت‌بار و رانندگان عزیز این حوزه تسهیل شود که امر یاد شده انجام و مالکان ناوگان و رانندگان با کمترین زمان و طی مراحل مربوطه امکان دریافت کارت هوشمند برای‌شان میسر و اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفته است.
معاون حمل‌ونقل این سازمان افزود: ضوابط تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بویژه جهت حضور بازارگاه‌های حمل‌ونقل جهت دریافت پروانه فعالیت و تأسیس شرکت حمل‌ونقل وانت‌بار در سال گذشته بازبینی و در ابتدای سال‌جاری ابلاغ گردیده و هدفگذاری شده است که این شرکت‌ها با تحت پوشش قرار دادن ۶۲۰ راننده و ناوگان امکان فعالیت داشته باشند.


شهرکی افزود: تاکنون دو شرکت بازارگاهی تقاضای خود را به این سازمان ارائه کرده‌اند و در مرحله طی تشریفات جهت اخذ پروانه فعالیت شرکت حمل‌ونقل ویژه وانت‌بار هستند.
وی با اعلام اینکه با حذف فیزیکی بارنامه در اردیبهشت ماه سال‌جاری شرایط دریافت بارنامه بسیار تسهیل شده است، تصریح کرد: ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور فرایند تأسیس شرکت حمل‌ونقل کالا ویژه وانت‌بار جهت شرکت‌های بازارگاه الکترونیکی بار متقاضی تأسیس شرکت حمل‌ونقل مذکور را با توجه به شرایط تسهیل شده در ضوابط ابلاغی در اولویت کاری خود قرار داده‌اند؛ همچنین موضوع اطلاع‌رسانی مؤثر و گسترده با راهبری دفتر مرکزی روابط عمومی انجام پذیرفته است.


به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شهرکی با بیان اینکه جلسات لازم با اعضای انجمن بازارگاه‌های کشور و کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های وانت‌بار کشور برگزار شده است، خاطرنشان کرد: همچنین مکاتبات با دستگاه‌های اجرایی از جمله پلیس راهور ناجا، انجمن صنفی مربوطه از جمله اقدامات انجام شده طی ماه‌های اخیر در این طرح بوده است. در حال حاضر نیز ۱۰ شرکت تخصصی وانت‌بار در کشور فعالیت دارند و تعداد ۲۲۵ هزار دستگاه وانت و ۱۲ هزار راننده فعال در این بخش دارای کارت هوشمند هستند.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: راهداری و حمل ونقل جاده ای مسیرهای جاده ای هزار تردد سالانه معاون حمل ونقل شرکت حمل ونقل وانت بارها تأسیس شرکت انجام شده وانت بار درصد بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مساله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

علم الهدی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا (ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهد الرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 6090361

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس