Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امیر براهویی گفت: توسعه هر شهر رابطه مستقیمی در میزان و کیفیت سرمایه گذاری شهری دارد و مادامی که بستر لازم جهت حضور سرمایه گذاران ایجاد نشود، نمی توانیم شهری توسعه یافته و با وضعیتی مطلوب داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ محمد امیر براهویی، شهردار زاهدان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه بیان کرد: زاهدان یکی از بزرگترین شهرهای پر جمعیت در جنوب شرق کشور و مرکز استان با جایگاه استراتژیک و خاص می طلبد پس نگاه به زاهدان باید ویژه تر باشد و یکی از مهترین ضعف‌های ما در مدیریت شهری ایجاد سرمایه گذاری به منظور ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره به ایجاد اطلس سرمایه گذاری شهری افزود: با مشاور برجسته کشوری تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا اطلس سرمایه گذاری شهری در زاهدان را تهیه کند تا بر اساس این سند به ایجاد درآمد پایدار برسیم.
 
شهردار زاهدان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با کمبود کارخانه و صنعت مواجه است و مالیات کمتری گرفته می شود در نتیجه ارزش افزوده پایینی به استان تعلق می گیرد گفت: باید اقتصاد ملی به کمک شهرداری زاهدان بیاید تا این شهرداری بتواند در حوزه خدمات شهری و بهبود سرانه فضای سبز و آسفالت معابر و خیابان‌های سطح شهر تحول ایجاد کند.
 
وی با بیان اینکه سالانه باید بیش‌از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهر زاهدان انجام شود تا شهرداری به درآمد پایدار برسد تصریح کرد: این شهرداری سالانه تنها بیش‌از ۲ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده درآمد داشته در حالی که شهر کرمان با جمعیت کمتر از زاهدان ۸۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده درآمده کسب کرده است.
 
براهویی با اشاره به وضعیت معیشتی و درآمد پایی مردم افزود: 44 درصد جمعیت و یک سوم مساحت شهری زاهدان حاشیه نشین هستند و به تبع این افراد نمی‌توانند عوارض شهرداری را پرداخت کنند و این مساله خود از منابع درآمدی شهرداری می‌کاهد و با عوارض محلی این مشکل حل نخواهد شد.
 
وی با اشاره به شورای توسعه شهری شهر زاهدان ادامه داد: برای نخستین بار این شورا در زاهدان تشکیل شده و هر ماه موضوعات توسعه و مشکلات شهرداری زاهدان مطرح و از ظرفیت سایر دستگاه‌های دولتی استفاده می‌شود.
 
شهردار زاهدان با اشاره به ظرفیت سایر ادارات در زیباسازی میادین و پارک ها اذعان کرد: هفت میدان اصلی شهر زاهدان بین هفت اداره کل تقسیم شده تا کارهای زیباسازی این میادین را بر عهده گیرند و 40 هزار مترمریع میادین و فضای سبز جدید به شهر زاهدان اضافه خواهد شد و توسعه شهری با همکاری سایر دستگاه ها جهش خوبی صورت می گیرد.
 
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بالاترین میزان جمعیت حاشیه نشینی در کشور را دارد گفت: زاهدان بیشترین میزان رشد شهری را بعد از کرج داشته است، زاهدان فقط به دلیل مرکز استان بودن و خدمات نسبتا بهتری به روستاها ارائه می کند و با رشد جمعیت مواجه شده است.
 
وی با اشاره به راه نجات معضل حاشیه نشینی اظهار کرد: خشکسالی های پی در پی در سیستان و بلوچستان باعث مهاجرت روستاییان به شهر شده و با ایجاد مشوق ها و اشتغالزایی در روستا تا حدی جلوی مهاجرت و پیشروی حاشیه نشینی را گرفت.
 
براهویی با بیان اینکه با بیان اینکه تا پایان تیرماه امسال ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت در شهر زاهدان افتتاح می‌شود تشریح کرد: ۱۷.۵ میلیون متر مربع معابر و خیابان در سطح شهر زاهدان وجود دارد که ۵۰ درصد آن نیازمند روکش آسفالت است.
 
وی با اشاره به کنده کاری های شرکت گاز در این شهر ادامه داد: یک‌هزار و ۴۵۰ کیلومتر عملیات حفاری برای گازرسانی در شهر زاهدان انجام شده بود که تنها ۱۶۵ کیلومتر آن هنوز آسفالت نشده است.
 
براهویی با بیان اینکه شهرداری زاهدان در حال ساخت ۲۰۰ هزار متر مربع پارک است گفت: هفته آینده ۵۰ هزار متر مربع پارک در محلات مختلف شهر زاهدان افتتاح می شود و این روند همچنان تا پایان سال ادامه دارد و این امر نقش مهمی در بهبود سرانه فضای سبز دارد.
 
وی با بیان اینکه ۱۲ پارک محله در سطح شهر زاهدان آماده افتتاح است، گفت: شهرداری زاهدان هم‌اینک ۲۰۰ میلیارد تومان طرح در سطح این شهر در حال اجرا دارد.
 
شهردار زاهدان تا کنون ۲۵ درصد از سطح شهر زاهدان به فاضلاب شهری متصل است تصریح کرد: برای استفاده از پساب شهری در زاهدان باید میزان تولید آن ۴۵۰ لیتر بر ثانیه باشد که این میزان هم‌اینک ۸۰ لیتر بر ثانیه است.
 
آغاز نشست های مطالبه گری و جهاد رسانه ای سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان
 
پوریا یاسینی، مسئول بسیج رسانه در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: اولین نشست مطالبه گری و جهاد رسانه ای اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با حضور شهردار زاهدان برگزار شد.
 
وی افزود: نشست ها با هدف مطالبه گری و رصد عملکرد مدیران، مسئولین و نمایندگان مجلس به صورت تخصصی در قالب اتاق شیشه ای و هر ماه برگزار می شود.
 
یاسینی تصریح کرد: این نشست ها با هدف ایجاد تعامل بین رسانه و مدیران و استفاده از ظرفیت رسانه استان به ویژه بسیجیان رسانه در جهت شناسایی مشکلات و به دنبال آن ارائه راه حل برای رفع آن است.
 
وی با اشاره به مطالبه گری و ترویج گفتمان انقلاب گفت: رسانه نقش اصلی را در جریان سازی در جامعه را ایفا می‌کند و ترویج  گفتمان انقلاب از مهمترین اهداف بسیج رسانه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شهرداری زاهدان شهردار زاهدان میلیارد تومان سرمایه گذاری مطالبه گری شهر زاهدان متر مربع هزار متر فضای سبز سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ بیش از هزارمیلیارد ریال صرف ارائه خدمات درمانی برگشت ناپذیر به اتباع فاقد هویت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شده است.

حبیب غزنوی، در نشست ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی گفت: علاوه بر ارائه خدمات درمانی، خدمات بهداشتی شامل مراقبت از نوزاد و مادرباردار، واکسیناسیون سرخک، فلج اطفال و مالاریا هم به صورت رایگان به تمامی اتباع مجاز و غیرمجاز ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: زاهدان تنها شهر کشور است که دارای مرکز تسهیلات زایمانی در حاشیه شهر برای انجام زایمان‌های بهداشتی مادران باردار اتباع است.

غزنوی خاطر نشان کرد: باتوجه به مرزی بودن سیستان و بلوچستان و قاچاق انسان، بیشترین هزینه انجام شده در سیستم درمانی مرتبط با بیماران تصادفی اتباع خارجی است.

همچنین محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۳۴ بیمار دیالیزی فاقد مدارک وجود دارند که هر کدام از این بیماران به طور میانگین ۱۳ بار در ماه دیالیز می‌شوند و هر نوبت ۱۷ میلیون ریال هزینه برای سیستم درمانی ایجاد می‌کند.

وی افزود: همچنین ۱۵۳ بیمار تالاسمی نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان وجود دارد که در ماه حدود ۲۰۰ میلیون تومان جهت درمان آنها هزینه می‌شود.

مومنی ادامه داد: صرف این هزینه‌های غیرقابل بازگشت که هیچگونه منبع جبرانی برای آن در نظر گرفته نشده است باعث شده است تا فشار اقتصادی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحمیل شود.

سعیدی مدیرکل اتباع سیستان و بلوچستان نیز گفت: سیاست‌های کلی و برنامه‌هایی توسط اداره اتباع در حال انجام است و امیدواریم این برنامه‌ها کمکی به سیستم بهداشتی و درمانی کند.

احمدزاده دادیار حقوق عامه دادگستری سیستان و بلوچستان هم گفت: ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان روند افزایشی دارد.

وی ادامه داد: باید از کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی برای پرداخت بخشی از هزینه‌های درمانی اتباع خارجی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان