Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد هواشناسی برای آسمان این استان گفت: باد شدید تا نسبتاً شدید و گردوخاک برای این استان پیش‌بینی می‌شود. - اخبار استانها -

ایرج مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: فعالیت این سامانه از بعدازظهر چهارشنبه هجدهم خردادماه آغاز و تا اواخر وقت شنبه بیست و یکم خرداد ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، با تشکیل کانون گردوغبار در کشور‌های همسایه و در کویر مرکزی ایران، افزایش گردوخاک و آلاینده‌های جوی برای این استان پیش‌بینی‌ می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: وزش باد شدید تا بسیار شدید و گردوخاک در غالب نقاط به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب و همچنین رگبار پراکنده و رعدوبرق و احتمال تگرگ در برخی نقاط به‌ویژه نواحی شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی درباره جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی هشدار داد و گفت: احتمال خسارت ناشی از باد شدید و همچنین کاهش دید و احتمال اختلال در تردد وجود دارد.

وی گفت: پرهیز از کوهنوردی، عدم توقف و اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم تردد و توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و کهن‌سال و ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت توصیه می‌شود.

هواشناسی ایران 1401/03/18؛ هشدار تشدید ناپایداری‌های جوی در 11 استانصدور هشدار نارنجی هواشناسی؛ دریای عمان مواج می‌شود‌هشدار سطح زرد هواشناسی در اردبیل صادر می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به وزش باد شدید تا بسیار شدید در این استان گفت: استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین پوشش گلخانه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/363/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هواشناسی استان سمنان باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه (۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت) بر اثر فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود که شدت ناپایداری‌ها طی روز پنجشنبه خواهد بود.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان سامانه بارشی همرفتی از ظهر روز چهارشنبه مناطق غرب و جنوب استان به ویژه بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان را در بر می‌گیرد و طی روز پنجشنبه همه مناطق استان اصفهان از جمله آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، زواره، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، ورزنه را فرا خواهد گرفت.

بر پایه اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان فعالیت این سامانه در روز جمعه نیز در مناطق شرق و شمال استان به ویژه آران و بیدگل، بادرود، چوپانان، خوانسار، خور و بیابانک، کاشان، کوهپایه، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نائین، نطنز و ورزنه ادامه خواهد یافت.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی هشدار داده و توصیه کرده است که هم‌وطنان طی آخر هفته در تردد به ویژه سفرهای برون شهری و کوه‌نوری احتیاط کرده و توقف و عبور و مرور در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌های فصلی خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه روز شنبه همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.

کد خبر 6090047

دیگر خبرها

  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان