Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@07:00:59 GMT

آنچه که باید در مورد دستگاه خمیر گیر بدانید

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۹۱۹۸

درست کردن خمیر با روش‌های سنتی و با دست همواره با مشکلاتی مانند طولانی بودن فرایند خمیر گیری، هدر رفتن زمان و از طرفی ورود میکروب و آلودگی به داخل خمیر بوده است. با پیشرفت صنعت و تکنولوژی امروزه دستگاه‌های مجهز و مدرنی مثل خمیر گیر جهت آماده کردن خمیر در نانوایی و قنادی‌ها استفاده می‌شود. امروزه استفاده از دستگاه خمیر گیر علاوه بر اینکه موجب افزایش سرعت این فرآیند و کاهش مدت زمان آن شده است، بلکه سطح بهداشت خمیر تهیه شده توسط این دستگاه‌ها نیز بسیار بالا می‌رود؛ چرا که تهیه خمیر با دستگاه خمیرکن کاملاً بهداشتی و بدون دخالت دست صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دستگاه خمیر گیر دستگاهی است که برای تهیه انواع خمیرها و همچنین مخلوط کردن آن‌ها استفاده می‌شود. از این دستگاه فقط به منظور مخلوط کردن خمیر استفاده نمی‌شود؛ بلکه از آن به عنوان میکسر برای مخلوط کردن گوشت و سایر مواد غذایی نیز استفاده می‌شود. این دستگاه از جمله مهم‌ترین تجهیزات نانوایی‌ها و قنادی‌ها است.

 دستگاه خمیر گیر از یک دیگ که برای ریختن آرد و آب و سایر مواد است و یک چنگک که به منظور هم زدن خمیر و مواد غذایی استفاده می‌شود، تشکیل شده است. این دستگاه‌ها از دو جنس استیل و آلومینیوم تهیه می‌شوند که ضد زنگ و بهداشتی هستند. برق مصرفی دستگاه خمیر گیر به دو شکل تک فاز و سه فاز است. این دستگاه برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی و خانگی استفاده شده و اندازه های آن از ۵ تا ۲۴۰ کیلو متفاوت است.

انواع دستگاه های خمیر گیر

دستگاه خمیر گیر را با توجه به عوامل مختلفی تقسیم‌بندی می‌کنند. این دستگاه‌ها بر اساس وزنی که قابلیت تحمل آن را دارند، به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم‌بندی می‌شوند.

خمیر گیر خانگی

از این دستگاه برای تهیه خمیرهایی با وزن‌های ۵ تا ۴۰ کیلو استفاده می‌شود. مصرف برق این دستگاه‌ها بسیار کم بوده و در دو مدل رومیزی و مدل قابل حمل و نقل توسط چرخ‌هایی که در زیر دستگاه وجود دارند، تولید می‌شوند.

خمیرگیر صنعتی

از این مدل دستگاه خمیر گیر همان‌طور که از نامش پیداست، برای خمیرهایی با وزن بالا از ۶۰ کیلو تا ۲۴۰ کیلو استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها دارای موتور پرقدرت تک فاز با دور موتور ۱۴۴۰ در دقیقه هستند که خمیر را در کمترین زمان ممکن آماده می کنند.

نکته: در این نوع تقسیم‌بندی که بر اساس ظرفیت است، نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در این بخش منظور از ظرفیت تنها وزن آرد نیست، بلکه منظور حجم و وزن خمیر است. بنابراین در این صورت باید حجم و وزن آب را نیز در نظر داشته باشید. در تهیه خمیر نسبت وزن آرد به آب نسبت ۱ به ۲ است؛ یعنی برای دستگاهی که ظرفیت ۱۵کیلوگرم خمیر را دارد، برای تهیه این مقدار خمیر باید از ۱۰ کیلوگرم آرد و پنج کیلو گرم آب استفاده شود.

فاکتور دیگری که دستگاه‌های خمیر گیر را بر اساس آن دسته بندی می‌کنند، عملکرد و کاربرد آن‌ها است. انواع دستگاه‌های خمیر گیر با توجه به عملکردهای آن به شرح زیر است.

خمیر گیر نانوایی

این دستگاه دارای یک دیگ فلزی و یک چنگک برای هم زدن خمیر است که این چنگک به صورت اریب درون دیگ است.

  خمیر گیر اسپیرال

این دستگاه به جای چنگک دارای یک میله مارپیچ است. در این مدل هم کاسه و هم همزن به صورت دورانی می چرخند.

خمیر گیرعادی

این مدل نیز دارای یک دیگ و یک چنگک است که در آن فقط چنگک حرکت کرده و دیگ ثابت است.

خمیرگیر سیاره‌ای

دیگ این دستگاه استوانه‌ای و ثابت است و چنگک آن به طور عمودی داخل این کاسه حرکت می‌کند.

کاربردهای دستگاه خمیر گیر

اگرچه دستگاه خمیر گیر از نظر ابعاد، اندازه و ظرفیت خمیری که داخل آن جای می‌گیرد متفاوت است؛ اما عملکرد و کاربرد آن در اکثر مدل‌ها تقریباً مشابه و یکسان است. در واقع برای تهیه خمیر کافی است با توجه به نیاز خود مقدار مشخصی از آب، آرد یا هر ماده دیگری را با توجه به ظرفیت دستگاه داخل آن ریخته و دستگاه را روشن کنید و با گذشت کمترین زمان خمیر آماده را تحویل بگیرید. این دستگاه از جمله تجهیزات اساسی و ضروری نانوایی‌ها و قنادی‌هاست؛ اما علاوه بر این، از این دستگاه در رستوران‌ها و فست فودی‌ها نیز برای تهیه خمیر پیتزا و درست کردن و همزدن گوشت کباب و همبرگر استفاده می‌شود.

خرید دستگاه خمیر گیر

خرید کالاهای صنعتی و نیمه صنعتی تفاوت بسیاری با خرید سایر کالاها دارد؛ چرا که کالاهای صنعتی از مشخصات فنی و کاربرد خاصی برخوردار هستند که برخی از این ویژگی‌ها با توجه به نیاز خریدار طراحی می‌شود و چه بسا ممکن است مشتری دستگاهی خریداری کند که مناسب با نیاز آن نباشد و از طرف دیگر دسترسی به تولیدکنندگان معتبر این گونه دستگاه‌ها کار چندان آسانی نیست. در این مواقع می‌توانید از مجموعه آتلانتیس کمک بگیرید که مرجع جامع خرید و فروش ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی در زمینه‌های گوناگون مثل صنایع غذایی و صنایع بسته بندی است.

 از جمله مزایای فروشگاه اینترنتی آتلانتیس دسترسی به بیش از ۱۰۰۰ قلم کالا از جمله دستگاه خمیر گیری، دستگاه دوخت پلاستیک و دستگاه سیل وکیوم است. این سایت تمامی مشخصات فنی و قیمت به روز تمامی کالاها را به همراه تصویر و فیلم کارکرد آن‌ها روی سایت خود یعنی http://atlantismachinery.com قرار داده تا بتوانید به راحتی محصول مناسب خود را پیدا کنید .علاوه بر تمامی این‌ها، اگر همچنان موفق به پیدا کردن محصول مورد نظر خود نشده‌اید، می‌توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس گرفته و از مشاوره تخصصی و رایگان آن‌ها استفاده کنید.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل خرید و فروش سیل صنایع غذایی وزن دستگاه خمیر گیر استفاده می شود دستگاه ها برای تهیه تهیه خمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید

به گزارش خبرآنلاین، وقتی تا دیروقت بیدار می‌مانید، به مغز، قلب، روده‌ها، کلیه‌ها و کبدتان آسیب می‌رسانید. طبق توصیه بنیاد ملی خواب امریکا، مدت زمان خواب ایده آل برای بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت است. کم‌خوابی می‌تواند به عملکردهای داخلی و حتی اندام‌های بدن آسیب برساند و منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها شود:

۱. مشکلات مغزی

براساس مطالعات، بیدار ماندن طولانی، سلول‌های مغز را از بین می‌برد. خواب کافی برای بهبود عملکرد یادآوری و حافظه بسیار مهم است. کم‌خوابی و بی‌خوابی در طول شب، ریسک ابتلا به زوال حافظه و آلزایمر را افزایش می‌دهد.

۲. افزایش فشار خون

افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند یا کمتر از ۵ تا ۶ ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. کمبود خواب، اثرات استرس را بر بدن تشدید می‌کند که این شرایط با افزایش فشار خون، ضربان قلب بالا و التهاب همراه است.

۳. چاقی

کم‌خوابی باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی در بدن و در نهایت باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود.

۴. دیابت

کمبود خواب، عملکرد بدن برای پردازش گلوکز و میزان انسولین تولیدشده توسط بدن را مختل می‌کند. از همین رو، کم‌خوابی و بی‌خوابی یک ریسک‌فاکتور مهم در ایجاد دیابت نوع ۲ به شمار می‌آید.

۵. سرطان

بر اساس مطالعات، نداشتن خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین خواب ناکافی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

چرا صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار می‌شویم؟/ ۸ دلیل مهم

منابع: medium ، health

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900550

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید