Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به مناسبت آیین نکوداشت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در پیامی بیان کرد: عالمان راستین در تاریخ اسلام همواره نماد مقاومت و ایستادگی و اسوه حیات طیبه و الگوی مجاهدت و ساده‌زیستی بوده‌اند.‌

رئیسی افزود: تجلیل از مقام شامخ آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، تجلیل از مقام عالمی است که در بلندای مراتب علم و معرفت، سفر عرفانی خویش را تکمیل کرده و آموزگار اخلاق و ساده‌زیستی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور گفت: ایشان در طول قریب به نیم قرن مجاهدت خود در نهضت امام خمینی (ره) و در مسؤولیت‌های مختلف در نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان لنگرگاه انسجام و وحدت مردم عزیز استان سمنان وظیفه و تکلیف خویش را به نیکی ادا کرده است.

رئیسی ادامه داد: از آنجا که قدرشناسی از کارگزاران انقلابی بر همه ما لازم بوده و این امر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اینجانب نسبت به مبارزات و خدمات خالصانه این عالم وارسته که مصداق «قیام لله» بوده، کمال قدرشناسی را داشته و امید دارم که برگزاری همایش بزرگداشت شخصیت ایشان، ضمن معرفی ابعاد شخصیت این الگوی اخلاق‌مدار و مردمی، گام مؤثری در راه استحکام به بنیادهای اخلاقی و نماد خدمتگزاری خالصانه برای جامعه به‌ویژه مردم عزیز استان سمنان باشد.

انتهای پیام/74002/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور نهضت امام خمینی ره سیدمحمد شاهچراغی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در همایش متمرکز زائران بیت الله الحرام گفت: زایران بایستی معرفت و دانش خود را در خصوص حج بالا ببرند و آموزش ببینند و مطالعه کنند و بدانند این سفر مانند قیامت است و باید برای مهیا شدن چه کارهایی باید انجام دهیم.

وی بیان کرد: نماز در جوار کعبه حال و هوای خاصی دارد و باید ببینیم در نماز چقدر با خلوص و نیت هستیم و به آداب نماز با نیت در خانه خدا پایبند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: گذشته خود را مرور کنید که در دنیا چقدر حواسمان به نمازمان بوده و چقدر با قرآن زندگی می کردیم و چقدر رفتارمان قرآنی بود و در سفر حج باید این امور را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در مسجدالحرام که می روید مراقب امور معنوی باشید و نماز و دعایتان معنادار باشد و به دعا و نماز و نیایش ها اهمیت ویژه دهید.

وی افزود: لازم است به نماز جمعه که حج فقراست توجه کنید و بدانید با حج زنده ایم و در زمان غیبت لازم است پیرو جانشینان باشیم و به ولایت اهمیت دهیم و یاوری و نصرت و پای کار بودن بیانگر امادگی ماست.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در زمان حج به یاد خدا باشید و بعد از مراسم هم بیشتر از گذشته خدا را یاد کنید و رعایت تقوا و شرکت در برنامه های مذهبی و دینی را جدی بگیرید.

در ادامه این مراسم به صورت نمادین طواف خانه خدا اجرا شد.

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است