Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در باره مشکلات این دو شهرستان از جمله بحث درآمد‌های معدنی مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

باید ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به خزانه معین استان مرکزی واریز شود و این تبصره ۷ و نص قانون بودجه است، اما هنوز گزارشی از این موضوع نداریم که چه مقدار دولت واریز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در شهرستان امیدواریم چند اتفاق قابل اعتنایی در دوره جدید رقم بخورد اولین نکته این است که با توجه به ظرفیتی که قانون در اختیار بخش اجرا گذاشته است در بحث ۱۵ درصد معادن که ۳ ماه اول می‌گذرد باید گزارش بدهند.

توقع ما این است در این مدت این قانون پیگیری شود که چه مقدار واریز شده است و مدیر محترم برنامه و بودجه استان در این رابطه گزارشی را به مجمع نمایندگان بدهند و انشاالله ارائه کنند


بحث دیگر بحث یک درصد قانون برای آسیب‌های زیست محیطی فعالیت‌های معادن است که آن هم قانون شده و در تبصره ماده ۷ و ظرفیت عظیم تبصره ۱۸ قانون در اختیار استانداران محترم گذاشته شده است که منابع بسیار خوبی برای طرح‌های نیمه تمام دیده شده است.

نکته‌ای که وجود دارد این است که در دولت قبل برای بعضی از شهرستان‌ها طرح نیمه تمام به اندازه کافی دیده نشد و دولت به دلیل رویکرد سیاسی که داشته است در این حوزه تبعیض قائل شده است.

دولت آقای رئیسی می‌فرمایند طرح‌های نیمه تمام، این کار خوبی است، ولی کافی نمی‌باشد و باید جا‌هایی که طرح به هیچ وجه تعریف نشده است در نظر گرفته شود و عدالت اقتضا می‌کند در این موارد یک نگاه جدیدی را داشته باشیم.

مشکلات دیگری هم مانند زمین چمن، استخر، جاده آبگرم و فرسایش روکش آسفالت نیم ور دلیجان و سایت گردشگری محلات که از فرماندار جدید توقع داریم به صورت ویژه و ضربتی اقدام نماید که چرا رسیدگی نشده و باید پاسخگو باشند.

فرهنگسرای شهرستان محلات دو بخش دارد یک بخش ملی که وزارتخانه می‌گوید در این بخش کار خود را انجام داده و بخش استانی همچنان باقی مانده است که از آقای استاندار تقاضا داریم به این قسمت بصورت ویژه رسیدگی کند و امیدواریم در سفری که وزیر ارشاد به زودی به منطقه خواهند آمد ایشان نیز کمک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرستان دلیجان شهرستان محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حقوق قشر کارگر توجه شود

امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی