Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا اخویان روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: تعرفه‌ آب‌بهای باغ‌ویلاهای شناسایی نشده برابر با آب بخش مسکونی روستایی محاسبه می‌شود که ۵۰ درصد ارزان‌تر از بخش مسکونی شهری است.

وی فعالیت عمده باغ‌ویلاهای حومه شهر را مربوط به روزهای پنجشنبه و جمعه دانست و تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ مورد از اشتراک های آب شناسایی شده باغ‌ویلاها مربوط به بخش مرکزی نیشابور، هزار و ۶۰۰ فقره در بخش سرولایت و هزار و ۳۰۰ مورد در بخش میان جلگه این شهرستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شمار انشعاب‌های آب شهری نیشابور را ۱۱۰ هزار فقره و انشعاب های روستایی را ۵۰ هزار فقره برشمرد و افزود: ۴۵ درصد از پهنه شهری نیشابور فاقد شبکه فاضلاب است.

اخویان گفت: میزان مطالبات این شرکت از مشترکان تا پایان اردیبهشت امسال به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است که از این رقم هشت میلیارد تومان در بخش مسکونی، یک میلیارد تومان اقامتی و ساخت و ساز و مابقی مربوط به ادارات و نهادها است که در این بخش بیشترین میزان مطالبات مربوط به شهرداری نیشابور است و میزان بدهی های این شرکت نیز ۴۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد فضای سبز شهر نیشابور با آب آشامیدنی آبیاری می‌شود، گفت: در هر شبانه‌روز ۶۰ هزار مترمکعب فاضلاب در نیشابور تولید می‌شود که ۴۰ هزار مترمکعب آن در فاضلاب احداثی توسط مجتمع فولاد خراسان ساماندهی می‌شود و از این‌میزان ۱۰ درصد برای آبیاری فضای سبز شهری در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور گفت: ۲ روستای فهنه و آق‌غایه نیشابور در هفته‌ ۲ روز با تانکر آب‌رسانی می‌شوند که البته ۲ حلقه چاه در روستای فهنه حفر شده که هنوز به آبی مطلوب نرسیده و روستاهای "حسین آباد جنگل، چاه سالار، ده حسینی، پاباز، ریزآب و حصارسرخ" نیز از مجتمع وحدت آبرسانی می‌شوند که به علت نوسانات برق، مشکلاتی برای آنها پیش آمده بود که با حفر چاه بحران، این مشکل رفع شد.

اخویان تصریح کرد: ۳۴۰ روستای نیشابور مجهز به شبکه آبرسانی است و از روستای فدیشه به حسین‌آباد جنگل یک خط لوله آب‌شیرین در حال احداث است که لوله‌های این طرح توسط یک نیکوکار تامین شده است.

وی گفت: در قالب طرح جهاد آب‌رسانی، ساخت مجتمع سرچاه با همکاری قرارگاه امام حسن (ع) در دستور کار قرار دارد و اعتبار این طرح برای امسال ۹ میلیارد و برای سال آینده ۱۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی‌ با بیان اینکه علیرغم کاهش شیوع کرونا، مصرف آب کاهش چندانی نیافته است، افزود: شهر نیشابور بیش از ۶۰ حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی شهروندان دارد.

شهرستان  ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو تصفیه خانه نیشابور فضای سبز آب و فاضلاب سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه نیشابور تصفیه خانه نیشابور فضای سبز آب و فاضلاب سرانه مصرف آب میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل مادوئکه به استون ویلا (استون ویلا ۲-۱ چلسی)

گل مادوئکه به استون ویلا را مشاهده می کنید.

دانلود (3.7MB)

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • گل مادوئکه به استون ویلا (استون ویلا ۲-۱ چلسی)
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار