Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمود سیدالحسینی گفت: دولت در راستای حمایت از تولیدات گوشت های قرمز و سفید، پرداخت تسهیلات 10 تا 15 درصد را در دستور کار قرار داده که در خراسان شمالی طی 14 روز گذشته 257 میلیارد ریال تسهیلات به دامداران و مرغداران استان پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمود سیدالحسینی، سرپرست مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: با توجه به حذف ارز ترجیحی، دامداران و مرغداران در زمینه تامین و خرید نهاده های دام و طیور دچار مشکل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدالحسینی گفت: بنابراین دولت در راستای حمایت از تولید گوشت قرمز و سفید، شعب بانک کشاورزی را به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با آسان ترین روش در پرداخت موظف کرد.

وی افزود: شعب بانک کشاورزی ملزم شدند تسهیلات با کارمزد 10 تا 15 درصد به متقاضیان شاغل در بخش دامداری و مرغداری بپردازند.

سرپرست مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: مقرر شده است این تسهیلات تا مبلغ 200 میلیون تومان از طریق کارت دامدار کارت و برای بیش از 200 میلیون تومان نیز از طریق واریز تسهیلات به حساب متقاضی در سامانه بازارگاه به منظور خرید نهاده ها پرداخت شوند.

وی بیان کرد: در راستای پرداخت این تسهیلات همچنین مقرر شده است که تمامی شعب بانک کشاورزی تا مبلغ 200 میلیون تومان سقف ضمانت را مد نظر قرار دهند و بدهی های گذشته متقاضیان را به مدت سه ماه فریز کنند.

سیدالحسینی در ادامه با اعلام اینکه پرداخت این تسهیلات از پنجم خرداد ماه جاری آغاز شده است، اظهار کرد: تا 18 خرداد ماه جاری چهار هزار و 337 متقاضی ( دامدار و مرغدار) به شعب بانک کشاورزی استان معرفی شدند که طی این مدت به 614 متقاضی به مبلغ 257 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به منظور خرید نهاده برای تولید گوشت قرمز و سفید پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: به ازای هر راس گاو شیری مبلغ سه میلیون و 500 هزار تومان، به ازای هر راس دام سنگین غیر صنعتی مبلغ دو میلیون و 100 هزار تومان، به ازای هر راس دام سبک مبلغ 390 هزار تومان، به ازای هر قطعه مرغ گوشتی مبلغ 71 هزار تومان و به ازای هر قطعه مرغ غیر گوشتی و سایر طیور نیز مبلغ 43 هزار تومان تسهیلات پرداخت می شود.

سرپرست مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: دوره بازپرداخت این تسهیلات یارانه دار 9 ماهه است.

وی در بخش دیگری از سخن خود به پرداخت تسهیلات یارانه دار بند الف تبصره 18 نیز اشاره و عنوان کرد: در نیمه دوم سال 1400 مبلغ دو هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار به بانک کشاورزی خراسان شمالی به منظور پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی برای تامین سرمایه در گردش همچنین انجام سرمایه گذاری اختصاص یافت و تامین شد.

سیدالحسینی گفت: این بانک تا پایان تیر ماه امسال مهلت دارد که این تسهیلات یارانه دار تبصره 18 را در قالب عقد قرارداد به مشتریان پرداخت کند.

وی اعلام کرد: تا به کنون 239 پرونده متقاضی فعال در بخش کشاورزی به مبلغ دو هزار و 668 میلیارد ریال برای دریافت این تسهیلات به شعب بانک کشاورزی استان معرفی شده اند که تا به حال حاضر به 88 متقاضی مبلغ 706 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش همچنین تسهیلات سرمایه گذاری پرداخت شده است.

سرپرست مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی افزود: شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی در مقایسه با عملکرد بانک کشاورزی سایر استان ها در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره 18 به متقاضیان رتبه شش کشوری را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: دوره بازپرداخت این تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش یک ساله و دوره بازپرداخت برای تسهیلات سرمایه گذاری نیز پس از دوره اجرای طرح، زمان بندی می شود.

سیدالحسینی در خاتمه درباره نسبت منابع و مصارف بانک کشاورزی در استان نیز اظهار کرد: نسبت منابع بانک کشاورزی استان از سال 93 تا پایان سال 1400 از مبلغ یک هزار و 700 میلیارد ریال به حدود 18 هزار میلیارد ریال رسیده است که میزان این منابع به 10 برابر افزایش یافته است.

وی گفت: با این وجود، این بانک از سال 93 تا به کنون از پنج هزار میلیارد ریال به 33 هزار میلیارد ریال افزایش مصارف تسهیلاتی داشته است.

سرپرست مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: در حالیکه در پایان سال 1400 میزان منابع این بانک در استان به 18 هزار میلیارد ریال رسید در مقابل با استقراض از بانک های کشاورزی سایر استان ها مبلغ 33 هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: منابع تسهیلاتی قرض گرفته شده از بانک های کشاورزی سایر استان ها با کارمزدهای 16 تا 20 درصد بوده اند که این تسهیلات قرض گرفته شده، در استان با کارمزدهای 18 درصد و کمتر از 18 درصد به متقاضیان پرداخت کرده ایم.

سرپرست مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی افزود: این بانک بابت افزایش نسبت مصارف به منابع خود از سوی بانک مرکزی مشمول پرداخت جریمه می شود.

سیدالحسینی همچنین یادآور شد: از 33 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده هنوز چهار هزار میلیارد ریال آن از سوی دریافت کنندگان تسهیلات به بانک کشاورزی استان بازپرداخت نشده است.

انتهای پیام/قهرمانی

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد ریال تسهیلات پرداخت این تسهیلات بانک کشاورزی استان تسهیلات یارانه دار هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش هزار تومان پرداخت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت