Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: با توجه به رویکرد ارزشمند اتخاذ شده در آستان قدس رضوی، این آستان به محل رویش و زایش شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شده است که هر یک از این شرکت‌ها می‌توانند راهکاری برای حل مشکلات کشور داشته باشند.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سورنا ستاری صبح امروز در گردهمایی ۳۸۰ شرکت دانش‌بنیان خراسان رضوی که به میزبانی آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار کرد: امسال رهبر معظم انقلاب مسئولیت مهمی را بر دوش همه قرار داده‌اند و باید در حوزه تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اقدامات گسترده‌تری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاز به ترویج فرهنگ دانش‌بنیان در سطح جامعه
وی افزود: دانش‌بنیان بودن، پیش از هر چیز، یک فرهنگ است و مفاهیم آن، استفاده از دانش، تجاری‌سازی دانش و نفوذ آن در جامعه است و باید برای این فرهنگ‌سازی تلاش بیشتری کرد. 
ستاری ادامه داد: فرهنگ دانش‌بنیانی، از آدم‌های کوچه و بازار آغاز می‌شود و تا آن صنعت‌گری که باید خلاقیت و استعداد جوانان را ببیند و دانش او را به کار بگیرد ادامه دارد، بنابراین باید این فرهنگ را در کشور توسعه دهیم تا ثمرات دانش‌بنیان بودن ملموس شود. 
وی افزود: ما در مبارزه‌ای بین صنعت سنتی با صنایع خلاق و دانش‌بنیان هستیم و چنانچه برای این نبرد، سرباز، افسر و درجه‌دار تربیت نکرده باشیم، بازنده خواهیم بود، به همین جهت کاری که در شتاب‌دهنده‌های تخصصی انجام می‌دهیم، تربیت نیروها و شرکت‌های خلاق است. 
  تقدیر دکتر ستاری از اقدامات آستان قدس رضوی
معاون علمی و فناوری رئیس‌جهور در ادامه گفت: اقدامی که آستان قدس رضوی با محوریت شرکت صنایع پیشرفته رضوی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان آغاز کرده است، تمام مفاهیم مورد نیاز این حوزه را پیاده‌سازی می‌کند، به گونه‌ای که آستان قدس رضوی خودش منشاء رویش و زایش شرکت‌های دانش‌بنیان شده و کارخانه‌های نوآوری و پارک علم و فناوری ایجاد می‌کند. 
  خلق ثروت با پیاده‌سازی ایده‌های جدید
ستاری ضمن تشکر از آستان قدس رضوی به دلیل پیاده‌سازی ایده‌های دانش‌بنیان گفت: اعتماد به جوانان و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، اقدام بزرگ و ارزشمندی است که آستان قدس رضوی انجام داده است و با این حمایت، پیشتیبان جوانانی شده‌ایم که می‌توانند با نوآوری، ایده‌هایی جدید را پیاده‌سازی و خلق ثروت کنند. 
ستاری ادامه داد: این ایده جدید که شرکت صنایع پیشرفته رضوی زیستگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق باشد، بسیار ازشمند است و اگر هر یک از این شرکت‌ها بتوانند یکی از مشکلات کشور و جامعه را حل کنند، به اهدافی که مدنظر بوده دست یافته‌ایم. 
ستاری ادامه داد: جهت‌گیری آستان قدس رضوی برای حمایت از شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان از چند سال گذشته آغاز شده و در این خصوص همکاری خوبی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که به ایجاد یک سیستم پویا منجر شده و این همکاری‌ها ادامه خواهد داشت. انتهای پیام منبع:آستان نیوز

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سورنا ستاری دانش بنیان آستان قدس رضوی شرکت های دانش بنیان آستان قدس رضوی پیاده سازی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد

مدیر عامل شرکت دانش بنیان مزبور روز یکشنبه افزود: این دستگاه با هدف برنامه ریزی و پایش، کنترل و آمارگیری تعداد کشتار در کشتارگاه های طیور و جلوگیری از کشتار بی رویه و کمبود گوشت و پروتئین در سطح کشور تولید شده است.

مهدی شیدایی ادامه داد: شمارش کشتار ماکیان و نصب دستگاههای مانیتورینگ در کشتارگاه‌های طیور و ارسال اطلاعات برای ادارات جهاد کشاورزی، دامپروری و غیره می تواند نقشی مهم و راهبردی در تامین گوشت مصرفی، خوراک طیور و پشتیبانی کشاورزی داشته باشد.

وی توازن نبودن تولید و مصرف گوشت طیور را از مشکلات مهم برشمرد و گفت: مانیتورینگ همزمان میزان تولید گوشت گرم همه استان‌ها در یک صفحه با قابلیت نظارت و کنترل توسط مسوولان و دست اندرکاران بخش زیادی از مشکلات را رفع می کند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این دستگاه که توانایی شمارش انواع کشتار شامل، مرغ، بوقلمون، بلدرچین، شتر مرغ و غیره را دارد، هم اکنون بر روی سه کشتارگاه «سپید بال، سیمین بال و زرین بال» بستک شهرستان گناباد و استان خراسان رضوی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شیدایی اضافه کرد: این دستگاه توانایی اتوماسیون خطوط کشتارگاه و سردخانه هوشمند و پس از کشتار طیور نیز دستگاه‌های اندازه گیری دما ویژه مرحله بسته بندی و سردخانه و همچنین دستگاه های مخصوص اندازه گیری دما بصورت برخط (آنلاین)، ویژه حمل طیور تا مقصد را دارد.
۳۰ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فناوری گناباد مشغول فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند