Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با بحرانهای َآانرژی در ینده بایستی اجرای طرح های زیربنایی در صنعت آب و برق در اولویت دولتمردان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست مجمع نمایندگان استان قزوین با مدیران صنعت آب و برق روز پنجشنبه در شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که رجب رحمانی، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، بیرنوندی مدیرعامل ابفا، فرهور مدیر نیروگاه شهید رجایی، خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق وخلج مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان،  حضور  داشتند در خصوص ظرفیت ها و چالش های حوزه آب و برق در استان بحث و تبادل نظر شد.

روح الله عباسپور در این نشست اظهارداشت: توجه به مسائل زیربنایی از رسالت های کارشناسان و مدیران دلسوز و کاربلد است تا در آینده با چالش مواجه نشویم زیرا چون دولتها به فکر حیات سیاسی خود هستند به جای امور زیربنایی بدنبال جلب رضایت مردم می روند و امور اساسی مغفول می ماند در حالی که باید به فکر منافع و مصالح عمومی باشند. 

وی بیان کرد: مدیران کشور مالزی و شخص ماهاتیر محمد در جایی گفته بود توسعه امروز این کشور مرهون نگاه مدیران به منافع ملی و عمومی مردم بود و در این راستا باید بپذیریم که پرداخت یارانه در بخش انرژی و نان به ضرر منافع عمومی مردم است.

نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: وقتی مصرف انرژی در ایران سه برابر مصرف کشور چین است نشان می دهد راه درازی در پیش داریم و باید با کمک رسانه ها و فرهنگ سازی مردم را توجیه کنیم که میزان مصرف خود را در همه امور از آب و برق و نان مدیریت و کنترل کنند.

عباسپور تصریح کرد: باید وزارتخانه های نیرو و نفت در فرهنگ سازی هم سرمایه گذاری و مشارکت کنند تا اهمیت انرژی و پیامدهای مصرف بی رویه بازگو شود و بدانیم این ثروت اگر درست مصرف شده و حتی آن را صادر کنیم می توان به اقتصاد کشور کمک کرد.

این نماینده مجلس یادآورشد: امروز بر اساس هشدار کارشناسانی مانند آقای فرهور مدیر محترم نیروگاه شهید رجایی خطر در بیخ گوش ماست و اگر برنامه ریزی و چشم انداز نداشته باشیم و برای آینده از امروز فکر نکنیم با بحران انرژی مواجه خواهیم شد.

عباسپور گفت: رسالت اصلی نمایندگان، قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن است اما در حمایت از انجام کارهای زیربنایی نیز آمادگی داریم و کمک می کنیم طرح های مهم عملیاتی شود.

وی بیان کرد: ساماندهی پساب های صنعتی برای استفاده در صنعت، تسریع در اجرای طرح های نیروگاهی، آبرسانی و تصفیه خانه ها، باید با جدیت دنبال شده و به سرانجام برسد.

نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه مجلس در تخصیص اعتبارات وزارت نیرو نگاه تعاملی داشت و بیشترین اعتبار را به این وزارتخانه و بخش آب اختصاص داد و از مدیران استان انتظار داریم پیگیر دریافت سهم استانی خود باشند تا کارها شتاب گیرد.

وی خواستار تسریع در ساخت سد بالاخانلو و واگذاری برخی طرح های عمرانی کوچک به دهیاری ها و شهرداری ها شد تا منبع درآمد مناسبی برای مدیریت شهری تامین شود.

در ادامه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از رصد خانه تازه تاسیس شرکت آب منطقه ای قزوین دیدن کردند.

انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی منطقه ای آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو مسعود خانی در تشریح استاندارد دریافت برچسب انرژی برای ادارات گفت: اخذ برچسب انرژی برای ساختمان‌ها براساس استاندارد ملی به تازگی به روزرسانی شده و در دستور کار شرکت توانیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: صنعت برق به دلیل اهمیت این موضوع و برای الگوسازی در کل کشور با امضای مدیرعامل شرکت توانیر به تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته شرکت توانیر در سراسر کشور ابلاغ کرده است تا بر اساس معیارهایی که در استاندارد مربوطه ذکر شده، نسبت به اخذ برچسب انرژی برای همه ساختمان‌هایشان اقدام کنند.

وی افزود: صنعت برق در کل کشور دارای ساختمان‌های بسیاری است و این طرح بدون استثنا در کل کشور ابلاغ شده که به صورت سراسری برای تمامی ساختمان‌ها در همه کشور انجام خواهد شد.

مجری طرح‌های بهینه‌سازی شرکت توانیر درباره ادارات و شرکت‌هایی که این دستورالعمل را اجرایی کرده‌اند، تصریح کرد: این موضوع به شرکت‌ها ابلاغ شده، از طرفی بروزرسانی این دستورالعمل به تازگی صورت گرفته است و باید گفت در این مدت کوتاه ۴ شرکت موفق به اخذ برچسب انرژی شدند. همچنین دیگر شرکت‌ها هم در حال اخذ مشاور و مجری برای اجرای این دستورالعمل هستند.

خانی در خصوص ارگان ناظر بر این فرایند تشریح کرد: این نظارت‌ها را سازمان استاندارد هر استان بر عهده دارد که در جریان اجرا ناظر فنی این دستورالعمل‌ها نیز هست و ممیزی براساس معیارهای استاندارد مربوطه انجام شده باشد.

وی افزود: در شرکت توانیر برای نظارت در اجرای ابلاغیه‌های مدیرعامل و اینکه زیرمجموعه‌ها بتوانند کار را به انجام برسانند، حوزه مجری طرح‌های بهینه‌سازی، نظارت و پایش را انجام می‌دهد و گزارش‌های مربوطه را به اطلاع مدیرعامل شرکت توانیر می‌رساند.

خانی در پایان اظهار داشت: موارد و راهکارهایی پیش بینی شده است تا برای شرکت‌هایی که در این زمینه پیش قدم هستند، مزایایی در نظر گرفته شود و پیشنهادهایی نیز ارائه شده که گام‌های بعدی را پس از اخذ برچسب انرژی در راستای بهبود رتبه انرژی هر ساختمان عملیاتی و اجرایی کنیم.

کد خبر 6090997 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است