Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@18:28:25 GMT

طرح رتبه‌بندی معلمان هر چه زودتر اجرایی شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۰۰۱۰

طرح رتبه‌بندی معلمان هر چه زودتر اجرایی شود

به گزارش گروه اجتماعی ایرنا، خداداد خارایی در نطق پیش از دستور خود در ششمین اجلاس عمومی شورای‌عالی استان‌ها که صبح امروز (پنجشنبه) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد همچنین با تشکر از اقدامات رییس قوه قضاییه خواستار اختصاص اعتباری جهت بهبود معیشت و افزایش حقوق کارکنان و کارمندان این قوه شد.

وی همچنین خواستار بخشودگی سود و جریمه دیرکرد وام‌های مسکن دولت نهم شد و از وزیر ورزش خواست تا به ورزش همگانی توجه بیشتری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما صدها مترو پل در استان داریم

امید خدری نماینده استان خوزستان در شورای‌عالی استان‌ها هم در نطق پیش از دستور خود گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود ضمن محاکمه مقصران حادثه متروپل زمینه‌ای را فراهم آورد تا دیگر شاهد رخدادهای مشابه نباشیم.  متروپل سازه ترکیبی از فولاد و بتن به وسعت ۳۰۵۴ متر مربع در ۱۱ طبقه بود.

وی ادامه داد: ساختمان در سه بر خیابان بود که کوچه معماری ۶ متر است و از نظر معماری یک ضعف محسوب می‌شود. در سازه ستون در قاب متصل نشده و هر ستون به‌صورت مجزا و با تیرهای مفصلی با هم مرتبط شده است. از نظر جوشکاری هم مشکل داشته است.

نماینده استان خوزستان در شورای‌عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: سازه ساختمان باید در کارخانه سرهم می شد اما مالک این بنا به بهانه اینکه برای مردم بومی شغل ایجاد کند، فراخوان استخدام داده و با استفاده از مردم بومی در محل جوشکاری را انجام داده است که کیفیت پایینی داشته است. سازه متروپل به‌خاطر بار سنگینی که داشته است باعث شده اتصالات نتواند تاب بیاورد.

خدری با بیان این که متروپل بخشی از مشکلات استان خوزستان است که با دست نالایق مسوولان ایجاد شده است. ما صدها متروپل در استان داریم، تصریح کرد: نام خوزستان باغیرت و شجاعت در جنگ تحمیلی معروف شده است. این استان باوجود منابع عظیم و ظرفیت‌های زیاد دارای مشکلات زیادی از جمله ریزگردها، کمبود آب است.

جاده‌های خراسان جنوبی، جان‌گیر هستند

حسین فنودی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها هم در نطق پیش از دستور خود در ششمین اجلاس شورای‌عالی استان‌ها گفت: معضل کمبود آب به نحوی است که در بسیاری از مناطق این استان با تانکر آبرسانی می‌شود.

براساس گزارش شورای عالی استان‌ها، وی جاده‌های استان خراسان جنوبی را جاده‌های جان‌گیر نامید و افزود: دولت فکری برای جاده‌های استان کند.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای‌عالی استان‌ها به کمبود پزشک متخصص در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: ضریب حقوقی پزشکان در استان را افزایش دهید و پرداخت مالیات که ۳۵ درصد است را کاهش دهید تا پزشکان متخصص رغبت بیشتری برای حضور در این منطقه داشته باشند.

فنودی تصریح کرد: قرار بود ۲۰۰ میلیون تومان وام روستایی برای نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌ها پرداخت شود اما بانک‌ها به این دستور دولت توجهی ندارند.

شوراها از تأمین ملزومات اولیه خود عاجز هستند

همچنین سعید نجفی نماینده استان زنجان در شورای‌عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در ششمین اجلاس شورای‌عالی استان‌ها گفت: مشکلاتی در استان زنجان است که البته کشوری است و در بسیاری از استان‌ها وجود دارد.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: بی‌کیفیتی و ناایمنی راه‌ها یکی از مشکلات اساسی ما در استان زنجان است. به طور مثال جاده قره‌قوشلو که جاده قدیم زنجان به اردبیل است و شهرک صنعتی هم بر سر این راه قرار دارد کیفیت بسیار پایین دارد و روزانه تعدادی از هم‌وطنان ما در این جاده کشته می‌شوند.

نجفی افزود: جاده زنجان به قزوین و ماهنشان باوجود معادن بسیار خدمات بسیار ضعیفی دریافت می‌کند و به دلیل نبود ایمنی و نبود نور کافی روزانه افراد زیادی را به کام مرگ می‌فرستد.

وی ادامه داد: جوابگوی این خون‌های ریخته و خسارت‌ها کیست؟ آیا وزیر راه و دولت نمی‌خواهند فکری به حال این مشکلات کنند؟

نماینده استان زنجان در شورای‌عالی استان‌ها یادآور شد: این استان ۱۳۸ بزرگراه دارد که ۷۵۰ کیلومتر آن راه فرعی و ۳۵۰ ‌ کیلومتر راه اصلی است. همچنین چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد که مجموع آن پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که اغلب آنها فرسوده و نامناسب است و جان مردم در این جاده‌ها در خطر است.

نجفی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه شوراها در کشور گفت: در سیستم اداره کشور ارزشی برای شوراها قائل نمی‌شوند. در این سال‌ها هر دولتی که بر سرکار آمده بخشی از اختیارات شوراها کاسته است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شورای عالی استان ها قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای عالی استان ها قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی شورای عالی استان ها قوه قضاییه نطق پیش از دستور خود شورای عالی استان ها نماینده استان خراسان جنوبی استان زنجان جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبرها از اصلاح حقوق کارگران

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اصلاح حقوق کارگران، اظهار کرد: چه کسی گفته سه‌جانبه‌گرایی در حقوق کارگران باید حذف شود؟ تحت هیچ شرایطی سه‌جانبه‌گرایی حذف نمی‌شود. موضوعی را نمایندگان کارگران مطرح می‌کردند که اساساً در طول دوران، جانب کارفرمایان از سوی شورای عالی کار گرفته می‌شود و ما گفتیم به خاطر اینکه چنین شبهه‌ای پیش نیاید، خیلی بهتر است که کار را به مجلس بسپاریم که نمایندگان آحاد مردم آنجا حضور دارند و تعداد قابل‌توجهی از نمایندگان نیز کارگر هستند و راحت‌تر می‌توانند نیازها را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس منتفی شد

وی افزود: در جلسه قبل گفتم که در روز کارگر برخی نمایندگان کارگران از رئیس‌جمهوری درخواست کردند وزیر کار از پیشنهادی که داده است عدول کند. رئیس‌جمهوری به من اشاره‌ای کرد که آن را دستور تلقی کردم و موضوع اصلاح ماده ۴۱ قانون کار را از دستور کار خارج کردیم.

وزیر کار تاکید کرد: حداقل حقوق و دستمزد را در شورای عالی کار تصویب کردیم و تغییری در حداقل حقوق و دستمزد ایجاد نمی‌شود و برای سال آینده تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان کشوری طبق قانون افزایش یافت، ادامه داد: برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم براساس مصوبه شورای عالی کار، ابلاغ و احکام اصلاح شدند و از این ماه به مرور پرداخت خواهند شد.

مرتضوی با اشاره به اقدامات وزارت کار برای ایجاد اشتغال، گفت: سال قبل حدود ۳۰۰ هزار کارجو در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند که تعداد قابل‌توجهی از آنان با همین سامانه جذب بازار کار شدند. کارخانه‌ها و کارفرمایان هم در آن سامانه ثبت‌نام کردند که متأسفانه متناسب با نیاز آنان نتوانستیم کارگران را هدایت کنیم و کارگران نخواستند که در آن مشاغل حضور پیدا کنند. امسال هدف‌گذاری افزایش یافته است و روی ۴۰۰ هزار نفر هدف‌گذاری کردیم که امیدواریم بتوانیم آن را محقق کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت این است که طرح کالابرگ تداوم پیدا کند، یادآور شد: لازم است ارزیابی مقدماتی از عملکرد سه‌ماهه داشته باشیم و گردش کاری را تنظیم کنیم و حتماً در مراجع تصمیم‌گیری بررسی شود. آنچه من اطلاع دارم این است که سیاست دولت به طور اجمالی تداوم این طرح است.

مرتضوی همچنین دهک‌بندی‌های یارانه را قابل‌اصلاح دانست و اظهار کرد: سامانه‌ «پایگاه رفاه ایرانیان» شاخص‌هایی برای دهک‌بندی‌ها تعریف کرده است و امکان دارد کسی از دهک چهار به دهک پنج ارتقا یابد و بالعکس. این سامانه همواره قابل بروزرسانی است. هر شش ماه یکبار بازآفرینی می‌شود و دهک‌بندی‌ها اصلاح می‌شود. اگر کسی به دهک‌بندی اعتراض دارد می‌تواند از طریق سامانه‌های متعدد این اقدام را انجام دهد تا نتایج بررسی به وی اعلام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229906 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • وزیر کار تکلیف کارگران را روشن کرد/ حداقل دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • آخرین خبرها از اصلاح حقوق کارگران
  • برنامه رتبه بندی معلمان از افتخارات مجلس یازدهم است
  • طرح پهنه‌بندی حریم مشهد به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید
  • تصویب طرح پهنه بندی حریم مشهد برای اولین بار در شورای‌عالی شهرسازی و معماری
  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • هفتمین نشست مقامات عالی‌رتبه خزر برگزار شد
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است