Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید رحیمی‌زاده می‌گوید با وجودی که برای تمرین بازیکنانش را به دلایل مختلف در اختیار ندارد اما برخی همه فشارها را روی تیم او گذاشته‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست، نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا پسران نوجوان از ۲۵ مرداد تا ۵ شهریور به میزبانی بحرین برگزار خواهد شد. این مسابقات حکم انتخابی قهرمانی جهان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی نوجوانان در این مسابقات با بحرین، کره‌جنوبی، هند و ازبکستان هم‌گروه است. در دیگر گروه نیز کشورهای ژاپن، عربستان، قطر، امارات، عراق و کویت حضور دارند.

همچنین هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا پسران جوان نیز از ۲۵ تیر تا ۵ مرداد در بحرین انجام می شود که ایران با تیم‌های کره‌جنوبی، عربستان و کویت هم‌گروه است و در گروه مقابل کشورها بحرین، ژاپن، هند و پاکستان حضور خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی هندبال پسران نوجوان می‌گوید با توجه به اینکه هندبال در حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی به صورت ویژه رسیدگی می شود، تیم ملی ایران شرایط سختی را خواهد داشت.

مجید رحیمی‌زاده درباره رقبای تیم ملی هندبال پسران نوجوان در مسابقات قهرمانی آسیا به ایران اکونومیست گفت: روز گذشته متوجه شدیم که قرعه‌کشی انجام شده است. هر دو گروه سخت هستند. هندبال در حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی به صورت ویژه رسیدگی می شود. بازی های سخت و نزدیکی خواهیم داشت. البته با توجه به شرایط ویژه‌ای که ملی‌پوشان ما در این دوره از مسابقات دارند شرایط سخت تر هم شده است.

وی به در اختیار نداشتن بازیکنانش برای برگزاری اردو اشاره کرد و گفت: من ۴ ماه است که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده‌ام. چند تن از بازیکنان اصلی در جریان اردوهای قبلی ACL زانو پاره کردند و به مسابقات نمی رسند. این یک ضربه سنگین به تیم ماست. بازیکنان جایگزین به تیم آمده اند و تمرین می کنند اما به دلیل مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی جهان نوجوانان و همچنین به دلیل جلو بودن مسابقات قهرمانی آسیا جوانان بخشی از بازیکنان ما به این دو تیم کمک کنند و ما در اردوها از وجود آنها محروم باشیم. آنها حدودا ۱۵ روز قبل از مسابقات به ما خواهند رسید که جای تامل دارد.

او در ادامه اظهار کرد: تنها بعد از نوروز یک اردوی ۱۰ روزه با حضور همه بازیکنان داشتیم و بعد آنها به تیم‌های دیگر بازگشتند و آنها را در اختیار نخواهیم داشت. ما با یک ترکیب ناقص تمرین می کنیم و بازیکنان اصلی را در اختیار نداریم. این یک معضل برای تیم ماست از طرفی باید همه به هم کمک کنیم و آنها را در اختیار سایر تیم‌ها بگذاریم اما از طرفی هم برای تیم ملی نوجوانان معضل محسوب می شود. این شرایط تا یک اردو به اعزام هم همین است، آن اردو هم دیگر نمی شود فشار آورد و باید چند دیدار تدارکاتی بگذاریم تا تیم آماده مسابقات شود. فشار تمرین پایین است و زمان برای آموزش تکنیک و تاکتیک وجود ندارد و تنها باید هماهنگی بین بازیکنان به وجود بیاید. در آن زمان بازیکنان را اگر آسیب نبینند در اختیار خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان گفت: سعی و تلاش ما این است که آبرومندانه از مسابقات قهرمانی آسیا خارج شویم و بتوانیم جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کنیم. کار بسیار سختی است و ساده نیست. گروه سختی هم داریم. البته گروه مقابل هم گروه آسانی نیست. بحرین میزبان و کره از تیم‌های مطرح هستند و سرمایه گذاری خوبی در رده‌های پایه دارند، از هند و ازبکستان هم نباید غافل ماند. سال قبل در تورنمنت شوشتر با ازبکستان بازی کردیم که تیم بسیار خوبی بود. ما در نهایت با یک اختلاف گل توانستیم برنده شویم که شاید می توانست نتیجه بازی برعکس باشد. مسابقات سخت است اما ما همه توانمان را می‌گذاریم که دست پر خارج شویم و شرمنده خود و خانواده هندبال نباشیم.

او با گله از فرافکنی‌ برخی افراد در مورد نتایج تیم ملی نوجوانان افزود: در این چند وقت اخیر صحبت‌هایی می شود که تیم نوجوانان تیم خوبی است و روی سکو خواهد رفت. باید بدانند که هیچ مربی و ورزشکاری از مقام و سکوی آسیا بدش نمی‌آید. این نتیجه باعث غرور و افتخار ملی است اما فرافکنی که برخی افراد از طریق فضای مجازی دارند تخریب کننده است. باید دو دو تا چهارتا کنند ببینند این تیم که می‌گویند بهترین است کامل تدارک شده، آیا آسیب دیده ندارد، آیا همه بازیکنان را در اختیار داشته، از ابتدا مربی داشته ...؟ این فرافکنی به سمت و سویی رفته که تیم جوانان مقام نمی‌گیرد.

وی در پایان گفت: در این شرایط همه فشارها روی تیم نوجوانان گذاشته شده است. این در حالی است که من ۴ ماه است با این تیم کار می‌کنم اما تیم جوانان ۳ سال بدون تغییر مربی و داشتن اردوهای مستمر و با حضور بازیکنان من با هم کار کرده‌اند. به نظرم کمی شیطنت شده و اصحاب رسانه با این فرافکنی‌ها کارها را سخت‌تر می کنند. تمام تدارکات،  بازیکنان کامل و سنوات تمرینی برای جوانان بیشتر و بهتر بوده است. من از آنهایی که این حرف ها را می‌زنند گله دارم. برخی خود را پشت واژه‌ها پنهان می‌کنند اما من نه. شاید کسی در این شرایط با این تیم کار نمی‌کرد اما من خودم را مثل یک معلم می دانم که باید زکات دانشم را بدهم. دید منفعت طلبی هم ندارم و طعمه عشق بازی‌ام را بنوجوانانی که واقعا از همه لحاظ مظلوم واقع شدند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تیم ملی هندبال پسران نوجوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سرمربی تیم ملی تیم ملی هندبال پسران نوجوان قهرمانی آسیا تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، نخستین دوره مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور انتخابی تیم ملی با حضور ۲۳۰ ورزشکار، ۳۰ مربی و سرپرست و ۳۰ داور رسمی ستاره دار به میزبانی شهرستان ملایر در حال برگزاری است.

عرشیا جنگی زهی در وزن ۴۸ کیلوگرم، پارسا خوبانی در وزن ۶۰ کیلوگرم و امیرعلی فتاحیان در وزن ۸۰ کیلوگرم بوکسور‌های کیش در این رقابت‌ها به مصاف حریفان می‌روند.

این مسابقات به یاد زنده یاد محمدامین روستایی نایب قهرمان مسابقات بوکس کشور و عضو تیم ملی بوکس تا دهم اردیبهشت ادامه دارد.

محمد اسماعیلی به عنوان مربی و سرپرست تیم بوکس نوجوانان کیش را همراهی می‌کند.

دیگر خبرها

  • ده روسی: یک امتیاز را مقابل ناپولی زنده کردیم اما خواسته متفاوتی داشتیم
  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • برگزاری اردوی تدارکاتی تیم‌های هندبال بانوان و جوانان دختر
  • رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل