Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس ادعای برخی رسانه‌ها فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تیم ملی فوتبال اکوادور را از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حذف کرد.

به گزارش موندو دپورتیوو به نقل از شبکه تلویزیونی آزتکا، کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) تصمیم گرفت تیم ملی اکوادور را از جام جهانی ۲۰۲۲ حذف کند و حالا تیم ملی شیلی جایگزین این تیم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم پس از بررسی اختلاف بین فدراسیون‌های فوتبال شیلی و اکوادور به دلیل جعل احتمالی مدارک بایرون کاستیو بازیکن اکوادوری گرفته شد. پیش از این گزارش شده بود که انتظار می‌رود حکم رسمی روز ۱۰ ژوئن (فردا) اعلام شود، با این حال، طبق گفته آزتکا، ظاهرا شواهدی از تصمیم فیفا برای حذف تیم اکوادور وجود دارد.

همچنین این احتمال نیز وجود دارد که جایگاه تیم اکوادور به تیم ملی ایتالیا به عنوان بهترین تیم رنکینگ جهانی در بین تیم‌هایی که به جام جهانی راه پیدا نکرده‌اند، داده شود.

ماه می، فیفا در سایت رسمی خود اعلام کرد که در رابطه با درخواست تجدیدنظر فدراسیون فوتبال شیلی، تحقیقات انضباطی را در مورد جعل احتمالی مدارک بایرون کاستیو بازیکن تیم ملی اکوادور آغاز کرده است. طبق اطلاعات رسمی، کاستیو ۲۳ ساله و اهل شهر پلیاس اکوادور است. پیش از این گزارش شده بود که وکلای فدراسیون فوتبال شیلی تحقیقاتی را انجام داده اند و به گفته آنها، کاستیو در واقع سه سال بزرگتر و کلمبیایی است.

طرف شیلیایی درخواست کرده است نتایج هر ۸ بازی تیم ملی اکوادور در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ که کاستیو در آن حضور داشته، سه بر صفر شود.

تیم ملی اکوادور ۲۶ امتیازی شد و در رده چهارم جدول رده بندی قرار گرفت و مستقیما به جام جهانی راه پیدا کرد. تیم شیلی (۱۹ امتیاز) هفتم شد.
با این حال، کاستیو در مسابقات مقدماتی مقابل پرو (مقام پنجم، ۲۴ امتیاز) و کلمبیا (مقام ششم، ۲۳ امتیاز) بازی نکرده است، بنابراین تیم شیلیایی انتظار دارد در صورت شکست فنی اکوادور، تیم شیلی ۶ امتیاز بیشتر کسب می‌کند و در جدول بالاتر از پرو و کلمبیا می‌ایستد و بر این اساس باید بلیت مسابقات قطر را رزرو کند.

تیم ملی اکوادور در قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲، در گروه A قرار گرفت و باید با تیم‌های سنگال، هلند و قطر (میزبان مسابقات دیدار) کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تیم ملی اکوادور جام جهانی ۲۰۲۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد

اولین جلسه هیات‌ مدیره استقلال ایران بعد از خرید ۸۵ درصد سهام آن توسط گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با حضور علی عسکری، رشید سمیعی، مهدی حیدرزاده، مهدی افضلی، علی خطیر، احمد شهریاری، حسین پناهیان، مهدی قربانی و مهدی سالم برگزار شد.

در این جلسه عبدالعلی علی عسکری، با اشاره به اهمیت رقابت تیم‌های بزرگ در عرصه داخلی، این مهم را موجب تقویت فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و اظهار داشت: صنعت خودروسازی در آلمان به این دلیل از آمریکا پیش افتاد که دو شرکت بنز و بی‌ام و با هم رقابت می‌کردند و این رقابت موجب رشد این صنعت در عرصه جهانی شد. در حوزه فوتبال هم معتقدیم رقابت داخلی برای موفقیت جهانی بسیار مؤثر است، همچنین معتقدیم تیم‌های محبوب ملت باید مورد توجه باشند.

وی با بیان اینکه «استقلال ایران باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای، آسیایی و جهانی جزو برترین‌ها باشد»، تصریح کرد: گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در حمایت از تیم استقلال ایران جدی است و ما نیز با توکل به خدا و توسل به معصومین و با حمایت هواداران پرشور استقلال ان‌شاءالله به سمت توفیقات ورزشی در عرصه‌های جهانی خواهیم رفت.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، موفقیت تیم‌های ورزشی و بخصوص فوتبال در عرصه‌های جهانی را موجب نشان‌دادن عظمت و اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و افزود: این موفقیت‌ها به همراه وحدت، همدلی و یکپارچگی در داخل باعث تولید قدرت ملی می‌شود و می‌بایست هر کدام از ما به نحوی برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

توجه ویژه باشگاه استقلال به حوزه فرهنگی از مواردی بود که در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶