Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، امروز در نامه آنی به اداره کل کنسولگری وزارت امور خارجه نوشت: نظر به اینکه هرگونه فعالیت آموزشی غیر دولتی در داخل کشور مطابق قانون تأسیس مراکز و مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۴ آذر ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی باید با اخذ مجوز قانونی از سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی صورت پذیرد، اما بر اساس اطلاعات واصله، اخیراً برخی از مؤسسات خصوصی خارجی بدون اخذ مجوز قانونی برای فعالیت‌های آموزشی نسبت به جذب و ثبت‌نام دانش‌آموزان ایرانی در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس کشور های خارجی مبادرت نموده‌اند که این امر با منویات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از فعالیت‌های مؤسسات و مراکز آموزشی داخل کشور که موجب مهاجرت جوانان ایرانی (مهاجرفرستی) به مدارس و دانشگاه‌های خارجی می‌گردند، مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مؤسسات خارجی که هم اکنون در داخل کشور به صورت غیرقانونی و بدون اخذ مجوز نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان ایرانی در مدارس کشور ترکیه فعالیت می‌نماید، موسسه «ی.ا» مستقر در تهران  ترکیه است.

این مؤسسه مبادرت به برگزاری امتحان برای بورسیه دانش‌آموزان در مدارس ترکیه نموده است و با اغوای دانش آموزان در اقصی نقاط ایران، آنها را به تهران فراخوانده و از میان این دانش‌آموزان نخبه، مسابقه علمی و برگزار نموده و نخبه‌ترین‌ها را برای ترکیه بورسیه می‌نماید که معمولاً دانش‌آموزان ایرانی به دلیل اغوا به مالباخته تبدیل می‌شوند زیرا مدارس ترکیه و دانشگاه‌های ترکیه در مقطع لیسانس هیچ برتری بر مدارس و دانشگاه‌های ایرانی ندارند اما تبلیغات «ی . ا»، آنها را نهایتاً پس از مهاجرت به مالباخته تبدیل می‌کند.

 لذا مستدعی موضوع به سفارت ترکیه منعکس و از آنها خواسته شود فعالیت اعزام دانش‌آموزان ایرانی به مدارس ترکیه از طریق موسسه «ی . ا» و بنیاد م ترکیه متوقف گردد و امتحانات اخیر دانش‌آموزان و خانواده های ایرانی کان لم یکن اعلام شود و با هیچ یک از مؤسسات ایرانی دیگر در اینگونه اعزام های بدون مجوز دانش‌آموزان ایرانی به مدارس ترکیه همکاری ننمایند.

کد خبر 682213 منبع: فارس برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش خبر مهم ایران و ترکیه دانش آموز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش خبر مهم ایران و ترکیه دانش آموز دانش آموزان ایرانی مدارس ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، همزمان با هفته معلم در یک حرکت زیبا و پسندیده ، معلمان و دانش‌آموزان ۴۵ سال گذشته مدرسه شهدای روستای چالکسر صومعه‌سرا با یکدیگر دیدار کردند و در نشستی صمیمی خاطرات شیرین دوران گذشته را زنده کردند.
اهدای شاخه‌های گل توسط دانش آموزان امروز مدرسه به معلمان دیروز مدرسه چالکسر، بیان خاطرات شیرین معلمان و اجرای موسیقی سنتی از برنامه‌های این نشست صمیمی بود.
مسئول برگزاری نشست صمیمی معلمان و دانش‌آموزان مدرسه چالکسر گفت: ما جمعی از دانش آموزان مدرسه برنامه ریزی کردیم که از معلمان و دانش‌آموزان ۴۵ سال گذشته مدرسه شهدای روستای چالکسر صومعه‌سرا که نشانی داشتیم دعوت کنیم که دوباره همدیگر را ببینند و خاطرات شیرین دوران گذشته را یادآوری کنند و هم از زحمات گذشته معلمان قدردانی و تجلیل کنیم.
مهدی فیروزی افزود: ۵۰ نفر از معلمان و دانش‌آموزان ۴۵ سال گذشته این مدرسه دراین نشست صمیمی شرکت کردند.
در پایان از تمامی معلمان و دانش‌آموزان ۴۵ سال گذشته مدرسه چالکسر با اهدای لوح و جوایز نفیسی تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • آشنایی با خانم معلم نخبه پژوهشی دامغانی
  • بندبازی مرگبار برای تحصیل
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند