Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@22:03:31 GMT

سفر گروهی از قانونگذاران فرانسوی به تایوان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۰۴۸۳

سفر گروهی از قانونگذاران فرانسوی به تایوان

یک هیات از قانونگذاران پارلمان فرانسه در دیدار امروز (پنجشنبه) خود با رئیس‌جمهور تایوان که چین آن را قلمرو خود می‌داند، به ابراز حمایت از این جزیره پرداختند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور جوئل گریو، نایب رئیس کمیته امور خارجی، دفاعی و نیروهای مسلح سنای فرانسه، در جریان این سفر به تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان گفت که "به تایوان کمک خواهد کرد تا با سرکوبگرانش مخالفت کند و از آزادی تایوان حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

گریو گفت: "من با کسانی که با آزادی تایوان مخالف هستند مقابله خواهم کرد و قدرت تایوان را به کسانی که آن را نادیده می گیرند نشان خواهم داد."

تسای اینگ ون که در سال ۲۰۲۰ برای دومین دور به ریاست جمهوری تایوان رسید بر ارتباط قوی بین اقتصاد پیشرفته تایوان و کشورهای اتحادیه اروپا تأکید کرد.

رئیس جمهور تایوان عنوان کرد: ما انتظار داریم تایوان و فرانسه به تعمیق همکاری در زمینه های مختلف ادامه دهند.

 فرانسه در ژانویه ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت.

این سومین سفر قانونگذاران فرانسوی به تایوان در ماه های اخیر است و پس از دیدار چند روز پیش تسای اینگ ون و گروهی از قانونگذاران اسلواکی که اظهارات مشابهی را در حمایت از دموکراسی در این جزیره مطرح ساختند، انجام می شود.

تایوان با حمایتهای فزاینده ای از سوی کشورهای اروپایی در راستای به چالش کشیدن چین مواجه شده، در همین حال سیاستمداران فعلی و بازنشسته آمریکا نیز به منظور نشان دادن حمایت واشنگتن از این جزیره به آنجا سفر داشته اند.

ونسان ابله، سیلوی گوی-شاوان، دنی واتبلد و لودوویک هی، سناتورهای فرانسوی همراهی کننده گریو در این سفر شش روزه هستند.

در ماه فوریه، کمیسیون اروپا قانون تراشه‌های اروپایی را با هدف توانمندسازی اتحادیه اروپا برای همکاری نزدیک‌تر با تایوان و دیگر رهبران جهان در صنعت نیمه‌رساناها، رونمایی کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فرانسه ، پارلمان فرانسه ، تایوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرانسه پارلمان فرانسه تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی

رسانه های فرانسوی گزارش دادند «ژرار دوپاردیو» امروز (دوشنبه ) توسط پلیس برای بازجویی در مورد اتهامات جدید تجاوز جنسی احضار شده است.

به گزارش ایسنا، این بازیگر  ۷۵ ساله، در یک ایستگاه پلیس در منطقه چهاردهم پاریس به دلیل اتهامات  مطرح شده از سوی دو زن مبنی بر تجاوز به آنها، یکی در یک فیلم در سال ۲۰۲۱ و دیگری در فیلمبرداری دیگری در سال ۲۰۱۴، مورد بازجویی قرار گرفت.

 «ژرار دوپاردیو» بازیگر فیلم‌هایی چون «سیرانو دو برژراک»، «مردی با نقاب آهنین» و بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی دیگر، در سال ۲۰۲۰ به اتهام تجاوز جنسی مرتبط با شکایت مطرح شده ازسوی «شارلوت آرنولد» در سال ۲۰۱۸ متهم شد و یک سال بعد ده‌ها فرد دیگر به عنوان بخشی از یک مقاله تحقیقاتی در روزنامه مدیا پارت در آوریل ۲۰۲۳ علیه این بازیگر فرانسوی صحبت کردند و در نهایت به شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در ماه دسامبر گذشته نیز «هلن داراس» هنرپیشه فرانسوی نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز جنسی کرده است.

پخش یک مستند در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۳ از تلویزیون فرانسه که تاریخچه دوپاردیو در مورد اتهامات سوء استفاده جنسی را شرح می‌داد، شروعی دوباره برای افزایش حواشی پیرامون این بازیگر بود.

در نامه‌ای سرگشاده که ماه گذشته در روزنامه فرانسوی با گرایش محافظه کار فیگارو منتشر شد، ۵۶ ستاره سینمای فرانسه از جمله «کارلا برونی» و «شارلوت رمپلینگ» از دوپاردیو در برابر اتهامات ، دفاع کردند و این بازیگر نیز همه اتهامات را رد کرد و گفت که هرگونه برخورد با آرنولد توافقی بوده است. او گفت که قربانی یک جریان رسانه ای شده است و هرگز با یک زن بدرفتاری نکرده است. 

اتهامات مکرر خشونت جنسی علیه دوپاردیو به خط مقدم جنگ فرهنگی در فرانسه تبدیل شده و گروه‌های فمینیستی را در برابر مدافعان این بازیگر از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قرار داده است. 

رئیس‌جمهور فرانسه اواخر سال گذشته میلادی دوپاردیو را بازیگر بزرگی خوانده بود که مایه افتخار فرانسه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • کلمن تورپن، داور جدال حساس بایرن مونیخ و رئال مادرید
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی