Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزارس فارس؛ سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه در گفت‌و‌گویی درباره حادثه متروپل و اقدامات سپاه برای امداد و آواربرداری می گوید: نیروی زمینی سپاه از همان لحظات اولیه حادثه در میدان امدادرسانی حاضر بوده و همچون همه بحران ها و حوادث تا آخر در کنار مردم خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه در این حادثه مشاهده شد حقیقتاً ناراحت کننده و تأسف انگیز بود و تأثر عمیقی بر دلها گذاشت و صدور پیام تسلیت توسط رهبر معظّم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بخاطر حادثه آبادان و خلق صحنه های همدردی مردم و گروه های امدادی، از انبوه این مصیبت کاست.

 فرمانده قرارگاه کربلا بیان داشت: سپاه و بخصوص قرارگاه خاتم الانبیاء تا آخرین لحظه برای آواربرداری و کمک به مردم آبادان با نهایت ظرفیت پای کار است.

وی همچنین عنوان نمود : برخلاف جوسازی رسانه های بیگانگان، سران عشایر و طوایف قبایل آبادان و خرمشهر، با مشاهده ی جلوه های متعدد اتحاد و همدلی مردم و نیروهای مسلح در حادثه متروپل، با حضور در محل بروز حادثه آبادان از زحمات کلیه یگانهای سپاه و دستگاه های امدادرسان، تشکر و قدرشناسی نمودند.

وی افزود: بار دیگر صحنه های عشق و وفاداری مردم آبادان در دوران دفاع مقدّس در خاطرات مردم ایران و جهان زنده شد.

سردار خادم سیدالشهدا بیان کرد: قرارگاه منطقه ای کربلا با کمک هیئت رزمندگان اسلام استان خوزستان، در راستای کمک به امدادگران ساختمان متروپل و مردم منطقه، از همان روزهای اول حادثه اقدام به برپایی موکب و ایستگاه صلواتی در محل ساختمان متروپل نموده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون، سه حلقه امدادی تعریف شده و ۵۰ تیم امدادی از استانها و شهرهای مختلف کشور نیز در محل حاضر هستند تا عملیات آواربرداری به اتمام برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: متروپل آبادان قرارگاه کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شبکه روسیا الیوم، پیر لودامار، مسئول واحد مین روبی سازمان ملل گفت: تخمین زدیم که ۳۷ میلیون تن آوار یا حدود ۳۰۰ کیلوگرم آوار در هر متر مربع در نوار غزه وجود داشته باشد.

وی افزود: با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون، آواربرداری ۱۴ سال طول می کشد.

این مسئول سازمان ملل همچنین هشدار داد: حداقل ۱۰ درصد از مهمات شلیک شده منفجر نمی شود و بنابراین تهدیدی دائمی برای مردم، تیم های تخلیه کننده قربانیان از زیر آوارها و همچنین کارگرانی است که وظیفه آواربرداری را دارند.

در همین راستا، منابع خبری از تخریب گسترده شبکه آب و فاضلاب شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه و از بین بردن محصولات کشاورزی این شهر توسط رژیم صهیونیستی خبر دادند.

شهرداری بیت‌لاهیا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۷۰درصد از چاه‌های آب شمال غزه و ۵۰درصد پمپاژهای فاضلاب را تخریب کرده است.

این شهرداری همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تمام محصولات کشاورزی در بیت‌لاهیا را که سبد غذایی اولیه در غزه به شمار می‌رود، از بین برده است.

پیش از این دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نابودی شهر بیت‌لاهیا در شمال غزه و قتل و کوچاندن مردم آن را آغاز کرده است.

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد که نسبت به ارتکاب کشتار جدید در بیت‌لاهیا توسط ارتش رژیم صهیونیستی و اجرای عملیات کوچ اجباری جدید در سایه صدور دستورهای غیرقانونی علیه مردم آن برای تخلیه فوری که تقریبا ۵۰ هزار نفر هستند، هشدار می‌دهد.

این سازمان اضافه کرد که ارتش رژیم صهیونیستی قبل از صدور دستور تخلیه منطقه بیت‌لاهیا با طرح ادعای منطقه جنگی بودن آن، حملات هوایی و توپخانه‌ای فشرده را در این منطقه آغاز کرد.

دیدبان حقوق بشری اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ خود آورد: پناهگاه‌هایی که ارتش اسرائیل برای مردم بیت‌لاهیا مشخص کرده، ویران شده هستند و به هیچ وجه قابل سکونت نیستند. این مناطق بدون آب بوده و سیستم فاضلاب آن‌ها نیز به طور کامل نابود شده است.

در این بیانیه آمده است: هر منطقه ای که ارتش اسرائیل اعلام می‌کند، نظامی است، به طور کامل ویران و کشتارهایی وحشتناک علیه کسانی که در آن باقی می‌مانند مرتکب می‌شود.

این سازمان حقوق بشری اضافه کرد: نسبت به هرگونه عملیات نظامی در بیت‌لاهیا هشدار می‌دهیم، این عملیات منجر به جنایت‌های خطرناک و نقض قوانین بین‌المللی انسانی می‌شود.

کد خبر 847449 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین سازمان ملل

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • کشف مقادیری مهمات و نارنجک و سلاح در شوروی زاهدان