Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در نخستین جلسه شورای زکات استان کردستان با بیان اینکه زکات موجب طهارت مال است و تزکیه روح را در پی دارد، گفت: براساس مصوبه شورای مرکزی زکات دست‌کم۶۰ درصد از زکات باید سر سفره نیازمندان قرار گیرد که در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی بیش از ۸۰ درصد از زکات صرف معیشت نیازمندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از زکات هم صرف هزینه‌های عمرانی عام‌المنفعه در مناطق محروم می‌شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه افراد تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌های نیازمند در روستاها و مناطق محروم، مستحق دریافت زکات هستند، اضافه کرد: زکات می تواند در بحث کمک به ازدواج جوانان صرف شود. همچنین کمک به درمان نیازمندان از محل زکات، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی منابع و مصارف زکات، خاطرنشان کرد: مودیان باید بدانند که زکات پرداخت شده در چه محلی مصرف شده؛ این حق آنان است و باید در این زمینه شفاف‌سازی و اعتمادافزایی شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا برنامه این است که داشبورد مدیریتی زکات در اختیار نمایندگان ولی فقیه به عنوان رئیس شورای زکات استان قرار گیرد و گزارش زکات هر شهرستان و محل مصرف آن شفاف اعلام شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۵۰  میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شد، عنوان کرد: سهم استان کردستان در این مبلغ ۵۰ میلیارد بوده که نشانه اعتقاد دینی و قلبی مردم استان به این فریضه و ثمره کار فرهنگی و ترویج و تبلیغ زکات است.

وی با تقدیر از عملکرد رسانه‌ ملی در زمینه ترویج، تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات گفت: با فعالیت اعضای شورای زکات و با همکاری صدا و سیما، اصحاب رسانه، ائمه جمعه و جماعات و تبلیغ و ترویج این فریضه، زکات می‌تواند بخش زیادی از مشکلات نیازمندان را حل کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زکات معیشت می شود جمع آوری رئیس کمیته امداد درصد از زکات کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود

مدیرکل اداره نظارت و هماهنگی بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در شهر مشهد تولید می‌شود. - اخبار استانها -

احسان نجاری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهارداشت: افزایش ورود زائران به شهر مشهد مقدس و میزان ماندگاری آن ها، تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز باعث افزایش میزان تولید زباله در شهر مشهد نسبت به سال گذشته همزمان با اولین ماه سال بوده است.

وی تصریح کرد: طی فروردین ماه سال جاری 54 هزار و 800 تن پسماند از سطح شهر مشهد جمع‌آوری شده است و 2 هزار و 800 تن فقط زباله خانگی جمع‌آوری شده در اولین روز سال جدید بوده که در سال‌های گذشته در این کلانشهر بی‌سابقه بوده است.

نجاری‌مقدم با بیان اینکه بصورت روزانه 1767 تن زباله از سطح شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ثانیه بیش از 20 کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود.

مدیرکل اداره نظارت و هماهنگی بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: میزان زباله جمع‌آوری شده در فروردین ماه سال گذشته حدود 50 هزار تن بوده است و کل پسماند جمع‌آوری شده سال 1402 بیش از 650 هزار و 300 تن اعلام شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲