Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت که پاسخ ایران به قطعنامه ضدایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قاطع و متناسب خواهد بود.

به گزارش ایران اکونومیست، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به صدور قطعنامه ضدایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتی نوشت: آمریکا و سه کشور اروپایی با تلاش برای پیشبرد یک قطعنامه برآمده از سوءمحاسبه و مشاوره غلط علیه کشوری با شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز در جهان، اغراض کوته‌‌بینانه خود را فراتر از اعتبار آژانس قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بانیان این قطعنامه مستقیماً مسئول تبعات بعدی هستند، پاسخ ایران قاطع و متناسب است.

 قطعنامه ضدایرانی پیشنهادشده توسط تروئیکای اروپا و آمریکا در نشست شورای حکام با وجود مخالفت روسیه و چین به تصویب رسید.

میخائیل اولیانوف در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: 30 عضو شورای حکام رأی مثبت دادند. روسیه و چین رأی منفی و سه کشور هند، لیبی و پاکستان رأی ممتنع دادند.

وی افزود: بنابراین کشورهایی که جمعیتشان نصف جمعیت مردم جهان است از این قطعنامه حمایت نکردند.

در این قطعنامه نویسندگان نسبت به ادعاهای ساختگی درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در سه مکان اعلام‌نشده در ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی هسته‌ای شده‌اند.

در این قطعنامه از ایران خواسته شده است برای «انجام تعهدات قانونی خود بر اساس فوریت عمل کند و بدون تأخیر، پیشنهاد مدیرکل آژانس را برای تعامل بیشتر برای شفاف‌سازی و حل‌وفصل همه مسائل پادمان باقی‌مانده را بپذیرد.»

در قطعنامه یادشده از مدیرکل آژانس هم خواسته شده است تا زمانی که مسائل پادمانی باقی مانده است، به گزارش شورای حکام ادامه دهد.

این دومین قطعنامه ضدایرانی است که پس از اجرایی شدن برجام با فشار رژیم صهیونیستی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر می‌شود، 30 خرداد 1399 هم قطعنامه مشابهی توسط سه کشور اروپایی عضو برجام و حمایت آمریکا پیشنهاد و تصویب شد.

+
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قطعنامه ضدایرانی آژانس بین المللی شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه ایران نوشت: در گفت‌وگوی ضدایرانی که شبکه تروریستی اینترنشنال با حضور مجید گلپور و علیرضا آخوندی نماینده فارسی زبان و ضدایرانی پارلمان سوئد ترتیب داده بود، این افراد نتوانستند انتقاد از یکدیگر را بپذیرند و کارشان به درگیری لفظی کشیده شد. برخی کاربران فضای مجازی با بازنشر این درگیری لفظی، تشدید اختلاف اپوزیسیون را از جمله تبعات نرم حمله ایران به اسرائیل عنوان کردند.

کد خبر 847107 منبع: ایران برچسب‌ها ايران اينترنشنال خبر ویژه

دیگر خبرها

  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم