Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر ارشاد با بیان اینکه همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری معطوف به تکمیل زیرساخت‌های پرورش هنرمندان پاسدار فرهنگ دینی مردم است گفت: کسی که به باورهای دینی مردم خود احترام نگذارد و به آرمان‌های مردم خیانت کند، هنرمند نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز در آیین نکوداشت آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سمنان و عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، تمام فعالیت‌های حوزه فرهنگی و هنری معطوف به تکمیل و ارتقای زیرساخت‌هایی است که حاصل و خروجی آن شخصیت‌هایی باشند که پاسدار اصول اساسی و فرهنگ دینی مردم خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر خروجی کار فرهنگی و هنری کسانی نباشند که از انقلاب و دستاوردهای مردم دفاع کنند؛ این نشان‌دهنده عدم توفیق در فعالیت‌های فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: یک‌ وقت جایی می‌شنویم که فردی که در ظاهر اسم هنرمند را روی آن گذاشته‌اند در حالی‌ که هنرمند نیست.

اسماعیلی افزود: کسی که به باورهای دینی مردم خود احترام نگذارد؛ کسی که به آرمان‌های مردم خیانت کند؛ این اسم (هنرمند) را به‌صورت غیرموجه برای او به کار می‌بریم چرا که او هنرمند نیست.

وی اضافه کرد: هنرمند و فرهنگی کسی است که در راستای اعتلای ارزش‌های این جامعه حرکت کند و به همین دلیل شما می‌بینید که مردم عزیز ایران خدمتگزاران خود را تشخیص می‌دهند و تشویق و تکریم می‌کنند. عشق و علاقه‌ای که مردم به شهدا و علما دارند و علاقه‌ای که به حاج قاسم عزیز داشتند نشان‌دهنده جایگاه واقعی خدمتگزاران فرهنگ و اعتلای ارزش‌ها در جامعه است.

سرود "سلام فرمانده" یک جریان اصیل دینی است

وزیر ارشاد با اشاره به استقبال گسترده نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی کشور از سرود "سلام فرمانده" اضافه کرد: امروز دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های ما اگر از نسل‌های گذشته انقلاب جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، چرا که با وجود همه اقدامات ضد فرهنگی که دشمن علیه نوجوانان و جوانان ما انجام می‌دهد؛ یک سرود خطاب به امام عصر (عج) به‌ عنوان یک جریان اصیل دینی، این‌ همه شور و اشتیاق را در کشور و نوجوانان این مرز و بوم ایجاد می‌کند و این ریشه‌های عمیق جامعه دینی ما است. تا کور شود هر آن که نمی‌تواند این ریشه‌های عمیق جامعه دینی ملت ایران را ببیند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ویژگی‌های آیت‌الله شاهچراغی گفت: ما مفتخریم که در این ایام دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) در مراسم تجلیل از زحمات و جهادهای یک مرد بزرگ و یک روحانی والا قدر و انقلابی، مکتبی و جهادی که عمر شریف خود را صرف ترویج مکتب آل‌لله کرده و مبلغ راستین اسلام و حد اهل‌بیت بوده است باشیم.

وی با اشاره به سوابق مبارزاتی آیت‌الله شاهچراغی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تربیت عالمان وارسته برای انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب تصریح کرد: حضور آیت‌الله شاهچراغی در عرصه خدمت به انقلاب اسلامی، پس از پیروزی آن پررنگ‌تر شده است و این شخصیت وارسته در منطقه فرزندان معنوی خوبی را برای انقلاب و اسلام تربیت‌کرده است.

آیت‌الله شاهچراغی به نسل جدید جامعه معرفی شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: این عمق علاقه زیادی که مردم استان سمنان و این خطه به آیت‌الله شاهچراغی دارند ناشی از این حسن سلوک و این خلق نیکو و خصال نیکی است که در این مرد الهی جمع شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه آیت‌الله شاهچراغی تنها برای استان سمنان نیست؛ وی را یکی از گوهرهای درخشان آسمان روحانیت برای جهان تشیع و مردم ایران خواند و افزود: اساس پایداری مکتب اهل‌بیت به وجود چنین علمای وارسته‌ای بوده است چرا که اگر علما را از مکتب اهل‌بیت(ع) بگیریم؛ دشمن می‌تواند به موفقیت‌های مدنظر خود برسد.

وی با بیان اینکه علما دژهای مستحکم و تسخیرناپذیر در دفاع از خط راستین توحید، امامت و نبوت هستند؛ از آیت‌الله شاهچراغی به‌عنوان یک مکتب قهرمان‌پرور نام برد و گفت: این شخصیت وارسته، شهامت، جهاد، علم، بصیرت همه و همه را با خود جمع کرده است.

وزیر ارشاد با اشاره به حرکت مستحکم آیت‌الله شاهچراغی در خط ولایت و تبعیت وی از مقام معظم رهبری بیان کرد: در گذشته حواریون و اصحابی در کنار امام خمینی(ره) بودند و در کنار امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری سال‌ها تلاش کردند اما در بزنگاه‌ها و آزمایش‌ها از قطار انقلاب پیاده شده و جامانده‌اند و این تعداد کم نبودند، اما آیت‌الله شاهچراغی از مردان بزرگی است که در طول این نهضت 60 ساله مردم ایران اسلامی از سال 1341 تا امروز که سال 1401 مستحکم بدون لغزش در مسیر آرمان‌های مردم ایران حرکت کردند. این افراد درخور ستایش بوده و باید دست این افراد را بوسید و به این افراد و وجود آنها افتخار و بر آنها به مصداق تعظیم شعائر الله تعظیم کرد.

اسماعیلی از آیت‌الله شاهچراغی به‌عنوان عالم مجاهدی که تمام زندگی خود را برای صیانت از خط راستین اسلام صرف کرد یادکرد و افزود: باید به آیت‌الله شاهچراغی برای استقامت در راه انقلاب و آرمان‌های بزرگ امام عزیز و مقام معظم رهبری تبریک گفت.

وی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری آیین نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی در استان سمنان تصریح کرد: این منش و رویه باید ادامه داشته باشد تا ما این شخصیت‌های بزرگ را در معرض تماشای همه جوانان مرزوبوم بگذاریم و نسل جدید ما افرادی که عمر خود را برای انقلاب گذاشتند ببینید.

وزیر ارشاد با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت امام رضا(ع)، هجرت امام هشتم شیعیان از مدینه به طوس را پراهمیت‌ترین و با برکت‌ترین هجرت‌های تاریخ اسلام پس از هجرت پیامبر اسلام که منشأ تشکیل دولت و جامعه اسلامی‌شده و به‌ عنوان مبدأ تاریخ قرارگرفته است دانست و افزود: این حرکت بزرگی که از مدینه آغازشده و با طی منازل و مراحل مختلف به خراسان ختم شد؛ منشأ یک حرکت تمدنی بزرگ در تاریخ اسلام است.

اسماعیلی با بیان اینکه در تاریخ کمتر به این مسئله توجه شده است افزود: عده‌ای از مورخان و گویندگان شاید عامدانه خود را از عظمت این حرکت رضوی و این حرکت تمدن ساز به تغافل زده‌اند.

وی با بیان اینکه حدیث سلسله‌الذهب که در نیشابور بیان شد عظمت امر امامت امت را می‌رساند اضافه کرد: در آن اجتماع عظیم از مردم نیشابور که ده‌ها هزار نفر جمع شده بودند؛ امام رضا آن حدیث تاریخی را بیان کردند و این آغاز حرکت‌‌های علمی در جهان اسلام بود و بر همین اساس درخشش تمدن اسلامی را از قرن سوم به بعد داریم و دقیقاً نقطه آغازین حرکت تمدنی از این جهاد علمی بود که از این دوره و با حضور امام علی بن موسی‌الرضا (ع) آغاز شد.

"کن از نمای نزدیک" پاسخی به جشنواره کن و عنکبوت مقدسراهپیمایی مردم شهر خون و قیام در گرامیداشت حماسه 15 خرداد/ قمی‌ها فیلم "عنکبوت مقدس" را محکوم کردند + تصاویرامام جمعه سمنان: فیلم «عنکبوت مقدس» توطئه دشمنان برای توهین به مقدسات است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز کشور ما به میزبانی از امام رئوف مفتخر است یادآور شد: هرچه برکت و خیر در کشور ما وجود دارد؛ به برکت وجود امام علی بن موسی‌الرضا (ع) بوده و کانون عشق به اهل‌بیت و عشق به خاندان آل الله با حضور امام رئوف در کشور ما شکل‌گرفته است.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله شاهچراغی استان سمنان هنرمند نیست وزیر ارشاد دینی مردم اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌شنبه ۶ فروردین به منظور دیدار مردمی با فعالان فرهنگی و اهالی دارالشهدای تهران در مسجد چهارده معصوم (ع) واقع در خیابان امامزاده حسن (ع) حضور یافت.

اسماعیلی در این برنامه گفت: خیلی خوشحال هستم در شب زیارتی حضرت اباعبدالله امام حسین (ع) در این مسجد که مزین به نام شهداست در جمع شما نمازگزاران و مردم همیشه در صحنه این محله حضور دارم.

وی افزود: از ابتکار آقای رییس‌جمهور به دلیل این سفر درون پایتختی باید یاد کنیم، به همراه رئیس جمهور به دورترین نقاط ایران می‌رویم و از نزدیک با مردم و اهالی عزیز شهرهای مختلف صحبت می‌کنیم و امشب در کنار مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی در شهر تهران محضر شما عزیزان هستیم؛ انشاالله مصداق این ضرب‌المثل که می‌گوید "دور شمع تاریک است" نشویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اذان صبح با آقای رئیس جمهور از سفر به سریلانکا برگشتیم و بلافاصله برنامه‌های امروز که از قبل تدارک دیده شده بود عملی شد؛ انشاالله این حضور منشأ برکات بسیاری برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه این منطقه خصوصیات ویژه‌ای دارد، افزود: تعداد شهدای این منطقه حدود چهار هزار نفر است. کوچه به کوچه منطقه ۱۷ مشحون از شهدا است؛ سال ۱۳۷۴ نماینده شورای نگهبان در صندوق‌های رأی بودم و در اکثر محل‌های اخذ رأی به عنوان ناظر حضور داشتم. میزان حضور مردم این منطقه در پای صندوق‌های رأی برتری چشمگیری نسبت به سایر مناطق داشت، ما به این مسأله ایمان داریم که هسته سخت انقلاب اسلامی در مساجد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه مهم دولت اسلامی این است که در حلقه اول به مطالبات اهالی مسجد رسیدگی ویژه کند چون این عزیزان در صف اول حرکت‌های تأثیرگذار در نهضت امام بودند.

اسماعیلی ادامه داد: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود. در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: توفیق دارم به لطف خداوند و عنایات اهل بیت (ع) در مساجد مختلف حاضر می‌شوم و با نمازگزاران صحبت می‌کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فضای کاری در دولت مردمی این است که دولت و حاکمیت را به جامعه بازگردانیم، گفت: در حوزه فرهنگ قرار نیست تصدی‌گری کنیم در دولت وظیفه نظارت و تسهیل‌گری را بر عهده داریم. گروه‌ها و جریانات مردمی باید پای کار بایستند و بنده نیز به عنوان وزیر فرهنگ موظف هستم ساختارها را در خدمت این شعار قرار دهم و این رویکرد را با قوت ادامه دهم.

اسماعیلی گفت: اگر امروز در منطقه ۱۷ تهران استعدادهایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد. از استعدادهای هنری در سایر عرصه‌ها نیز (در این منطقه) برخورداریم، ما نیز آمادگی داریم در نقاط مختلف همین منطقه مجالس ویژه ای را برای تعظیم مفاخر و شهدا به تعداد مساجد و هیأت برگزار و آمادگی داریم از همه مؤسسات ثبت شده حمایت کنیم؛ از ما پشتیبانی از شما حرکت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرزند مسجد هستم و تمام دوران کودکی ام در مسجد بوده است در مسجد تئاتر و سرود اجرا کردیم، قرائت قرآن را آموختیم و با احکام آشنا شدیم.

وی افزود: هیچ فعالیت فرهنگی هنری و رسانه‌ای به مسجد گره نمی‌خورد مگر اینکه مخاطبانش را به سمت فلاح و رستگاری هدایت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد منطقه اقداماتی را انجام دهیم در مناطق محروم کشور در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

وی افزود: آقای هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، حجت‌الاسلام خداداده، آقای سالاری معاون حوزه هنری و دیگر مسئولان وزارت فرهنگ در این جلسه حضور دارند و با همه دوستان خدمت شما رسیده‌ایم تا اعلام کنیم در همه بخش‌ها آماده خدمتگزاری هستیم‌.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سفر اخیر به پاکستان موج استقبال مردمی را شاهد بودیم مردم مسلمان چنان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده بودند که همه مسیرها پر از ابراز عشق و علاقه به امام، رهبری و رئیس جمهور بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افرادی که بر طبل ناامیدی می‌کوبند و می‌خواهند مردم را از آینده با شکوه ملت ایران ناامید کنند این صحنه‌ها را ببینند، دنیا به فرزندان ایران افتخار می‌کند همه مؤمنان، عدالت طلبان و آزادگان به انقلاب، شهدای ایران و فرزندان این مرز و بوم افتخار می‌کنند.

در ادامه این دیدار تعدادی از فعالان اجتماعی این منطقه مشکلاتشان را به وزیر فرهنگ در میان گذاشتند، پس از آن نیز اسماعیلی پشت میز خدمت قرار گرفت و مردم مشکلات‌شان را بی واسطه با وزیر فرهنگ به عنوان نماینده دولت مردمی با وی در میان گذاشتند.

کد خبر 6088886 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری