Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:50:59 GMT

چگونه کیفیت دفتر کار را ارتقا دهیم؟

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۱۰۲۰

چگونه کیفیت دفتر کار را ارتقا دهیم؟

عوامل موثر در دکوراسیون اداری خوب

از جمله عواملی که در ساختار یک دکوراسیون نقش دارد نوع و سبک معماری به کار رفته در طراحی محیط است و امروزه اهمیت دکوراسیون داخلی و معماری پس از مدتها مجدد مورد توجه قرار گرفته است. با دقت در معماری های انجام شده در زمان های قدیم سراسر ظرافت و ریزه کاری هایی دیده می شود که در سر تا سر آن ذوق و هنر ایرانی نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای داشتن یک دفتر کار منحصر به فرد مدرن و لوکس باید نکاتی را در طراحی آن رعایت کنیم که در اینجا به برخی از آن ها می پردازیم:

در نظر گرفتن فضای خصوصی برای هر فرد: هر اداره یا سازمانی دارای کارمندانی با رده های شغلی و وظایف متفاوتی هستند پس این باید این اصل را در نظر بگیریم که هر یک از انها نیاز به فضایی خصوصی و یا نیمه خصوصی دارند تا هر کس بتواند در حریم خود بدون مزاحمت برای دیگران به وظایف خود رسیدگی کند. یکی از کارامد ترین راهکارها برای این کار ایجاد دیوارهای جدا کننده و ایجاد پارتیشن هایی کم ارتفاع است. برای رنگبندی نیز باید از علم روانشناسی استفاده کرد و رنگهایی را انتخاب کرد که باعث افزایش انرژی کارمندان و سرعت بخشیدن به کارها شود. نور نیز به نوبه ی خود تاثیر فراوانی بر روی خستگی چشم ها و توان کاری افراد دارد.
محلی برای استراحت کارمندان: همچنین با ایجاد محیطی متفاوت می توان فضایی مناسب برای استراحت کارکنان نیز بوجود آورد و این نکته که فضای اداری باید رسمیت خود را حفظ کند و نوع و مبلمان و نحوه ی چیدمان آنها در این امر بسیار تاثیر گذار خواهد بود برای  رنگبندی نیز بهتر است از رنگ های خنثی استفاده شود.
استفاده از متریال شیک و رسمی: استفاده از متریال فلز و مبلمان مشکی در انتخاب صندلی و مبل اداری در رسمیت بخشیدن به محیط موثر است و این رنگبندی در کنار رنگ قرمز جلوه بسیار زیادی خواهند داشت. امکان نظافت مقاومت و عمر مبلمان نیز در فضاهای اداری اهمیت بالایی دارد زیرا به علت حجم بالای رفت و آمد امکان خراب شدن آن ها بسیار زیاد است مثلا مبل های چرم این امکان را دارند که به راحتی نظافت بشوند.
استفاده از علم روانشناسی رنگ: یک از مهمترین دغدغه هایی که مدیران از آن صحبت میکنند روحیه بالا و شاد کارمندان است و برای این کار میتوان از رنگ های ملایم و پر انرژی و الهام دهنده ها استفاده طراحی دکوراسیون اداری احتیاج به تخصص و مهارت بیشتری نسبت به منازل مسکونی دارد  زیرا منازل مسکونی باید مطابق سلیقه افراد ساکن در آن باشد اما محیط های اداری باید به گونه ای باشد تا علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن هنجار و نظم با مخاطب خود با هر سلیقه ای ارتباط بر قرار کند و جذاب دلنشین باشد چون منافع سازمانی در آن اولویت بسیار زیادی دارد و محیط میتواند در جذب اعتماد مشتری تاثیر گذار باشد.

بخش های مهم دکوراسیون اداری

علاوه بر رنگبندی و شکل ظاهری مبلمان اداری باید استانداردها و آرگونومیک را دارا باشد تا در طول روز موجب ایجاد خستگی در کارکنان نشود و همچنین بهتر است برای هر فرد یک قفسه برای نگهداری از وسایل شخصی در نظر گرفت.

دیوار از اصلی ترین موارد تاثیر گذار بر زیبایی محیط است همانطور است که در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب و حتی آشپزخانه یکی از ابتدایی ترین تغییرات جابه جایی دیوار ها است.

علاوه بر رنگبندی و شکل ظاهری مبل اداری و میز اداری باید استانداردها و آرگونومیک را دارا باشد تا در طول روز موجب ایجاد خستگی در کارکنان نشود و همچنین بهتر است برای هر فرد یک قفسه برای نگهداری از وسایل شخصی در نظر گرفت.

دیوار در دکوراسیون اداری

دیوار از اصلی ترین موارد تاثیر گذار بر زیبایی محیط است همانطور است که در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب و حتی آشپزخانه یکی از ابتدایی ترین تغییرات جابه جایی دیوار ها است در دکوراسیون محل کار نیز دیوار ها نقش بسیار مهمی را در انرژی و شیک شدن اداره و سازمان ایفا می کنند و دیزاین آن می تواند محیط را لوکس جلوه دهد.

با در نظر گرفتن نکاتی مثل ارتباط درون و بیرون که توسط پنجره و جداره های شفاف میسر است، استفاده از عناصر طبیعی مثل گل و گیاه و لحاظ فضای سبز و یا استفاده از آبنما و شنیدن صدای آب، هارمونی طرح و رنگ که در این راستا می توانید از رنگ سازمانی خود برای طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید و طراحی برگرفته از رسالت سازمان شما باشد، تنوع فضایی و بهره گیری مناسب مبلمان در این خصوص طراحی ارگونومی که عبارت است ازتطابق محیط کار (ارگونومی کار با کامپیوتر، ارگونومی صندلی اداری) و سایر وسایل مورد استفاده در این محیط با نیاز و فیزیک انسان با هدف سلامت کارکنان می تواند راهگشا باشد می توان کیفیت فضای اداری را بالا برد و دستیابی به اهداف متعالی شرکت را ممکن نمود.

طراحی دکوراسیون اداری در هوم آفیس

اگر برایتان تفاوتی نداشته باشد که محیط کارتان در معرض دید قرار داشته باشد، می توانید با اندکی تغییر محیط کار را با فضای نشیمن تلفیق کنید. به عنوان نمونه با تغییر چیدمان نشیمن و قرار دادن مبلمان کاناپه جلوی بلندترین دیوار خانه، فضاهای دیگری باز می شود. با این تغییر فضاهای اضافی برای قرارگیری میز کار زیر پنجره یا در محلهای پر نور و سرزنده فراهم می شود.

اهمیت طراحی دکوراسیون اداری از جنبه های مختلف

با توجه به اینکه محیط اداری بخشی از فضای فعالیت روزانه افراد است که نیازهای مالی و حتی ارتباطی آنها را تامین می کند، باید شرایط مطلوبی داشته باشد. دکوراسیون داخلی اداری مجموعه ای از پارتیشن ها، میز و صندلی و قفسه ها و حتی تزئیناتی است که می بایست با اصول خاص سازمانی چیده شود.

از این رو هم کارکنان با انگیزه و علاقه بیشتری به کار کردن ادامه می دهند و هم کارفرمایان طرف قرارداد، با مشاهده چنین سیستم منسجمی برای ادامه همکاری بیشتر ترغیب می شوند.

دکوریار به‌عنوان یکی از به‌روزترین و جامع‌ترین فروشگاه‌های آنلاین لوازم خانگی خاص، فعالیت خود را با هدف عرضه کالای باکیفیت به هم‌وطنان گرامی آغاز نموده است. فروش تخصصی دکوریار در کنار محتواهای بی‌نظیر دکوراسیون منزل خواهد بود که شامل اکسسوری ها، پاف، مجسمه، چراغ آویز، بین بگ، مبلمان، کوسن، انواع لامپ، لوستر و میز بوده و به زودی گسترش خواهد یافت. دکوریار با گرد هم آوردن سبد خریدی کامل از بهترین محصولات در خور خانواده ایرانی می کوشد با کمترین هزینه بهترین‌ها را فراهم کند. شما بزرگواران علاقه مند می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکوریار مراجعه نموده و یا با شماره 02128423832 تماس بگیرید.

منبع: فارس

کلیدواژه: دکور صندلی طراحی دکوراسیون دکوراسیون اداری تاثیر گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن