Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: نرخ رسمی ارز کشور، نرخ نیمایی است و عرضه ارز در این بازار زیاد است و وقتی ارز نیمایی به وارد کننده تخصیص پیدا می‌کند قیمت ها بر اساس قیمت نیمایی است نه بازار غیررسمی ارز و هیچ واردکننده و تولید کننده حق ندارد طبق بازار غیر رسمی نرخ گذاری کند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در برنامه «صف اول» که با موضوع « ریل گذاری اقتصادی دولت برای ارتقای معیشت مردم» روی آنتن شبکه ۶ سیما رفت، اظهار داشت: شعار اساسی دولت سیزدهم عدالت محوری است که نمونه آن را در حوزه سلامت دیدیم که حدود ۶ میلیون نفر در کشور فاقد بیمه بودند و با همت دولت ۵۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکنون باید جشن گرفته شود که بیمه‌ همگانی در کشور محقق شده است، افزود: برای آن کسانی که جا مانده اند دولت این تدبیر را کرده که وقتی افراد به بیمارستان مراجعه می‌کنند با ثبت کد ملی، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

سخنگوی دولت گفت: وظیفه دولت اجرای قانون است که در اجرای قانون در گذشته تعلل ایجاد شده بود.

وی افزود: بیان می کنند آزادسازی سواحل چگونه محقق شد که باید بگویم اراده بود و این اراده باعث تحقق آزاد سازی سواحل شد و تحقق بیمه سلامت نیز جزو این دست اراده هاست.

بهادری جهرمی با اشاره به موضوع حقوق بازنشستگان، تصریح کرد: در هر حوزه‌ای عدالت محوری دولت را می‌توان دید، مثلا در بیمه یا حتی حقوق بازنشستگان این مورد قابل مشاهده است و دولت سعی کرد افزایش حقوق ها به سمت عدالت پیش برود امروز سعی شد بازنشستگان حداقل حقوق ۶ میلیون دریافت کنند که قبلا این عدد بسیار کم بود.

وی در بخش دیگر با اشاره به سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم، بیان داشت: سیاست خارجی دولت سیزدهم متوازن است یعنی قصد دارد از ظرفیت همه کشورها استفاده کند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در گذشته متاسفانه سیاست خارجی کشور معطوف به یک طرف بود اما این دولت قصد دارد به صورت متوازن برخورد کند مثلا امسال در کشور دچار قطعی گاز نشدیم زیرا با تعاملات با کشورهای ترکمنستان و جمهوری آذربایجان و انعقاد سوآپ گازی؛ مشکل را حل کردیم.

بیشتر بخوانید : عقب نشینی از فرمان جنجالی رئیسی/ سخنگوی دولت : دستور رئیس جمهور درباره شناسایی پشت پرده گرانی ها مربوط به بازار میوه و تره‌بار بود آقای سخنگوی دولت ، لطفا آدرس بدهید
سخنگوی دولت تاکید کرد: حجم مبادلات تجاری ایران در سال گذشته شکسته شد و ما توانستیم از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کنیم که این نشان دهنده آن است سیاست متوازن بسیار کارگشاست و باید به سمت همه کشورها برویم.

بهادری جهرمی گفت: اساسا سیاست خارجی دولت سیزدهم ارتباط متوازن با همه کشورهاست و برای دولت سیزدهم همه کشورها در اولویت ارتباط هستند و معاون سیاسی وزیر امور خارجه مسئول این ارتباط است.

وی با اشاره به فروش نفت، بیان داشت: امروز مطرح می‌شود که اگر فروش نفت در دولت سیزدهم بالاست چرا در سفره ها نمایان نیست باید گفت فروش نفت در دولت سیزدهم بالا بوده اما متاسفانه با به وجود آمدن مشکلاتی در جهان شاهد افزایش قیمت ها در کشورها بودیم از این رو درآمد وقتی بیشتر شد، مخارج نیز هم افزایش پیدا کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نرخ رسمی ارز کشور، نرخ نیمایی است و عرضه ارز در این بازار زیاد است و وقتی ارز نیمایی به وارد کننده تخصیص پیدا می‌کند قیمت ها بر اساس قیمت نیمایی است نه بازار غیررسمی ارز و هیچ واردکننده و تولید کننده حق ندارد طبق بازار غیر رسمی نرخ گذاری کند.

بهادری جهرمی در بخش دیگر درباره بیان واژه تصمیم سخت توسط رئیس جمهور، تصریح کرد: تصمیم سخت به معنای مبارزه با فساد بود و دولت قصد دارد در مبارزه با فساد با هیچ کسی مماشات نکند و این تصمیم سخت به این اقدام تلقی می شود.

وی افزود: ابتدا از همراهی مردم در اصلاحات اقتصادی تشکر می‌کنم. باید سعی شود همواره خبرهای خوب را در جامعه نشر دهیم و با توجه به فشارهای فعلی و تورم در جامعه به دنبال حال خوب مردم باشیم.

سخنگوی دولت با اشاره به بحث عادلانه‌سازی یارانه‌ها، بیان داشت: چندین سال بود که در توزیع یارانه ها بی مدیریتی و بی برنامگی وجود داشت و دولت سعی کرد تا این اصلاحات را انجام دهد تا توزیع یارانه ها به صورت عادلانه پرداخت شود و تاکید می‌کنم ارز دارو و نان حذف نخواهد شد و دولت هیچ قصدی برای افزایش بنزین، نان و دارو ندارد.

بهادری جهرمی گفت: کالا برگ به صورت غیر رسمی در چند استان کشور درحال اجرایی شدن است و تا نهایی نشود یارانه‌ها به همین صورت پرداخت خواهد شد.



۲۱۲۲۰

کد خبر 1639652

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علی بهادری جهرمی حذف ارز ترجیحی گرانی بهادری جهرمی سخنگوی دولت دولت سیزدهم همه کشورها یارانه ها رسمی ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام

شهاب شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه در استان ایلام ۳۶۴ هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف فعالیت دارند، اظهار کرد: ۳۷ هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این تعداد هیئت ورزشی استان به فعالیت‌های ورزشی می‌پردارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در سال جاری، توسعه اماکن و فضا‌های ورزشی در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق کمتر برخوردار است، تصریح کرد: سرانه ورزشی استان پیش از این، ۹۰ صدم متر مربع بوده است که این میزان با افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، در سطح استان به ۹۸ صدم مترمربع افزایش یافته است.

شهبازی با اشاره به اینکه برای اولین بار اعتبار ورزشی استان طی سال‌های گذشته، برابر اعتبار ورزشی کلان شهر‌های کشور در دولت سیزدهم اختصاص یافته است، گفت: اعتبارات ورزشی استان با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های استاندار ایلام در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه ۶۴ طرح نیمه‌تمام ورزشی در آغاز کار دولت سیزدهم در استان وجود داشته است، گفت: از این تعداد طرح، از ابتدای کار دولت سیزدهم با تلاش مستمر و تعامل مسئولان ارشد استان، ۳۳ طرح تکمیل شده و در اختیار اقشار مختلف مردم و ورزشکاران استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۵ طرح ورزشی دیگر نیز تا دهه فجر سال جاری تکمیل می‌شود، یادآور شد: قبل از دولت سیزدهم در استان ۷۸ خانه ورزش روستایی وجود داشته است که این تعداد از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون، به ۱۱۴ خانه ورزش روستایی افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا رویکرد محوری دولت سیزدهم است
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت