Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:19:34 GMT

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبادی شرق کرمان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۹۱۴۲۹

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبادی شرق کرمان

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شهرستان‌های شرق استان در مجلس شورای اسلامی، امروز در حاشیه سفر به شهرستان فهرج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حضور دو هفته‌ای در حوزه انتخابیه و بررسی مشکلات شهرستان‌های شرقی استان اظهار کرد: ۲۰۰میلیارد تومان برای رفع تنش آبادی شهرستان‌های شرق بم، فهرج، ریگان و نرماشیر اختصاص پیداکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین با اشاره به عملیات انتقال آب از سد نساء به بم و بروات گفت: با تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی که در بودجه سال ۱۴۰۱ برای انتقال آب به بم و بروات قرار داده شده بخش اعظمی از عملیات احداث تصفیه‌‌خانه اجرا خواهد شد.

غضنفرآبادی بیان داشت: تلاشمان این است که به‌زودی آب سالم و تصفیه شده به  بم و بروات انتقال داده شود و انتقال آب نیز به سه شهرستان فهرج، ریگان و نرماشیر در دستور کار قرار دارد.

 وی با اشاره به پیگیری دوبانده شدن جاده ریگان- نرماشیر گفت: جاده ریگان – نرماشیر پیوست بودجه شده و تأکید شده هرچه سریع‌تر مناقصه این کار انجام شود و این کار با سرعت صورت گیرد.

 نماینده شهرستان‌های شرقی کرمان در مجلس با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه معابر روستایی و طرح‌های هادی صورت گرفته است، به برگزاری جلسه کارگروه زمین و مسکن در فهرج اشاره و ابراز کرد: در شهرستان فهرج مشکلات اسنادی نسبت به برخی واحدهای مسکونی وجود داشت تدابیری برای رفع این مشکل اندیشیده شده و مقرر شد در این زمینه پیگیری‌هایی صورت گیرد.همچنین در بحث واگذاری زمین روستایی مقرر شد که مشکل جوانانی که می‌خواهند مسکن بسازند رفع شود.

وی همچنین به احداث جاده محمدآباد ریگان به جاسک اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌های بسیار مهم و استراتژیک جاده محمد آباد به جاسک است که در حوزه شهرستان‌های شرقی و در حوزه شهرستان ریگان قرار دارد که بخشی از آن آسفالت شده است و مقداری از آسفالت آن نیز باقی مانده که قرار شده در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان  برای این جاده اعتبار درنظر گرفته شود.

غضنفرآبادی در زمینه اشتغال جوانان تصریح کرد: کارخانه نئوپان و کارخانه بسته‌بندی و صادرات خرما باید ایجاد شود که کارخانه بسته‌بندی و صادرات خرما قبلا کلنگ‌زنی شده که در حال بررسی است. ضمن آنکه به‌زودی کارخانه مس در معدن زفتک ایجاد خواهد شد راه این کارخانه به مناقصه رفته که ان‌شاءالله انجام خواهد شد و در زمینه اشتغال خانگی هم اقدامات خوبی در شرق استان صورت گرفته است.

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سوسک شاخک بلند چوبخوار نخیلات شرق استان را تهدید می‌کند. این سوسک متاسفانه وارد نخیلات می‌شود و نخیلات را از درون نابود می‌کند که باید  برای مهار آن اقداماتی صورت بگیرد چرا که خسارات زیادی به نخیلات این منطقه وارد می‌کند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده شرق کرمان در مجلس تنش آبادی شهرستان های شرق شرق استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده

ایسنا/همدان فرماندار رزن از افتتاح و بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان این شهرستان در سال آینده خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عملیات عمرانی و ساختمانی این کارخانه به اتمام رسیده و با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی خط دوم این کارخانه در حال ساخت، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات است.

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی تا سال آینده استارت کوره خط دوم کارخانه خواهد خورد، تصریح کرد: ۹۸ درصد قطعات و ماشین‌آلات این کارخانه ساخت کشور است و با راه‌اندازی خط دوم این کارخانه ۲۰۰ نفر نیروی کار متخصص بکارگیری خواهند شد.

غفاری‌آثار خاطرنشان کرد: به دنبال حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بوده و هستیم و تلاشمان رفع مشکلات سرمایه‌گذاران به منظور توسعه شهرستان است و انتظار است در جذب و بکارگیری کارگران و پرسنل از نیروهای بومی شهرستان استفاده شود.

وی مطرح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان تسهیلات اعطایی خوبی برای بنگاه‌های اقتصادی تعریف شد اما متأسفانه برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کوتاهی کرده‌اند که هماهنگی نماینده منتخب پیگیر پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی شهرستان هستیم ضمن اینکه جذب ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید بانکی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!