Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود رضایی، روز  پنجشنبه در نشست خبری مدیران پاسخگو در شیراز افزود: از این میزان حدود ۴۰ درصد در بخش خانگی، اداری و تجاری، حدود ۳۰ درصد در حوزه کشاورزی و حدود ۳۰ درصد نیز در حوزه صنعت مصرف خواهد شد.
وی ادامه داد: مجموعه شرکت های برق استان وظیفه خدمات رسانی به جمعیت بیش از پنج میلیون نفری استان در ۱۲۰ شهر و افزون بر چهار هزار روستا را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: همچنین ۶۹ شرکت صنعتی در کنار سایر فعالیت های صنعتی و همچنین یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی استان نیز از این مجموعه ها در زمینه برق رسانی خدمات دریافت می کنند.
رضایی، با اشاره به مواجه استان فارس با خشکسالی مفرط در سال جاری گفت: اگرچه میزان بارندگی معادل سال قبل بوده اما پراکنش بارش ها به شدت نامناسب بوده به نحوی که در برخی نقاط بارش های خوبی شاهد بوده ایم و در برخی نقاط نیز خشکسالی مفرط ایجاد شده است.
وی افزود: به همین دلیل نیاز است که این موضوع به شکلی مدیریت شود که با کمترین میزان آسیب و خاموشی برق این دوره گرما با پشت سر بگذاریم.

مصرف ۹ میلیون مگاوات ساعت توسط مشترکان توزیع برق فارس در سال ۱۴۰۰
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان فارس هم گفت: مصرف انرژی مشترکان این شرکت در استان فارس در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹ میلیون مگاوات ساعت بوده است.
حمید رضا کریمی فر، تعداد مشترکان شرکت توزیع برق فارس تا پایان سال گذشته را یک میلیون و ۲۰ هزار مشترک دانست و افزود: از مجموع ۹ میلیون مگاوات ساعت برق مصرف شده، ۴۱ درصد به مشترکان خانگی که ۸۱ درصد کل مشترکان را شامل می‌شود تخصیص داده شده است.
او ادامه داد: ۳۹ درصد برق نیز به مشترکان بخش کشاورزی که ۲ و ۹ دهم درصد کل مشترکان را شامل می شود اختصاص داده شده است.
وی گفت: در بحث مصارف صنعتی نیز از مشترکان صنعتی انتظار داریم که در چارچوب بسته های پیشنهادی که از سمت وزارتخانه متبوعشان ارائه شده نسبت به کاهش مصرف اقدام کرد و مصرف خود را مدیریت کنند.
وی، پهنه خدمات رسانی شرکت توزیع برق فارس را افزون بر ۱۰۲ هزار کیلومتر مربع دانست و افزود: طول شبکه فشار متوسط در استان ۲۵ هزار و ۴۱۵ کیلومتر و طول شبکه فشار ضعیف نیز ۱۳ هزار کیلومتر است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس گفت: پیک بار غیرهمزمان این شرکت ۲ هزار و ۱۷ مگاوات و تعداد روستاهای برخوردار از برق استان نیز به ۲ هزار و ۴۶۰ روستا رسیده که پیگیر برقرسانی به اندک روستاهای باقیمانده طی امسال و سال آتی هستیم.
کریمی فر افزود: صنعت برق با یک عدم توازن در تولید و توزیع برق مواجه است که تمام برنامه ریزی ها بر این مبنا است تا با بر اساس تفاهم نامه‌های مبادله شده در دو بخش صنعت و کشاورزی بتوانیم از این چالش صنعت برق در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور که بالاترین زمان مصرف انرژی هست با کمترین مشکل عبور کنیم.
وی، ساعت اوج مصرف برق را نیز ۱۱ صبح تا ۱۸ عصر دانست و گفت: در بخش کشاورزی هر مشترک نمی تواند بیشتر از چهار هزار ساعت در سه ماهه تابستان نسبت به برداشت آب اقدام کند و چنانچه کشاورز در طول زمان اعلام شده یعنی ۱۱ صبح تا ۱۸ عصر پمپ خود را خاموش کند در ۱۹ ساعت بقیه شبانه روز برق مصرفی او رایگان خواهد بود.
او اظهار داشت: مشترکان پرمصرف و بد مصرف بخش خانگی چنانچه پس از دریافت اخطار، مصرف خود مدیریت نکنند، از سوی شرکت توزیع برق استان نسبت به مدیریت مصرف آنها اقدام خواهد شد و چنانچه مصرف خود را مدیریت کرده و به الگوی تعیین شده مصرف برسانند به ازای هر کیلووات ساعت کاهش، ۵۰۰ تومان پاداش دریافت خواهند کرد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق فارس گفت: در حوزه انشعاب های غیرمجاز نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در حوزه این شرکت هفت هزار و ۵۰۱ انشعاب غیرمجاز برچیده شده و آن دسته از شهروندانی که در زمینه شناسایی انشعاب های غیرمجاز همکاری کنند پاداش دریافت خواهند کرد.
کریمی فر افزود: همچنین طی یک و نیم سال گذشته سه هزار و ۶۵۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در حوزه فعالیت این شرکت شناسایی، کشف و جمع آوری شده است.

برچسب‌ها انرژی برق مصرف بهینه برق شیراز استانداری فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق مصرف بهینه برق شیراز انرژی برق مصرف بهینه برق شیراز استانداری فارس فارس شرکت توزیع برق فارس برق استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۹۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن اردکانی در گردهمایی مدیران روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان تهران افزود: متوسط بارندگی‌های تهران سالانه ۲۸۰ میلیمتر است، اما در چهار سال اخیر این میزان بین ۱۹۰ تا ۲۱۰ میلیمتر در نوسان بوده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: سالانه بین ۱.۵ تا ۴ درصد نیز به شمار مشترکان شرکت آبفای استان تهران افزوده می‌شود و در چنین شرایطی، چاره‌ای جز مدیریت مصرف وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: البته تنش آبی موجب غفلت شرکت آبفای استان از انجام برنامه‌ها و پروژه‌های زیربنایی و اثرگذار نشده است و همان‌طور که در ابتدای امسال بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه در این استان به مرحله بهره‌برداری رسید، تلاش خواهیم کرد تا پایان امسال نیز شهروندان و ساکنان استان تهران از مزایا و خدمات ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید برخوردار شوند.

اردکانی گفت: خادمان مردم در شرکت آب و فاضلاب استان تهران همه توان و تلاش خود را برای تأمین و توزیع مناسب آب به کار گرفته‌اند؛ اما آنچه که در نهایت موجب ثمردهی این تلاش‌ها خواهد شد، همراهی و مشارکت مردم در مدیریت مصرف است.

تهرانی‌ها چقدر از آب شرب کشور را مصرف می‌کنند؟ | نمای مصرف آب در پایتخت

مدیرعامل آبفای استان تهران آب را حیاتی‌ترین کالای زندگی دانست و با اشاره به تنش آبی و خشکسالی‌های چند سال اخیر، پیشنهاد داد: پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب در دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: کمبود منابع آبی چالشی‌ترین موضوع کشور و مدیریت مصرف آب اولویت نخست شرکت‌های آب و فاضلاب برای گذر از این چالش محسوب می‌شود که یکی از مولفه‌های اثربخش در مدیریت مصرف، اقدام‌های فرهنگی است.

اردکانی با بیان اینکه قوانین و مقررات و قیمت‌گذاری آب و استفاده از تجهیزات و ابزار کاهنده مصرف سایر مولفه‌های مدیریت مصرف را شامل می‌شوند، گفت: در این زمینه باتوجه‌به قوانین و امکانات موجود، اقدام‌های لازم صورت می‌گیرد؛ اما در حوزه فرهنگی به فعالیت‌ها و اقدام‌های فراگیری نیاز است که همکاری و کمک روابط‌عمومی دستگاه‌ها و رسانه‌ها در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

به گفته وی، وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب در چهار سال اخیر که خشکسالی بر کشور سایه انداخته است، تلاش‌های زیادی را برای تأمین آب انجام داده‌اند و اگرچه سقایی مردم وظیفه و افتخار شرکت‌های آب و فاضلاب است؛ اما همکاری‌های فرابخشی برای انجام این وظیفه از روی اخلاص است و این تلاش چنانچه با کار مضاعف و مشارکت جمعی همراه شود، توفیق و برکت فراوانی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران به اشاره به شمار بالای کارمندان دستگاه‌های اجرایی و نهادها، افزود: روابط‌عمومی این دستگاه‌ها می‌توانند در کمک به مدیریت مصرف آب، پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب را در بین کارمندان و خانواده‌های آنان راه‌اندازی کنند و همچنین به مدیران ارشد دستگاه‌های خود پیشنهاد دهند تا یک شهردار آب برای پایش و مراقبت از تأسیسات و جلوگیری از هدررفت آب انتخاب کنند.

تامین آب تهران در چه شرایطی به مشکل می خورد؟

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های گسترده روابط‌عمومی شرکت آبفای استان تهران در سال گذشته و به‌ویژه راه‌اندازی پویش‌های آب بهتر است یا ثروت و تهران، شهر حساس به آب، افزود: این فعالیت‌ها در مدت کوتاهی موردتوجه مخاطبان قرار گرفته و دامنه آن از استان تهران فراتر رفته و به سایر استان‌ها نیز تسری یافته است.

کد خبر 848697 برچسب‌ها وزارت نیرو خبر مهم آبفا - آب و فاضلاب تهران

دیگر خبرها

  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است